000

یکشنبه، مرداد ۲۵، ۱۳۸۸

برای یک لحظه آزادی


"درک شرایط مردمی که در وطن خویش غریبند و بی پناه ، برای دیگرانی که در محیطی امن زندگی می کنند ، آسان نیست .
نگاه اینان برگرفته از باورها و واقعیتهای حاکم بر جامعه ای ست که وظیفه مسئولین آن حفظ شان انسانی ، ترویج رفاه و گسترش امنیت و آزادی شهروندان است .
قبول حقایق مشهود برایشان دشوار است که نامردمانی حاکم ، مردمی را محکوم و مصلوب می کنند به جرم وطن دوستی و آرمانگرایی .
در این فضای مسموم ، بسیاری از ایرانیانی که از جور حکومت به تنگ آمده اند ، به امید یافتن هوایی برای تنفس ، جان از جانان بر می کنند و همه تلخی ها را بجان می خرند تا فردایی بهتر برای خود و کودکانشان ترسیم کنند و در این ترسیم مجاز به انتخاب باشند .
رسمی که در ایران مرسوم نیست !
اما گذر از این گذار همیشه آسان نمی باشد . کودکانی که قادر به درک دشواریها و لزوم تغیر شرایط نیستند ، با سوالات بی شمار و بی پاسخی مواجه می شوند که تاثیری عمیق و دردناک بر روحیه پاک و زلال آنها وارد می آورد .
کودکی که از پدر و مادر به دور افتاده ، در تلاش وصل به اصل از خود می پرسد چرا برای دیدار با مادر ، نیاز به کاغذی دارد که بیگانه باید بدستش دهد !
کودکی دیگر از پدردر وطن مانده می پرسد اگر کاغذ سفر برایت مهیا نیست ، لااقل به خوابم بیا ، دیدار در خواب که نیاز به کاغذ تایید ندارد !
همه را می بینند وباور نمی کنند . باور کردنی نیست برای اینها ، که مردمی برای سفر به " دیار دور از یار " چنین رنجی را مشتاقانه و به قیمت جان خریدار باشند .
فیلم " برای یک لحظه آزادی " با بازی تحسین برانگیز " نوید اخوان " و کارگردانی " آرش ریاحی " ، سعی در به تصویر کشیدن حقایق آشکاری دارد که آشکارا حقانیت مردمی مورد تردید واقع می شود ! "

هیچ نظری موجود نیست:

Free counter and web stats