000

سه‌شنبه، مرداد ۰۱، ۱۳۸۷

حکم حکومتی یا قانون اساسی

در جهان امروز که تکیه بر خرد جمعی دارد ، باور به توانایی متون قدیم در حل مشکلات روز بیشتر به لطیفه شباهت دارد حتی اگر آنها را با ربط دادن به آسمان و کهکشانها بخواهیم دور از نقد منتقدین قرار دهیم ، دیگر چه رسد به سخنان انسانی عادی که وابسته به شرایط زمانی و جبر روزگار ، نظر خود را بیان نموده .
با همه اینها مسئولین ایران در هر مناقشه ای سعی می کنند تا با تمسک به بیانات رهبر فقید انقلاب ، نظر خود را به دیگران تحمیل نمایند و عجیب تر اینکه گاه نه فقط اساس نظام (قانون اساسی ) ، بلکه حتی خود خمینی هم قربانی چنین زیاده خواهی هایی می شود.

آقایانی که در هر مسئله ای با نقل جمله ای از خمینی ، دست خود را در بگیر و ببندها باز می گذارند ، گویا فراموش کرده اند که " حافظه ملت قویتر از مسئولین است " .(نوشته ای در همین رابطه )
احمدی نژاد که برخلاف قانون اساسی هنوز صلاح نمی داند وزیر اقتصاد مورد نظر خود را به مسجد ( مجلس ) شورای اسلامی معرفی کند ، برای فرار از انتقاد موجه مخالفان ، راه گریزی جز بیت رهبر نیافته و در نامه ای از وی امان نامه طلب نموده . خامنه ای هم با صدور حکم حکومتی ، قانون شکنی رئیس جمهور ( که موظف به اجرای قانون اساسی ست ) را زیر چتر ولی فقیه موجه اعلام کرد.
شاید جالب باشد برای کسانی که دم از خط امام و شاگردی خمینی می زنند یادآوری نمائیم که خمینی در مواجهه با قانون گریزی برخی از همین آقایان چنین سخنانی را خطاب به آنها فرموده ! :
نمی‌شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم، غلط می‌کنی قانون را قبول نداری !قانون ترا قبول ندارد.
(صحیفه نور جلد: ‪۱۴‬صفحه‪(۲۴۴
همیشه انحرافات به تدریج در یک رژیم وارد می‌شود و درآخر، رژیمی را ساقط می‌نماید. لازم است همه به طور اکید به مصالح اسلام و مسلمین توجه کنیم و به قوانین، هر چند مخالف نظر و سلیقه شخصی مان باشد احترام بگذاریم.
(صحیفه نور ج 18 صفحه 280)
----------

بر همین سیاق ، می توان لطیفه ای از رئیس فدراسیون فوتبال خواند :
کفاشیان در پی لغو دیدار های دوستانه فوتبال از سوی باشگاه چارلتون ( انگلستان ) و تیم ملی مصر ، در نامه ای اعتراض ایران را به فیفا اعلام نمود و تاکید کرد " نامه اي را به رييس فيفا نوشتيم و به بندهاي فيفا اشاره كرديم كه مسائل سياسي و نژادي نبايد در روابط فوتبال كشورها تأثير بگذارد." . جالب ست ، نه ! شاید بد نباشد به آقای کفاشیان یادآوری کنیم سی سال است ایران از حضور در مسابقه ای که نماینده اسرائیل در آن حضور دارد ، خودداری می کند .
تحریم المپیک لوس آنجلس و مسکو نیز شاهدی دیگر بر مدعاست .
اگر این کنار کشیدن ها بجهت مسائل سیاسی نبوده و نیست ، پس چیست ؟
شاهد از غیب می رسد ، معاون آقای کفاشیان دخالت سیاست در فوتبال کشور را بنوعی دیگر مورد تاکید قرار می دهد : " فدراسيون فوتبال ايران با ديدگاهها و اعتقادات مردم و نظام جمهوري اسلا‌مي ايران همراه و همگام است و تحت هيچ شرايطي دست از آرمانها و اهداف بلند خود برنخواهد داشت".

افاضاتی از این دست بسیار است ، بعنوان مثال ، رئیس جمهور در حالیکه سایه تورم ، بیکاری ، قطع آب و برق بر پایتخت سنگینی می کند ویا... با روئی گشاده ، خنده ای ملیح و عزمی جزم گفت : " می توانیم به سرعت و در زمان کوتاه تری به اقتصاد اول جهان دسترسی پیدا کنیم. "!

همه اینها و موارد بسیاری از این دست حکایت از آن دارد که صحنه مدیریت کلان کشور در همه زمینه ها ، بیشتر به میدان سیرکی شباهت پیدا کرده که تمامی عوامل از هر راهی تلاش می کنند مردم جهان را به خنده وادارند ، حتی اگر بهایش جان و مال مردم وطن باشد

۵ نظر:

H a m i d ... M i d a f گفت...

فرهاد جان یک ایمیل برات فرستادم

H a m i d ... M i d a f گفت...

فرهاد جان
یه سر به ابمبلت بزن
حمید

ناشناس گفت...

فرهاد
من نگفتم که به وبلاگم نیایی. برای آخرین حرفات هم یه درد دلای مختصری کردم. در مورد لینک ندادن هم حرفم روُ پس گرفتم: ... اما انسان کامل کجاست؟ و من هم الان میخام با توجه به اینکه بارها به من گفته‌اید عزیز و محترم و به چند نوشته‌ام هم در بالاترین لینک داده‌اید که بلعخره نشون میده جذب یه سری حرفها و شخصیتها! شده‌اید، بجای فضانوردی در نیمه‌ی خالی، در قسمت پر جام شما دریانوردی کنم! و راه دوستی را از طرف خودم اینطوری نبندم و نگویم که دیگر به من لینک ندهید. ...

عزت و صداقت شما و من زیادتر

ناشناس گفت...

دوگانه گويي هاي رژيم هولناك شده است براي تاييد عملكرد خود دست به دامان هر شخص و گزينه اي مي شوند حتي اگر اصلا به آن شخص يا ايده اعتقادي نداشته باشند تنها در جهت تاييد حرف خود.

قلم زيبايي بود.

ناشناس گفت...

از بابت لینک مطلبم در بلاگ نیوز که اتفاقا جز لینک های برتر سایت دنباله هم شد ممنونم می خواستم این نظر را خصوصی بفرستم اما نتوانستم اگر عمومی نشود کمال امتنان را دارم در مورد وبم اینکه اکثر دوستان و اساتید فلسفه و دین دانشگاه تهرانی آن را می خوانن و همراهم هستند و همچنین در شکند گمانیک سعی بر آن است که به مسائل بنیادین پاسخ داده شود

Free counter and web stats