000

جمعه، بهمن ۳۰، ۱۳۸۸

نرمش بعد از لج یا لرزش؟!

خامنه ای آدم لجبازی ست ، این مهم را چه در دوران عضویت در شورای انقلاب و چه در زمان ریاست جمهوریش بارها اثبات نموده .وی به شدت بدنبال ایجاد منزلت و شانی برای مقام خود بوده و هست .
در انتخابات ( بخوانید کودتای ) دهم ، خامنه ای ابتدا سعی نمود با سرکوب مردم ، حرف خود را به کرسی نشاند ، حتی زمانی که یاران سابقش برعلیه او موضع گرفتند و حامیان و افرادی که این مقام را به او هدیه کردند ، یکی یکی به دیدارش شتافتند و از فردای سخت او را برحذر داشتند ، کوتاه نیامد ، اما همه اینها دلیل نمی شود تا نفهمد چه بر او و بر نظامش آمده و چه روزهای پرالتهابی در انتظارش باقی مانده .
خبر آزادی زندانیان سیاسی واقعه ایست که نباید از آن سطحی گذشت . آزادی کسانی که به قول خامنه ای مجرم هستند و باید سخت مجازات شوند ، دقیقا برخلاف خواست باند کودتاست . سخنگویان این باند ( احمد خاتمی ، جنتی ، مصباح و احمدی نژاد ) مکررا درخواست اعدام تمامی این ( به قول آنها ) مفسدین فی الارض را نموده اند . چند جوانی هم قربانی شدند تا کمی از شدت هیجان و دیوانگی این گروه کاسته شود .
اما !
نمیدانم آیا می توان امیدوار به تغییر موضع خامنه ای داشت یا خیر ؟ تصور می کنم ، خامنه ای در روز 22 بهمن ، تمامی نیروی حامی خود را گسیل داشت تا به خیال خود به دیگران اثبات نماید که مردم (؟!) با او هستند . حالا ( باز هم به قول خود ) از سر قدرت و از جایگاه ولایت فقیه ، تصمیم به تغییر نسبی شرایط دارد ، شاید بدینوسیله سوپاپ اطمینانی ایجاد نماید تا مردم نگاه خصمانه خود را از او برگیرند و به مهره های سوخته معطوف کنند .
باید منتظر ماند و دید آیا در روزهای آتی ، تنشی بین رهبری و نماینده خیره سر سران سپاه ( احمدی نژاد ) روی خواهد داد یا خیر ؟ ( مثل مسئله مشایی و درخواست برکناریش توسط رهبری ) .
آنچه من از شخصیت خامنه ای برداشت کرده ام ، این ست که اگر هم تصمیم به عقب نشینی بگیرد ، باید بگونه ای عمل نماید که همگان تصور کنند این گام به عقب ، بنا به میل خودش بوده ، و نه از سر اجبار و کراهت !
هرچند حتی در خوشبینانه ترین حالت هم ، خامنه ای هیچگاه از سران سپاه فاصله نخواهد گرفت که جز آنان تکیه گاهی ندارد و نیز بهیچوجه میدان به مدعیان رهبری جنبش سبز نخواهد داد ، اما شاید تصمیم به آن دارد تا میدان یکه تازی نظامیان را محدود نماید . شاید برای آنانی که معتقد به " سیاست گام بگام برای هزینه کمتر " هستند ، این نشانه ای مثبت تلقی شود اما با توجه به رویکرد نظام جمهوری اسلامی از بدو ایجاد تا بحال که بیش از سه دهه از آن گذشته ، مسلما نباید به چیزی جز تغییر نظام قانع بود . آنچه بر این سیاهه آمد ، فقط بواسطه حدسی ست که از نشانه ها بر ذهن متبلور میگردد که در صورت صحت ، نشان از قبول تزلزل نظام و باند قدرت از سوی خامنه ای ست . نکته ای که می بایست زودتر از اینها متوجه می شد !

---------------

شاهد از غیب رسید ، دو روز بعد از این مطلب ، جرس هم در همین رابطه مطلبی نوشته که خواندنش مفید ست .

۶ نظر:

کریم پ گفت...

فرهاد جان خامنه ای پس از 22 بهمن خود را پیروز میدان و در موضع بالا می بیند. این موجود در روزهای سخت تر از این روزها عقب نشینی نکرد و الان هم تصور کردن عقب نشینی داوطلبانه اش کمی سخت است! کما که باز هم خبر از افراد جدیدی در لیست اعدامیان میشنویم...

هاله گفت...

سلام فرهاد جان. فراموش نکن که این​​ها به قید ضمانت آزاد شده​​اند و هنوز گیرند.

حسین . امیریه گفت...

جای هیچ اغماض و چشمپوشی نیست باید بروند چرا که ایدولژی اینها همینه که هست غیر قابل تغییر یا رفورم

فرهاد گفت...

هاله عزیز ، کریم و حسین گرامی
نظر من هم فقط حدسی ست از تغییر در گروه فشار و حاکم و الا اینها هیچ نمی خواهند الا تمام را ، هیچ نمی کنند الا ویرانی وطن و محدود کردن ملت ، اینها باید بروند چون متعلق به قرون گذشته هستند.

هاله گفت...

آره و باهات موافق​​ام که به نظر نرم​​شده می​​آیند یک نمه.

خیلی جالبه که ملت بی​​گناه رو می​​گیرن و بعد که آزاد می​​کنن هم اونا کلی منت می​​ذارن که ما بزرگواریم و می​​بخشیم و هم ما ممنون و متشکر. اصلا" فراموش می​​کنیم که اینا بی​​گناه بودن از اول ... می​​گیم چه خوب آزاد شدن!!! و منتی که بر سرمون می​​گذارن رو ناخودآگاه می​​پذیریم.

کریم پ گفت...

راستی فرهاد داشتم پروفایل وبلاگت رو می دیدم که دیدم برج قوس هستی آخه من هم برج قوس هستم اما فکر میکنم آقا برج زهره ماره!

Free counter and web stats