000

پنجشنبه، بهمن ۲۲، ۱۳۸۸

تظاهرات ایرانیان در برلین

ایرانیان برلین با اعتراضات گسترده و پرشور خود باعث شدند تا سفارت جمهوری اسلامی ( برخلاف سی سال گذشته ) میهمانی رسمی خود ( در هتل ماریتیم ) را لغو نموده و مجبور شود تا مراسمی ساده در محل سفارت برگزار نماید . اما با وجود تمهیدات مسئولین سفارت و همکاری پلیس (!) ، ایرانیان در تجمعی اعتراض آمیز نسبت به سیاستهای سرکوب جمهوری اسلامی و اعلام حمایت از جنبش سبز مردم ایران ، آنچنان عرصه را بر آنان تنگ کردند که پلیس مجبور شد با هجوم به جمعیت معترض ، بلندگوها را قطع نموده و حتی ماشین حامل بلندگوها را با خود ببرد !
با همه اینها ، جمعیت ، یکپارچه و استوار خیابان منتهی به سفارت را با فریادهای خود به لرزه درآوردند .
مسئولین سفارت مجبور شدند در تمامی مسیر منتهی به سفارت ماموران خود را به نگهبانی بگمارند مبادا میهمانان آنان بجهت شعارهای اعتراض آمیز مردم ، از میهمانی رفتن پشیمان نشوند !
پلیس برلین ، ایرانیان حامی جنبش سبز مردم را مجبور نمود تا با طی مسیری بسیار طولانی ،نهایتا در محلی دورتر ( حدودا 500 متر ) از سفارت گردهم آیند . با وجود تمامی این تدابیر ، اعتراض گسترده و رسای جمعیت به حدی بود که پلیس دستور داد بلندگو ها به سمت مخالف سفارت برگردانده شود و پس از مدتی کوتاه با هجوم به جمعیتی که به دور ماشین حامل بلندگوها حلقه زده بود تا آنها را از دسترس پلیس دور نگهدارد ، ابتدا سیمها را قطع و سپس ماشین حامل بلندگو و وسایل تبلیغاتی را از محل تجمع دور نمود .
در این یورش یک نفر از بانوان به سختی آسیب دید و حداقل دو نفر دستگیر شدند . ایرانیان برلین به تاسی از مردم خود ، در مقابله با پلیس تنها شعار می دادند و از هر خشونتی پرهیز می کردند .
پس از قطع بلندگوها ، جمعیت با فشرده کردن صفوف خود ، شعارها و سرودهای خود را در حمایت از مردم و اعتراض به رفتار خشونت آمیز و بیرحمانه مزدوران جمهوری اسلامی ( در ایران ) ، با صدایی رساتر از قبل فریاد زدند تا کام میهمانان ( مفت خور ) سفارت را تلخ نمایند .
محل درنظر گرفته شده برای تجمع ، پوشیده ار برف بود . در چنین شرایطی ، تنها عشق به مردم عاملی بود تا بتوان بر سرمای سخت برلین غلبه کرد .
از آشفتگی ماموران سفارت همین بس که حتی با وجود چنین فاصله ای ، احساس امنیت نمی کردند و بیش از آنکه در داخل دژ موسوم به سفارت ، به برگزاری مراسم خود مشغول باشند ، در خیابانهایی که توسط پلیس محاصره شده بود ، به گشت زنی می پرداختند مبادا جمعیت معترض ، با رخنه در شکاف پلیس ، رسوایشان سازند .
جالب آنکه اینها نیز با الگو برداری از مزدوران و اوباشان حکومتی ، سعی می کردند تا با بهره از روش های مرعوب کننده ! ( مثل صحبت با تلفن همراه و نگاه خشمناک به جمعیت و یا فیلم برداری از افرادی که به جمعیت معترض می پیوستند ) از پیوستن افراد به جمعیت معترض ، به خیال خود جلوگیری کنند !
کاش می فهمیدند وقتی در داخل ایران چنین نمایشی کارآیی نداشته ، در اینجا هم هیچ کاربردی نخواهد داشت !
فیلمها و عکس ها از این تجمع حاکی از شور و عشق ایرانیان برلین به هموطنان داخل کشور است . حضور فعالین سیاسی قدیمی در کنار جوانانی که برخی از آنها بدست تروریستهای جمهوری اسلامی ( در داخل و خارج از کشور ) عزیزان خود را از دست داده اند ، نوید اتحادی را می دهد که آینده ای روشن در پی خواهد داشت ، ایرانی که در آن همه بتوانند آرای خود را بیان کنند و تحمل شنیدن نظر دیگران را داشته باشند .
ما همه با هم هستیم ، با یک روش ، بدنبال یک هدف !
تلویزیون ایرانیان برلین با حضوری فعال و پوششی مناسب ، این روز بیاد ماندنی را ثبت نمود .




هیچ نظری موجود نیست:

Free counter and web stats