000

سه‌شنبه، مهر ۰۵، ۱۳۹۰

از مصونیت تا سلب صلاحیت !

نمایندگان مجلس چه در زمان شاه و چه در زمان جمهوری اسلامی ، حداقل روی کاغذ ، از مصونیت سیاسی برخوردار بودند تا بدون ترس از مجازات بتوانند از حقوق شهروندان و موکلانشان دفاع کنند .
هرچند این مصونیت صرفا روی کاغذ بود و بس ، اما حفظ ظاهر قضیه چنان مهم بود که هر دو حکومت استبدادی برای رعایت ظواهر جرات به لغو رسمی آن نداشتند .
اما حکومت ولایتی خامنه ای که چنان بی پروا از مطلقه بودن حکومت فقیه و کلیددار نظام بودن رهبری دم می زده ،طبیعتا جسارت آن را دارد تا صریحا از سلب مصونیت نمایندگانی که مداهنه گوی رهبری نیستند پرده برداشته و این عمل خلاف قانون را در دیکتاتوری فقیه ( بخوانید دیکتاتوری سفیه ) قانونمند کند .
با اینکه از این مجلس ( بخوانید مسجد ) شورا توقعی هم نمی رفت ، اما ببینید نگاه تمامیت خواهی و عدم صبوری در برابر غیر مطیعان به کجا رسیده که حتی تحمل سخن خودی هایی که خودشان نامشان را اعلام می کنند هم ندارند.
دایره فشار حکومت برای مهار ، از عامه ( مردم ) به خاصه ( فرهیختگان ، دانشجویان و فعالان ) ، و از خاصه به خواص بی بصیرت و حال به خواص با بصیرت و ذوب شده در ولایت تعمیم یافته ، همان خواص و ذوب شدگانی که برآمده از کودتای مورد علاقه رهبری بودند .
و همه این تکاپو نشان از دعوت به تشییع نظامی ست که هنرش قربانی کردندست پرورده های خود بوده و حال حذف دست نشاندگانش .

هیچ نظری موجود نیست:

Free counter and web stats