000

پنجشنبه، شهریور ۱۷، ۱۳۹۰

تلاش اسد برای پناه به جمهوری اسلامی !

روزنامه عربی الزمان در گزارشی خبر از سفر بشار اسد به ایران منتشر کرده . پیوندهرچند این روزنامه محتوای گفتگوی میان مقامات ارشد جمهوری اسلامی و دیکتاور سوریه را حول محور " امکان مذاکره رییس جمهور سوریه و مخالفانش " دانسته اما نمی توان از نظر دور داشت که با توجه به نبود پناهگاه مناسب برای قذافی و دیگر دیکتاتورهای سرنگون شده کشورهای عربی ، اسد می کوشد تا ماوای مطمئنی برای خود بیابد .
جمهوری اسلامی در گذشته بارها از چرخشی ناگهانی و یکباره در مواضع اصولی و به ظاهر غیرقابل تغییر خود دست زده و بعید نیست این بار هم برای عدم رویارویی با حکومت آتی سوریه ، یا از پذیرفتن بشار اسد خودداری کرده و یا بعد از پناه دادنش ، از وی بعنوان اهرمی جهت فشار بر حکومت آینده سوریه استفاده نماید و به فرض تضمین منافع جمهوری اسلامی در منطقه توسط حکومت انقلابیون ، بعید نیست که وی را دودستی تقدیم حکومت انقلابیون دهد !
امری که با توجه به مشی حکومتهای روی کار آمده در کشورهای عربی بسیار بعید می نماید .
گفتنی ست رهبر جمهوری اسلامی در حالی اسد را به گفتگو با مخالفانش ترغیب می نماید که چندی قبل در جمع فرماندهان سپاه ، نمایندگان سوری و فرماندهان حزب اله لبنان خواستار " مبارزه با دشمنان خدا در سوریه " شده بود و بسیاری فتوای وی مبنی بر قتل مخالفان اسد در سوریه را محکوم کرده بودند .
بهرحال بسیار دیدنی خواهد بود مذاکره یارغار خامنه ای با دشمنان خدا با واسطه گری ولایت امر مسلمین !

هیچ نظری موجود نیست:

Free counter and web stats