000

پنجشنبه، شهریور ۳۱، ۱۳۹۰

نگرش مثبت به اعدام !

قاتل داداشی اعدام شد !
نوجوانی که طبق قوانین ضد بشری جمهوری اسلامی هم نباید اعدام می شد . گفته می شود تعداد زیادی از هموطنان به تماشای مراسم رفته بودند و ضمن شکستن تخمه به دار آویختن نوجوان را تماشا می کردند .
پس از این ماجرا شاهد اعتراض بسیاری دیگر از هموطنان بودیم و این یعنی تحول !
خوشحالم که قشر عظیمی از جامعه مخالفت منطقی خود را با اعدام اعلام کرده اند . نگاه من به ماجرای قصاص این نوجوان از همین زاویه ست ، اعتراض نسل جوان به خشونت ، حتی خشونت اعمال شده بر مجرم !
فردای ایران بسیار روشن ست ، فردای ایران در دستان همین نسلی ست که خواهان آزادی و بدنبال احکامی انسانی و راه حل هایی دور از خشونت ست .
آفرین بر شما نسل فرهیخته ، ایرانمان مبارکتان باد که شما بخوبی شایستگی و توانایی خود را برای اداره آن نشان می دهید .
نسل امروز ما نسلی ست با قدرت تحمل بالا در تضارب آرا ، آزادیخواه و صلح جو .

مردمی که به تماشا رقص مرگ نوجوان رفته بودند همان قشر امی و عامی ( اصطلاحا کف جامعه ) هستند که تا این اکثریت برنخیزند ، جنبش سبز مردم راه به جایی نخواهد برد . پس وظیفه دشوار جوانان ، همسو و همراه کردن این توده خاموش اما عاصی ست . متاسفانه بخش عظیمی از توده مردم هنوز پابند به خرافاتی هستند که جمهوری اسلامی بقای خود را مدیون آن می باشد .
در انقلاب سال 1357 ، نوجوانان والدین را با خود همراه کردند تا حکومت شاه را سرنگون کنند ، اما نوجوانان آنروز و والدین امروز ، سرخورده از انقلاب ، تماشای مرگ انسانیت را به تقلا در تغییر وضعیت ترجیح داده اند . حتی فشار کمرشکن اقتصادی هم نتوانسته قامت مردم را برای برانداختن حکومت فساد راست نماید .
جوانانی که اینگونه پرشور و منطقی و صبور بر هر خشونت و گزافه خواهی خط بطلان می کشند باید تمامی بحث ها را به خانه برند و سعی نمایند پدر و مادر سرخورده از 28 مرداد و 22 بهمن را نیز متقاعد به قیام کنند که ملت ایران تا به امروز تجربه ای بس پرهزینه و گزاف برای رسیدن به آزادی پرداخت کرده .


به جوانان وطنم افتخار می کنم .

۱ نظر:

خلیل گفت...

سلام

اگر قرار باشد که نسل نو هم مانند کهنه فکر کند که وای بحالمان. زنده باشند و پایدار.

Free counter and web stats