000

چهارشنبه، اسفند ۱۱، ۱۳۸۹

گله ای دوستانه از مسیح علی نژاد

تلویزیون ایرانیان برلین بنا بر رسالت خبررسانی خود و بجهت انعکاس اعتراضات به حق مردم ایران ، با خانم مسیح علی نژاد (در برلین ) مصاحبه ای انجام داد .(1)
خانم علی نژاد با بردباری ، تواضع و البته همچون همیشه با شور فراوان از جنبش سبز مردم قهرمان ایران گفت و از لزوم حمایت ایرانیان خارج از کشور تا صدای مردم به گوش جهانیان رسانده شود .
در اینکه باید از آقایان موسوی و کروبی حمایت نمود شکی نیست ، در اینکه هر خدشه ای بر نام و جان این دو بزرگوار به قصد ضربه به جنبش سبز و سرد نمودن شور گرم مردم ایران ست هم شکی نیست ، اما سیاست خفه کردن منتقد و به قولی : " امروز وقت طرح سوالات نیست " دقیقا همان روندی ست که خمینی در سالهای آغازین انقلاب پیشه کرد تا بتواند ضمن قلع و قمع مخالفان ، فضا را برای نابودی جمعی دگراندیشان فراهم سازد . این تجربه همیشه جلوی دید مردم ماست .

بر طبق روال معمول گفتگو با مهمانان در برنامه میزگرد سیاسی تلویزیون ایرانیان برلین ، از تعارف های مرسوم شبکه های آنچنانی چشم پوشی نموده و سعی کردیم با طرح سوالاتی پیرامون موضع گیری های کسانی که گرچه از بیان نامشان ابا دارند اما خود را سخنگو و هدایتگر مردم می خوانند ، به سهم خود فرصت و امکانی دیگر را دراختیار دوستان عزیز قرار دهیم تا بتوانند به صراحت و شفافیت ، رفع شبهه نمایند .
مطمئنا اگر عزیزان به روند سوالات توجه می کردند متوجه می شدند که در پایان بر حمایت از جنبش سبز و لزوم اتحاد تاکیدی دوباره شد .
مهمترین سوالی که این روزها مطرح می شود ، ترس از مصادره شدن جنبش سبز مردم ایران است ، تجربه ای تلخ که حاصل انقلاب سال 1357 ( 1979 میلادی ) می باشد !

با اینکه نوع و گرایش سوالات بر شفافیت موضع گیریها و نهایتا اثبات لزوم حمایت همه جانبه از اعتراضات مردمی بود ، اما همین اندک انتقاد که در قالب سوال طرح شده (و زمان کافی هم برای پاسخگویی در اختیار خانم علی نژاد قرار گرفته بود ) گویا به مذاق مدعیان خوش نیامد که با سانسور خبر مصاحبه ایشان با تلویزیون ایرانیان برلین ( علیرغم وعده ای که خانم مسیح علی نژاد در وبلاگ خود داده بود ) سعی نمودند تا بنوعی نظرات مطرح شده حتی از سوی خانم علی نژاد را بایکوت نمایند !

دوستان عزیز بایستی توجه داشته باشند که درس اول دموکراسی ، تحمل آرای دیگران است ، هرچند دوباره تاکید می کنم که عزیزان جرس و سحام نیوز تنها بدلیل شفافیت سخنان خانم علی نژاد ( و نه سوالات من ) ست که این گفتگو را از سایت خود حذف نموده اند . برداشت من از شخصیت مسیح علی نژاد کاملا متفاوت با آنی ست که می بینیم ، افسوس که مسیح علی نژاد که در سانسور سخنان خود همراه این دو سایت شد .
کاش پیش از هر انقلاب و جنبش و اعتراضی یاد می گرفتیم قواعد بازی را رعایت کنیم !
این دوستان پیرو همان راهی هستند که انقلاب را مردمی سال 1357 را به بیراهه کشانده ، افرادی که همچون من در جای امن نشسته اند اما برخلاف خارج از کشور نشینانی همچون من ، خود را پیرو مردم ندانسته ، حتی نقش رهبری و تادیب ملتی را برای خوا قائل شده اند که زیر تیغ و تیر اهداف و خواسته هایشان را در قالب شعارها بازگو می کنند .
نمونه واضح آن ، موضع گیری دوستان در برابر شعار " نه غزه نه لبنان ، جانم فدای ایران " بود . شعاری که در همه راهپیمایی ها تکرار می شد و الهام بخش شاعران جوان و مردمی گشت .اما دوستان به قول خودشان راه سبزی به فغان آمدند که منظور ملت از این شعار چیز دیگری ست و آن این است : " هم غزه هم لبنان ، جانم فدای ایران " !

در پایان بار دیگر از مسیح علی نژاد دوست داشتنی برای صراحت لهجه و شفافیت در موضع گیریش تشکر میکنم اما نمی توانم گله خود را از او پنهان کنم :

مسیح علی نژاد عزیز !
مدعیانی که حتی سخن حق تو را تاب نمی آورند چگونه وعده به آینده ای میدهند که قرار ست سخن ما و منی را تحمل کنند .
مدعیانی که برخلاف خواسته ملت ( قهرمانی که زیر گلوله و تیغ شعار " مرگ بر اصل ولایت فقیه را سر می دهند ") ، به " اجرای بدون تنازل " قانونی دلخوش نموده اند که در راس آن ولایت مطلقه فقیه قرار دارد و بر اساس همان قانون اساسی که اینان برای آن از جان ملت مایه می گذارند ، تنها " شورای بررسی قانون اساسی " قادر به بررسی آن است که همین شورا هم متشکل از برگزیدگان رهبری خواهد بود .
مسیح علی نژاد عزیز
کاش با همان وضوح و شفافیت ( ضمن همکاری اما با حفظ استقلال ) راه و رای خود را آلوده اینان نمی ساختی .
----------------------------
در سایت خانم علی نژاد آمده : "تلویزیون ایرانیان برلین نیز گفتگویی تلویزیونی را ترتیب داده بود که لینک مصاحبه و متن سخنرانی که در جرس و سهام نیوز منتشر شده است در پی می آید: ..." اما نه در سایت ایشان ، نه در جرس و نه در سحام نیوز خبری از این گفتگو نیست !
گفتگو با خانم مسیح علی نژاد را می توانید در اینجا ببینید .

در پایان گفتگو ، همراه محترم خانم علی نژاد به کنایه از جمله ای یاد کرد که من در شرح تبعیض و خط کشی دولت بین نویسندگان بیان کردم : " که اگر چنین سخنی را خانم مسیح علی نژاد در ایران بیان می کرد ، نه از مسیحا دمی باقی می ماند و نه از علی ذوالفقاری و نژادی " .
متاسفانه برخی دوستان غیر مذهبی چنان تعصبی برای عقاید خود به خرج می دهند که حتی تاب شنیدن اسامی مذهبی را هم ندارند !
در حالی که منظور من فقط این بود که دم مسیح علی نژاد را خاموش می کردند تا دیگر روشنگر و هدایتگر نباشد و قلم او را که سلاح اوست ( همچون ذوالفقار که شمشیر علی بود ) را می شکستند و دودمانش ( نژادش ) به باد می دادند !
امیدوارم این اشاره کوتاه دل آزردگی آن دوست را رفع کند ... می ترسم از زمانی که جنبش مردم به پیروزی رسد و این گروه ها بخواهند در سیاست فردای ایران نقشی بعهده گیرند ، یکی چنان و یکی چنین !

1. خانم مسیح علی نژاد به قولش وفا نمود و مصاحبه را در پایان مطلب مربوط به سفرش به برلین ( هرچند با تاخیر اما ) درج نمود. بابت وفا به عهد و دوری از خودسانسوری از او ممنونم .

۱ نظر:

خلیل گفت...

سلام

از جرسی ها چه انتظاری داری؟ مصاحبه ی تازه آقای مهاجرانی را حتما خوانده ای . آنها بفکر رسیدن به قدرتند از هر راهی که ممکن است نه بفکر حاکمیتی بر اساس رای مردم. آنها هر نظری را که اساس نظراتشان را زیر سئوال می برد،منتشر نمی کنند. حتا سایت کلمه ی آقای موسوی و نیز نوروز فحش ها را منتشر می کنند اما نظرات نقادانه و افشاگرانه را نه.

Free counter and web stats