000

چهارشنبه، شهریور ۱۸، ۱۳۸۸

گروگانگیری پیش از نماز جمعه خامنه ای

روزهای پرالتهابی بر مردم ایران می گذرد . در آستانه اقامه نماز جمعه این هفته توسط خامنه ای ، شاهد دستگیری بی رویه افراد شاخص و بستن دفاتر رسیدگی به جنایات رژیم هستیم . همه اینها نشان از بغرنجی شرایط و بیش از همه ترس حکومت از تداوم اعتراض مردم دارد.
خامنه ای که در نوبت قبلی وعده داده بود تا اندک آبروی خود را برای حفظ حکومت کودتا هزینه کند ؛ به خوبی به وعده اش وفا نمود و آنچنان غیر انسانی و وحشیانه بر مردم تاخت که صدای نزدیکانش هم درآمد.
از آنجا که مردم برای اعتراض در روز قدس هماهنگ می شوند و می خواهند در این روز نه برای نجات قدس ، بلکه برای نجات ایران از دست کودتاگران به خیابانها بیایند ، وحشت بر حکومت جمهوری اسلامی غالب آمده . چه در این روز بنا بر معمول از خبرنگاران گزینش شده خارجی دعوت می کنند تا نمایش دولت ایران برای حمایت از فلسطینی ها را شاهد باشند و امروز می ترسند مبادا این نمایش به همایش و قیامی مردمی علیه حاکمیت کودتاگران تبدیل گردد .
از همین رو خامنه ای در خطبه های نماز جمعه ضمن ایفای نقشی رهبری رئوف با معترضین اتمام حجت خواهد کرد و بر سیاقی که تا امروز از سوی حاکمیت شاهد بوده ایم ، نه برای مذاکره ، که از سر قدرت با آنچه وی سران اغتشاش می خواند ، صحبت می کند .
احتمالا خامنه ای موسوی و کروبی را دعوت به سکوت می کند و وعده می دهد افرادی که دستگیر شده اند را آزاد می کند تا آنها هم به نوعی توجیهی در قبال پذیرش دعوت او داشته باشند . وی با اشاره به آنچه تاکنون گذشته ، تلویحا هشدار می دهد که در اجرای خواسته هایش از دستگیری موسوی و کروبی واهمه ای نداشته و حتی حاضر است مراجع تقلید مدافع این دو ( صانعی و منتظری ) را بازداشت نماید . همانگونه که شاهد بودیم بر خلاف رویه ای که قدمت قرنها را بدنبال دارد ، در روزهای اخیر ، توهین به مراجع در دستور کار حامیان باند قدرت قرار گرفته و تلاش می کنند با درشت گویی و بی حرمتی ، اندک مراجعی که به دفاع از مردم برخاسته اند را از هجمه های توهین و پرونده سازی (!) بترسانند !
همه اینها نشان از ضعف و ترس حکومت دارد ، خامنه ای نیز به همان راهی می رود که دیکتاتوران پیشین رفته اند ، تعدادی که بدنبال منافع خود هستند گرد او جمع شده اند و او با اتکا به قدرت سرنیزه ، تصور می کند می تواند بر نیروی مردم فائق آید .
خامنه ای که گویا قدرت تحلیل را نیز از دست داده ، می پندارد با خاموشی کروبی و موسوی ، مردم از حقوق خود خواهند گذشت و همه جنایات و تجاوزات و تقلبات را نیز فراموش می کنند . کاش این مستبدان می فهمیدند که قهر ملت سخت ترین آلیاژ را ذوب می کند.

روز جمعه برای خامنه ای ، روز مباداست که باید بین بستن چمدان سفر و پهن کردن اسباب حکومت ، یکی را انتخاب کند ، هرچند بنظر می رسد اسباب حکومتش مدتهاست که برچیده شده و این تلاش های مذبوحانه تنها منجر به سنگین شدن بار مکافاتی خواهد بود که در آینده ای نزدیک بر دوشش می نهند .

در روز قدس ، اگر همانگونه که وعده داده شده ، مردم به خیابانها بیایند و حتی اگر تنها به شعار علیه کودتا بسنده کنند ، مطمئنا روز مرگ رژیم فاسد جمهوری اسلامی خواهد بود .
کاش همه ما می توانستیم در این روز سرنوشت ساز در کنار مردم میهنمان قرار داشته باشیم .

۱ نظر:

حسین . امیریه گفت...

من فکر میکنم خامنه ایی خشن تر از نماز پیش که علنا دستور حمله را صادر کرد حرف خواهد زد زیرا راه دیگری وجود ندارد حتی دلجویی اصولا هدف او از خواندن نماز در اینهفته تهدید و ارعاب مردم برای جلوگیری از حظور در روز قدس میباشد.

Free counter and web stats