000

دوشنبه، بهمن ۱۰، ۱۳۹۰

چرا اتحادیه اروپا اجازه دارد اما جمهوری اسلامی نه !

اتحادیه اروپا در تصمیمی قابل پیش بینی اقدام به تحریم خرید نفت از جمهوری اسلامی نمود . این عمل چنان به مسئولان نظام تنگ آمد که نمایندگان مجلس اسلامی در واکنشی غیر قابل پیش بینی ( حداقل از دید دیپلماتیک ) اعلام کردند باید فورا فروش نفت به اروپا را قطع کرد !
اینکه چرا اتحادیه اروپا اجازه دارد بطور یکطرفه قراردادهای خرید نفت از جمهوری اسلامی را لغو نماید و دست جمهوری اسلامی به جایی بند نیست اما چنانچه حکومت اسلامی فروش نفت به اروپا را قطع کند ( برخلاف معاهده ها و قراردادهای نفتی موجود ) با مجازاتهای سنگین روبرو خواهد شد ، نکته ای ست ظریف :
تحریم ها در مجامع بین المللی تصویب شده و از مجاری حقوق بین الملل دنبال می شود . به عبارت دیگر اتحادیه اروپا با توجه به تصویب تحریم در محافل حقوقی بین المللی نسبت به لغو قراردادهای نفتی اقدام خواهد کرد ، در صورتی که دست جمهوری اسلامی از این محافل کوتاه ست .
چنین داستان ساده ای را نمایندگان مجلس اسلامی گویا تابحال نشنیده اند و توجه ندارند که بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی ، قوانین به دلخواه آنان تنظیم نمی شود و قدرت لغو یکجانبه قراردادهای نفتی خود را ندارند !

از بی اطلاعی و ساده اندیشی محض نمایندگان همین بس که آقای " کریمی قدوسی " که از قضا عضو کمیسیون امنیت ملی جمهوری اسلامی هم هست اعلام نموده اگر ما تنگه هرمز را ببندیم ، ناوها غنیمت جنگی ما می شوند !
گویا اصلا به ذهنش نرسیده این ناوها برای همین منظور ( جلوگیری از بسته شدن تنگه هرمز ) اینجا هستند و مثلا ناو آیزنهاور با تانک عراقی تفاوت بسیاری دارد !

کاش به این عضو محترم کمیسیون امنیت ملی می گفتند و زمان جنگ عراق علیه ایران ، قایق های تندروی سپاه به پرو پای ناو امریکایی پیچیدند و چندبار از دور خود را به او نمایندند .... و خلاصه حوصله این ناو بسر آمد و به اسکله نفتی ساسان تلفن زد و گفت : لطفا این اسکله را تخلیه کنید ، چون می خواهیم آنجا را منفجر کنیم !
مسئولان و پرسنل بخت برگشه این اسکله چنان سریع از محل گریختند که حتی فرصت نیافتند مدارک و اسناد و تجهیزات مهم را با خود ببرند .
بعد از طی شدن زمان تعیین شده از سوی ناو امریکایی ، تکاوران ناو در اسکله نفتی ساسان پیاده شدند و پس از " به غنیمت گرفتن اسناد و وسایل مورد علاقه شان " آنجا را منفجر و منهدم کردند . یکی از مسئولسین جمهوری اسلامی هم نگفت چرا !
تکاوران سپس در نهایت خونسردی به ناو بازگشتند و شام را در همان ناو میل نمودند .

هیچ نظری موجود نیست:

Free counter and web stats