000

دوشنبه، تیر ۰۶، ۱۳۹۰

گفتگو با حسن اشکوری ، قسمت دوم

تلویزیون ایرانیان برلین :
( بهمراه قسمتهایی از کنفرانس بحث برانگیز برلین که منجر به خلع لباس روحانیت اشکوری شد !)
در قسمت دوم با اشکوری در مورد انتخابات صحبت کردیم . شرکت در انتخابات آیا بمنزله مشروعیت بخشیدن به نظامی نیست که تنها نام افراد مورد علاقه خود را از صندوق خارج می کند ؟
آیا باید در انتخاباتی که می دانیم تقلب بصورت گسترده از سوی حاکمیت اعمال می شود و آیا اصلا احتمال حضور افرادی که بازگو کننده نظرات مردم هستند ، وجود دارد ( صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان رد نخواهد شد ؟! ).
اشکوری به نسبت دیگر اصلاح طلبان دیدی روشن دارد و تاکید محض بر شرکت در انتخابات ندارد .
وی به صراحت گفت در انتخاباتی که اینچنین برگزار می شود حتی سران جنبش سبز یعنی آقایان موسوی و کروبی نیز نباید شرکت کنند مگر با شروطی مثل حذف نظارت استصوابی و تاکید بر سلامت انتخابات .

با اشکوری در مورد اختلاف احمدی نژاد با خامنه ای نیز صحبت شد . اشکوری با اشاره به سنت معمول در جمهوری اسلامی مبنی بر تلاش برای عیان نشدن اختلافات درونی گفت این اختلاف از پرده برون افتاده و هرچند خامنه ای در گذشته از بسیاری خطاها چشم پوشی می کرد اما سرانجام آقای خامنه ای متوجه شد که برخلاف نظرش که احمدی نژاد را برای دوران کوتاهی در نظر گرفته بود ، این گروه برنامه های گسترده ای برای مجلس و ریاست جمهوری و ... دارد .
بنظر می رسد سیاست خامنه ای در حال حاضر مدارا برای اتمام دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد ست چرا که حذف وی برای نظام هزینه سنگینی خواهد داشت . بویژه اینکه احمدی نژاد قابل پیش بینی نیست و می تواند مسایل بسیاری را بازگو کند که هزینه های زیادی را دربرخواهد داشت اما سخت می بینم که دوران باقیمانده از ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد بخیر و خوشی بگذرد .



۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز من از خوانندگان سایت بالاترینم ونتونستم عضو بشم اگه لطف کنید و برای من دعوت نامه ارسال کنید تا بتونم عضو این سایت بشم و بتونم خبرهای روز علمی به اشتراک بزارم از شما ممنون میشم که این لطف را در حق من بکنید اینم ادرس ایمیلم:
rbita32@yahoo.com

خلیل گفت...

سلام

با سپاس. این گفتگو در وبلاگ ها گذاشته می شود.

فرهاد گفت...

ممنون خلیل عزیز

فرهاد گفت...

ناشناسگرامی ،
لطفا لینک وبلاگت را برایم بفرست

Free counter and web stats