000

شنبه، مهر ۲۴، ۱۳۸۹

آنچه خود داشت ز بیگانه ....

نهمین سفر چاوز ، رییس جمهور ونزوئلا ، به ایران !
پس از روی کار آمدن احمدی نژاد و در راستای سیاست " پول بده ، حمایت بخر " جمهوری اسلامی ، ونزوئلا از جمله کشورهایی بوده که منافع بسیاری را به سوی خود سرازیر نموده . مطمئنا نمی توان از امثال چاور و دیگران ( برزیل ، کلمبیا ، جزایر کومور ، سریلانکا ، گرو های تروریستی لبنان و عراق و افغانستان و ... ) انتقاد کرد که چرا نفت ایران را بر سفره های خود می برند ، نفتی که قرار بود تزیین گر سفره های مردم ایران باشد .

اما اشاره به نکته ای شاید وقاحت چاوز و بی شرمی مسئولان جمهوری اسلامی را بیشتر عیان سازد :
ونزوئلا بنا بر آمار ارایه شده از سوی منابع دولتی ( جمهوری اسلامی ) دارای ذخایر نفتی به میزانی حتی بیشتر از ایران ست و از جهت تامین بودجه و سرمایه گذاری نیازی به پول ایران ندارد اما چاوز که دریافت وجوه نفتی از ایران را به صرفه تر از استخراج و فروش نفت خود می بیند ، با سر دادن شعارهای " جمهوری اسلامی پسندانه " (!) ( همچون : احمدی نژاد برادر من ست ، نقد سیاست های امریکا و ... ) همیشه کیسه نه چندان خالی خود را از دلارهای نفتی ایران پر کرده و از تخصص متخصصین ایرانی برای راه اندازی پروژه های اقتصادی در ونزوئلا ( و البته با سرمایه جمهوری اسلامی ) بهره می برد .
آماری که در پی می آید نشان از میزان ذخایر نفتی ایران و ونزوئلاست ، خود بخوانید و قضاوت کنید که این حکومت بی مایه ( و ضد ایرانی ) چگونه به موهبتی بزرگ برای حزب اله لبنان ، ونزوئلا و دیگر گروه ها و کشورها تبدیل شده ست .

" اوپك در اين گزارش اعلام كرده است: ونزوئلا از ذخاير نفتي تثبيت ‌شده بالغ بر 172 ميليارد بشكه (معادل 16.8 درصد كل ذخاير نفتي جهان) برخوردار است و دارنده دومين ذخاير نفتي دنيا بالاتر از ايران است."

بزرگترین دارندگان ذخایر نفتی دنیا

ونزوئلا از ذخاير نفتي تثبيت‌شده بيش از 172 ميليارد بشكه (معادل 16.8 درصد كل ذخاير نفتي جهان) برخوردار و دارنده دومين ذخاير نفتي دنيا بالاتر از ايران شمرده شد.

ونزوئلا، عربستان را هم مي‌گيرد؟


هیچ نظری موجود نیست:

Free counter and web stats