000

چهارشنبه، تیر ۳۰، ۱۳۸۹

خامنه ای حرف بدی نزده !

در پی استفتاء یک ذوب شده ، خامنه ای فتوا داده که شرط التزام به ولایت فقیه ، فرمانبرداری از دستورات اوست .
اگر کمی در جملات خامنه ای دقت کنیم می بینیم که وی اصلا حرف بدی نزده !در واقع وی پیامی به موسوی و کروبی فرستاده تا بلکه به راه راست هدایت شوند و الا سخن او با من و تو نیست که :
اگر کسی اعتقاد به ولایت فقیه نداشته باشه ، خب طبیعتا الزامی به التزام به ولایت فقیه و فرمانبرداری از فرمان رهبری هم نداره !یعنی حکم خامنه ای شامل حالش نمیشه .

اما از دید خامنه ای این فتوا پیامی ست صریح به موسوی و کروبی که :
اولا ، اگر آنها براستی به قانون اساسی پایبند هستند و به ولایت فقیه التزام دارند ، خب باید از ولی فقیه اطاعت کنند ، قبلا خمینی بود و حالا خامنه ای .
به نظر خامنه ای ، وی توسط مجلس خبرگان تعیین رهبری انتخاب شده و مورد تایید مجلس خبرگان رهبری فعلی ست ، پس طبق قانون وی در جایگاه ولی فقیه نشسته و توقع دارد آنانی که به نظام جمهوری اسلامی وفادار هستند و دم از قانون اساسی می زنند و به ولایت فقیه التزام دارند ، از وی فرمان برند ولو مخالف نظرشان باشد .

اینجا باید منتظر پاسخ کروبی و موسوی ماند که حتما بازهم فیلشان یاد هندوستان می کند و از دوران طلایی خمینی و اسلام ناب محمدی سخن می گویند و البته در خفا هم دم از آن می زنند که مقام ولایت نباید آلوده دروغ و نیرنگ شود اما جرات نمی کنند بگویند خامنه ای باید از مقام فعلی خلع شود .
دقیقا خامنه ای هم از همین واهمه موسوی و کروبی ( در اقدام برای خلع ید خامنه ای ) سوء استفاده می کند و از نقش خود بعنوان رهبر و جانشین ائمه یاد می کند .

در مورد قسمت دیگر پاسخ خامنه ای به استفتاء که خود را همشان ائمه و پیامبر اسلام و جانشین خدا خوانده ، نباید زیاد جدی گرفت . بارها گفته ام که خامنه ای دو ایراد بزرگ دارد :
جهالت خامنه ای در این ست که خود را باور دارد و حماقتش اینکه توقع دارد دیگران هم او را باور کنند !

۳ نظر:

عمو اروند گفت...

فرهاد جان، اون بخش آخرش از همه جالبتر بود. توهم جانشینی خدا در زمین!

فرهاد گفت...

عمو اروند عزیز
ممنونم از بذل توجه شما

ناشناس گفت...

salam farhad aziz
hamrah-amin.blogspot.com

Free counter and web stats