000

شنبه، تیر ۱۲، ۱۳۸۹

آرژانتین و آلمان

آرژانتیم باخت چون :
1. مارادونا مربی بود ، مارادونا هرگز نتوانسته مربی قابلی باشه و در تیم های قبلی هم اخراج شده بود .
2. آلمان به معنی واقعی یک تیم بود ضمن آنکه توان بدنی بازیکنان آلمان بسیار بالا بود و تا لحظه های آخر هم در دفاع مشارکت داشتند و هم در حمله با تعداد کافی هجوم می آوردند .
3 . بازیکنان آرژانتین مثل مارادونا بعد از گل دوم آلمان بازی را تمام شده فرض کردند حتی در حملات خود میلی به دوندگی و حضور در 18 قدم آلمان نشان نمی دادند و در هنگام ضد حملات آلمان هم برتری عددی از آن آلمان بود و مارادونا هم که انگار مات شده بود .
4. آلمان از میانگین قدی بلندتری برخوردار بود .
5. تمام تلاش آرژانتین برای ورود به 18 قدم آلمان از منطقه چپ دفاعی آلمان طرح ریزی شده بود که در نیمه دوم بخوبی توسط بازیکنان آلمان پوشش داده شده بود .
6. بدون " ورون " تمام بار طراحی حملات و رهبری آرژانتین روی دوش مسی بود که از توان و تمرکز این بازیکن برای شرکت در حملات می کاست .
7. توقع مارادونا از مسی ، وظیفه ای بود که خودش در دوران اوج بازیگری ( نیمه دوم دهه 1980 ) ایفا می کرد در حالیکه مسی بازیکنی کاملا متفاوت با اوست . مارادونا در زمان بازیگری یک استثنا بود که تکرار نخواهد شد .

و آرژانتین باخت تا این جام جهانی بیش از پدیده ها ، به جام جهانی ناآماده ها تبدیل شود . فرانسه ، ایتالیا نمونه های بارز تیم های فرسوده در دور مقدماتی بودند و برزیل و آرژانتین نمونه آشکار تیم هایی علیرغم پتانسیل بالا ، از کدر فنی نامناسب و تدارک ناکافی ضربه خوردند . آلمان همیشه بهترین کادر فنی و پشتیبانی را همراه تیم ملی خود دارد تا با تحلیل و آنالیز دقیق تیم های دیگر از کم ترین داشته ها ، بیشترین بهره را برد .
از یاد نبریم در این جام ، بالاک و دروازه بان اصلی آلمان بدلیل آسیب دیدگی غایب هستند و مانوئل نویر ( نویا Manuel NEUER ) به هیچ وجه شایسته حراست از دروازه آلمان نیست ، ترس این دروازه بان در رویارویی مستقیم ( تک به تک ) با مهاجمان حریف و عدم تسلط در دریافت ضربه های مستقیم که بیشتر به صورت دفع ناقص یا دریافت توپ در دو ضرب انجام می شود ، مسلما از دید آنالیزور های تیم ها اسپانیا و هلند دور نخواهد ماند .
با همه اینها ، آلمان با توجه به برخورداری از کادر پشتیبانی قوی خود ، تا این مرحله بخوبی صعود کرده ، هرچند نمی توان در مورد بازی های آتی با همین خوشبینی امیدوار بود .

هیچ نظری موجود نیست:

Free counter and web stats