000

پنجشنبه، آذر ۱۷، ۱۳۸۴

اگر بار گران بودیم رفتیم....اگر نامهربان بودیم رفتیم


سقوط هواپیمای حامل خبرنگاران نه عجیب ست و نه دور از عقل ، البته اگر عقلی بکارافتد .
در این حادثه تعدادی که هنوز معلوم نیست چند نفرند به دیار باقی شتافتند . هر چند تمامی مسافرین جانسپرده اند اما هنوز مسئولین آمار دقیقی از تعداد جانباختگان ارائه نداده اند که نشاندهنده حساب کتاب دقیق و ثبت اسامی ست.
آگاهان اعلام نموده اند احتمالا دفتر ثبت اسامی را خبرنگاران با خود به داخل هواپیما برده اند.
البته بعضی مسئولین که به امدادهای غیبی و روایات خرافی پایبندند تلاش دارند تا این تعداد را بر عدد 110 تثبیت نمایند تا شاید بدلیل تطبیق آن با حروف ابجد نام اولین امام شیعیان از شدت اندوه مردم کاسته شود.
همانگونه که مرغ دفتر حزب جمهوری در اعلام هفتاد و دو تن شهید در انفجار هفتم تیر ،نیز یک پا داشت .
همچنین خبرنگارانی که تا پیش از پرواز ،،دردسر آفرین و مزدور اجانب نامیده میشدند ، به یکباره مفتخر به دریافت مدال شهادت شدند . یکی از مسئولین به بازماندگان اعلام نمود با توجه به شهید بودن قربانیان دیگر نیازی به ختم و عزا نیست چرا که اینان به باغهای بهشتی رهنمون خواهند شد .
بزرگترین حمایت هم طبق معمول توسط مقام رهبری کل انقلاب (و غیره ) بعمل آمده ،( با برگزاری مجلس ختمی به یاد مرحوم شدگان ) . هرچند آگاهان همین امر را هم در راستای ترویج نوحه خوانی و روضه خوانی و تاکید بر نقش غیر قابل انکار روحانیت در تمامی مصائب و فجایع !!! به شمار آورده اند.
نکته مهم در این فاجعه عدم وجود جعبه سیاه هواپیماست .
صاحبنظران معتقدند یا این جعبه بجهت حفظ اسرار نظامی نادیده گرفته خواهد شد تا بتوان تمامی مسئولیت سقوط هواپیمای نخ نما را بر دوش خلبان مادرمرده گذاشت و یا بدلیل اتکای سران بر هاله نور و ایمان مصباحی ، کسی انتظار بروز فاجعه در سرزمین ولایت را نمیداده ، و آنچه هم که در گذشته رخداده قطعا بدلیل قصور خلبانها در انجام فرایض مذهبی بوده و الا چرا نعلین آقا از پایش در نمیرود و یا عمامه مصباح کج نمیشود !!! ، نکته ای که باید همسطح چاه جمکران و هاله نور ، به آن توجه شود .
در این میان امتناع خلبان اول از پرواز با هرکولس بی یال و اشکم نیز در هیاهوی اعلام تسلیت و نشان شهادت به فراموشی سپرده شده .
نشریه پرتو وابسته به جناح خرافه پرور مصباح خواستار دستگیری و مجازات خلبانی ست که حاضر به شهادت نشده . خلبان هم در پاسخ اعلام نموده با حضور رئیس جمهوری چنین و عالمانی چنان ، هرگز ایران را به مقصد بهشت ترک نخواهد کرد . چرا که باور ندارد در بهشت هم بتوان چنین افراد نظر کرده ای را یافت .
هیئت دولت نیز اعلام نمود با درسی که از چنین حوادثی میباید گرفت در آینده ای نزدیک اقدام به دعوت از تمامی منتقدین جهت پرواز با هواپیماهای سی 130 خواهد نمود .


فرهاد حیرانی

هیچ نظری موجود نیست:

Free counter and web stats