000

پنجشنبه، شهریور ۲۳، ۱۳۹۱

دست های پشت پرده ترور سفیر امریکا در لیبی و حماقت بی پایان جمهوری اسلامی !

از قضا کسی که اصلا از جنس سینما نیست فیلمی تولید می کند و از قضا در حالیکه معترضان در مقابل سفارت امریکا در بنغازی هستند ، تعدادی هم در خیابانی راه میروند که از قضا سفیر امریکا از همان خیابان رد می شده و از قضا آنها در جیب های خود راکت داشته اند و با وجودی که قاعدتا نبایستی آموزش دیده باشند ، راکت خود را به هدف می زنند و از قضا در تمام جهان فقط همین سفیری کشته می شود که از قضا هوادار اعراب بوده !

_______________________________

و باز هم دیوانه ای سنگی به چاه انداخت !

ترور عملی وقیح و نامطلوب بشمار می آید ، چه ترور به معنای کلاسیک آن ، یعنی کشتن مخالفان و چه در مفهومی کلی تر که شامل ترور شخصیت و شان انسانی افراد .

ترور شخصیت و ترور عقاید که از آن بعنوان چماق زبانی نام برده می شود ، کارآیی بسیاری در ادبیات کسانی دارد که از بحص در مورد عقاید خود بطور آشکاری گریزانند و تلاش می کنند تا با نسبت دادن انواع توهین و افترا به مخالفان ، یا زبان آنها را از ترس شنیدن توهین و تحقیر کئتاه کنند یا مخاطبان آنان را تحت فشار روحی قرار دهند که اگر شنوای سخن آنها باشید از جمله " بزغاله ، حیوانات وحشی ، خبیث و ... " خواهید بود .


در سالگرد یازده سپتامبر و در اعتراض به نمایش فیلمی که توهینی آشکار به مقدسات مسلمانان بود ، سفیر امریکا در لیبی ترور شد .

این ترور بهیچوجه نمی تواند تنها برآمده از فوران غیرت مسلمانان لیبی باشد و بنظر میرسد دست های پشت پرده ، با همآهنگی خاص برنامه ای دقیق را دنبال میکرد تا کریستوفر استیونز قربانی شود.



شاید نشانه های آشکاری که در این نمایش به چشم می خورد بتواند نگاه ها را بسوی آمران ترور معطوف کند :


1. سازنده فیلم " شامگاه سه شنبه " اصلا از جنس سینما نیست ، وی در کار املاک و مستقلال در کالیفرنیاست !

2. تهیه کنندگان و سرمایه گذاران فیلم ناشناخته هستند ، گفته می شود این افراد اصلیتی عرب دارند و اهل کشورهای خاور میانه هستند ، دنیا را چه دیدی شاید وابستگان قذافی باشند که تلاش می کنند غرب را علیه حکومت فعلی تحریک کنند ، شاید هم تعدادی اسراییلی که سعی می کنند فضا را بیش از پیش علیه مسلمانان بیارایند تا اقدامات آتی آنان توجیه پذیر باشد ، شاید هم باید بدنبال اثر انگشت بن لادن بود ، مضافا اینکه این حادثه درست در سالگرد انفجار ساختمان های تجارت جهانی روی داده .

3. نمی توان باور کرد تعدادی از دیوار سفارت خانه ای بالا میروند و از قضا محافظان سفارت که هموطنان خودشان هستند را براحتی می کشند و با نارنجک هایی که از قضا با خود بهمراه داشته اند ساختمان سفارت را به آتش می کشند . معمولا برای به آتش کشیدن ساختمانی از بمب های آتش افزا استفاده می کنند ، نارنجک برای کشتن افرادی ست که در جایی سنگر گرفته اند و پنهان شده اند !
اینکه معترضان مقابل سفارت نارنجک بهمراه داشتند و عده ای هم با راکت در خیابان منتظر سفیر بودند ، نشان از نقشه ای برنامه ریزی شده برای ترور سفیر می باشد !

4. سفیر امریکا ( به گزارش صدای امریکا ) از سفارت فرار می کند و از قضا در بین راه با تعدادی از معترضان ( در خیابان ) مواجه می شود ( در حالیکه قاعدتا باید اینان جلوی سفارت اجتماع می کردند ) . به زمان بندی لحظه رویارویی توجه کنید !
از قضا این افراد سفیر را شناسایی می کنند .

و جالب تر اینکه وقتی این افراد سفیر را می بینند و جیب های خود را برای یافتن سلاحی می گردند ، از قضا تعدادی راکت (!) در جیب های خود می یابند !
از قضا این افراد آموزش لازم را دیده بودند و با راکت ماشین حامل سفیر را بسیار دقیق مورد هدف قرار می دهند !

5. و نهایتا اینکه در ناآرامی ها و اعتراض به نمایش فیلم " شامگاه سه شنبه " که در بسیاری از کشورهای عربی روی داده ، تنها یک سفیر کشته می شود که از قضا وی هوادار اعراب بوده !

اما اینکه چرا مسلمانان با ایجاد ارعاب و وحشت تلاش می کنند تا از هر نقدی بر اسلام جلوگیری کنند ، خود جای سوال ست . مسلمانان باید توجه کنند که این تعصب و غیرتی که برای حفظ دینشان بکار می برند ، تنها اثری معکوس بر احترام مردم جهان نسبت به دینشان خواهد داشت . امروز ترویج خشونت نشانه عدم سلامت عقل و بی مایگی استدلال خشونت ورزان به حساب می آید . کاش مسلمانان برای منطق و عقل خود هم به اندازه زور بازوی خود ارزش قایل بودند و آنرا بکار مبستند . جالب اینکه همه این هم و غمی که اینان بکار می برند ، تنها در محیط های امنی ست که اطمینان دارند مقابله ای با آنها نخواهد شد !

اما در این حماقت آشکار مسئولان جمهوری اسلامی هم درخور توجه ست . در حالیکه  به فته خامنه ای " دشمن " سعی می کند تا جمهوری اسلامی را حکومتی حامی ترور معرفی کند ، خواص با بصیرت و دوستان وی گوی سبقت را از " دشمن " ربوده اند تا جایی که با وجود چنین دوستانی ، نیازی به تبلیغات دشمنان نیست !

آقای لاریجانی ، رییس مجلس ( بخوانید مسجد ) اسلمی در سخنرانی خود فرموده : امریکا و صهیونیسم منتظر شنیدن صدای مسلمانان باشند !
آیت اله مکارم شیرازی هم از مسلمانان جهان دعوت کرده تا به توطئه امریکایی _ صهیونیستی پاسخ دهند !
دیگر مقامات جمهوری اسلامی هم در همه کار دخالت و اظهارنظر می کنند الا در حوزه مسئولیت های خود ، سخنانی تهدید آمیز بر زبان رانده اند .
با چنین گزافه گویی ها ، نباید انتظار داشت که " دشمن " از دخالت جمهوری اسلامی و دست داشتن این حکومت در ترورهایی اینچنینی سخن گوید ؟



۱۱ نظر:

ناشناس گفت...

..."در سالگرد یازده سپتامبر و در اعتراض به نمایش فیلمی که توهینی آشکار به مقدسات مسلمانان بود..."
چرا هر گونه انتقاد از پیامبر اسلام را "توهین به مقدسات اسلام" قلمداد می کنید؟ محمد ابن عبدالله فردی شرور، جنایتکاری قسی القلب، شهوتران و پدوفیل بود. این فرد به انظمام دین پلید و الله خونخوارش تاکنون جز نکبت و بدبختی برای بشریت تحفه ای دیگر به ارمغان نیاورده است. گناه ماهیت پلید اسلام را به گردن منتقدان این مکتب شرور انداختن همان نعل وارونه زدن است.

فرهاد گفت...

توهین به هر آیینی نشانه روش های تروریستی ست ، البته از نوع چماق زبانی ، دقیقا همان روش هایی که مسلمانان اتخاذ می کنند و دیگران تقبیح !

ناشناس گفت...

بسیار خوب، اگر بر این عقیده هستید که فرضاً ازدواج و به تبع آن برقراری رابطۀ جنسی با طفلی شش ساله و یا شهوترانی با نوزاد شیرخواره ای امری ناپسند و قابل انتقاد است، پس لطف فرموده چنین پدیده ای را بگونه ای مورد انتقاد قرار دهید که اولاً "توهین به آئینی" نشود، ثانیاً به مثابۀ "روش های تروریستی" تعبیر نشود، ثالثاً "چماق زبانی" نباشد و نهایتاً و مهمتر از همه اینکه "توهین به مقدسات مسلمانان" قلمداد نشود.
قبلاً از لطف شما سپاسگرارم.

فرهاد گفت...

ناشناس عزیز ، اسلام یعنی قرآن ، مواردی که برشمردید در قرآن نیست .
انتقاد از آیین ها کلاس و چهارچوب خاص خود را دارد ، نقد یعنی بیان استدلال های منطقی ، نه تمسخر و توهین .
حتی در مورد رژیم غذایی قبایل آدم خوار هم نباید با زبان تمسخر و توهین ، آدم خوار بودن آنها را به سخره گرفت ، این عمل یعنی تحریک متعصبان و معتقدان به آن آیین و تا بحال هیچ معتقدی بجهت توهین دیگران از اعتقاد خود دست برنداشته ، همین مواردی که بیان می کنید را بهتر ست با انتقاد عالمانه مورد نقد قرار داد که مسلما تاثیر بهتری بر مومنان خواهد داشت . و الا برای ارضای خود ، هرکس می تواند به دیگری توهین کند .

ناشناس گفت...

"ناشناس عزیز ، اسلام یعنی قرآن ، مواردی که برشمردید در قرآن نیست ."
نمیدانم آیا خود به ضد و نقیض گوئی خود آگاهید یا نه؟ شما از کجا می گوئید که اسلام همان است که در قرآن آمده؟ محدودۀ مقررات و فرامین اسلامی بسیار فراتر از آن است که در قرآن ذکر شده، که در اینجا می توان از حدیث و روایت نام برد. و اتفاقاً این امری است که پیروان همۀ مذاهب اسلامی از کلیۀ شاخه های سنی مذهب گرفته تا شیعه در آن اتفاق نظر دارند. به عنوان مثال التزام به پنج بار نمازگزاردن روزانه در قرآن ذکر نشده! بنا به حکم شما که اسلام یعنی قرآن، پس مسلمانان موظف به برگزاری نمازهای روزانه نیستند، زیرا چنین فرمانی در قرآن نیامده! حال آنکه بجاآوردن نماز به عنوان یکی از ارکان اصلی دین اسلام از واجبات است.
اما ظاهراً شما نه از اسلام اطلاعی دارید و نه هرگز قرآن خوانده اید. چرا که در قرآن مورد تأیید شما دگراندیشان (کافران) رسماً الاغ و چارپا نامیده شده اند. بدرفتاری و کتک زدن زنان صریجاً قید و تجویز شده است. قدم به قدم در این کتاب به اصطلاح آسمانی رد پای خشونت و قتل و تجاوز مشاهده میشود. اما من حداقل در این زمینۀ خاص (خشونت و قتل و تجاوز) با شما موافقم: "اسلام یعنی قرآن"

فرهاد گفت...

ناشناس عزیز ، اسلام یعنی قرآن ، همانگونه که مسیحیت یعنی کتاب مقدس ، برای شناخت هر مکتبی باید مرامنامه یا اسانامه یا کتاب مرجع آن را ملاک قرار داد و الا تفاسیر متفاوت از هر مکتب ، انسان را دچار گمراهی می کند . اگر به سیاست آخوندها یا رفتار ملایان اعتراض داریم باید بگوییم رفتار و عملکرد آنها چنین ست و چنان ، اگر از اسلام انتقاد می کنیم باید بگویمم فلان آیه قرآن و الا به محض اینکه شما بگویید اسلام بد ست چون فلان حدیث چنین و چنان گفته ، می گویند در اصل احادیث و روایات محل مناقشه ست . سخن می این ست که باید مستدل بحث کرد ، استدلال یعنی اینکه بگوییم در آیه چندم از چه سوره ای ، چه مطلبی آمده ، فله ای و کیلویی انتقاد کردن اصل قوت استدلال خودمان را زیر سوال می برد . به زبان ساده تر ، اگر شما به یک مسلمان بگویید از نظر علمی و عملی اثبات شده که اسلام باطل ست چون ملا چنین می کند یا در روایت چنان آمده ، بسیار ساده می گوید ( و البته به درستی ) فلانی درک صحیحی از قوانین اسلام نداشته و یا اینکه امام که خدا نیست چرا که در خود قرآن خطاب به پیامبر اسلام آمده که اگر مراقبت نبودیم دچار انحراف می شدی و یا اینکه ائمه در دعاها از گناهان خود توبه می کنند .
باز هم می گویم باید مستدل بحث کرد . زدن زنان و یا عدم وجود قواعد رکعتی نماز در قران صحیح ست ، می توان در همین زمینه بحث کرد اما این تفاوت آشکار دارد با به سخره گرفتن پیامبر اسلام یا توهین به مقدسات مسلمانان ، تاکید میکنم که اگر ما توهین و لودگی را در حق دشمنان خود بپسندیم ، باید آگاه باشیم که قربانی بعدی خود ما خواهیم بود .اصل حرف من هم همین ست که اجازه ندهیم مسخرگی و اهانت بین ما باب شود

ناشناس گفت...

آيه 5 سوره الجمعة (62:5)
مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْراةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوها كَمَثَلِ الْحِمارِ يَحْمِلُ أَسْفاراً بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآياتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ
مثل کساني که تورات بر آنها تحميل گشته و بدان عمل نمي کنند مثل آن خراست که کتابهايي را حمل مي کند بد داستاني است داستان مردمي که آيات خدا را دروغ مي شمرده اند و خدا ستمکاران را هدايت نمي کند (ترجمه آیتی).
آيه 28 سوره التوبة (9:28)
يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ فَلا يَقْرَبُوا الْمَسْجِدَ الْحَرامَ بَعْدَ عامِهِمْ هذا وَ إِنْ خِفْتُمْ عَيْلَةً فَسَوْفَ يُغْنِيكُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ إِنْ شاءَ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ حَكِيمٌ
اي کساني که ايمان آورده ايد ، مشرکان نجسند و از سال بعد نبايد به مسجدالحرام نزديک شوند و اگر از بينوايي مي ترسيد ، خدا اگر بخواهد به فضل خويش بي نيازتان خواهد کرد زيرا خدا دانا و حکيم است (ترجمه آیتی)
آيه 55 سوره الانفال (8:55)
إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الَّذِينَ كَفَرُوا فَهُمْ لا يُؤْمِنُونَ
هر آينه بدترين جنبندگان در نزد خدا آنهايند که کافر شده اند و ايمان نمي آورند : (ترجمه آیتی)
آيه 30 سوره التوبة (9:30)
وَ قالَتِ الْيَهُودُ عُزَيْرٌ ابْنُ اللَّهِ وَ قالَتِ النَّصارى الْمَسِيحُ ابْنُ اللَّهِ ذلِكَ قَوْلُهُمْ بِأَفْواهِهِمْ يُضاهِؤُنَ قَوْلَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ قَبْلُ قاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ
يهود گفتند که عزير پسر خداست ، و نصاري گفتند که عيسي پسر خداست اين ، سخن که مي گويند همانند گفتار کساني است که پيش از اين کافر بودند خدا بکشدشان به کجا باز مي گردند ؟ (ترجمه آیتی)
آيه 161 سوره البقرة (2:161)
إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَ ماتُوا وَ هُمْ كُفَّارٌ أُولئِكَ عَلَيْهِمْ لَعْنَةُ اللَّهِ وَ الْمَلائِكَةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعِينَ
بر آنان که کافر بودند و در کافري مردند لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم باد (ترجمه آیتی)
آيه 171 سوره البقرة (2:171)
وَ مَثَلُ الَّذِينَ كَفَرُوا كَمَثَلِ الَّذِي يَنْعِقُ بِما لا يَسْمَعُ إِلاَّ دُعاءً وَ نِداءً صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لا يَعْقِلُونَ
مثل کافران ، مثل حيواني است که کسي در گوش او آواز کند ، و او جز بانگي و آوازي نشنود اينان کرانند ، لالانند ، کورانند و هيچ در نمي يابند (ترجمه آیتی)
آيه 22 سوره الانفال (8:22)
إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لا يَعْقِلُونَ
بدترين جانوران در نزد خدا اين کران و لالان هستند که در نمي يابند

ناشناس گفت...

آيه 59 سوره المائدة (5:59)
قُلْ يا أَهْلَ الْكِتابِ هَلْ تَنْقِمُونَ مِنَّا إِلاَّ أَنْ آمَنَّا بِاللَّهِ وَ ما أُنْزِلَ إِلَيْنا وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلُ وَ أَنَّ أَكْثَرَكُمْ فاسِقُونَ
بگو : اي اهل کتاب ، آيا ما را سرزنش مي کنيد ؟جز اين است که ما به خدا و آنچه بر ما نازل شده و آنچه پيش از اين نازل شده است ايمان آورده ايم و شما بيشترين نافرمان هستيد ؟ (ترجمه آیتی)
آيه 12 سوره محمد (47:12)
إِنَّ اللَّهَ يُدْخِلُ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الأَْنْهارُ وَ الَّذِينَ كَفَرُوا يَتَمَتَّعُونَ وَ يَأْكُلُونَ كَما تَأْكُلُ الأَْنْعامُ وَ النَّارُ مَثْوىً لَهُمْ
خدا کساني را که ايمان آورده اند و کارهاي شايسته مي کنند ، به ، بهشتهايي که نهرها در آن جاري است داخل خواهد کرد ولي کافران از اين جهان متمتع مي شوند و چون چارپايان مي خورند و جايگاهشان آتش است (ترجمه آیتی)
آيه 50 سوره المدثر (74:50) (به آیات 48 و 49 نیز نگاه شود)
كَأَنَّهُمْ حُمُرٌ مُسْتَنْفِرَةٌ
مانند خران وحشي (ترجمه آیتی)
آيه 13 سوره القلم (68:13)
عُتُلٍّ بَعْدَ ذلِكَ زَنِيمٍ
كسانى كه متكبر و سركشند و اصل و نسب خود را بديگران منسوب ميسازند. (حرام زاده- اند). (ترجمه کاویانپور)
آيه 67 سوره الانبياء (21:67)
أُفٍّ لَكُمْ وَ لِما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَ فَلا تَعْقِلُونَ
اف بر شما و بر آنچه جز خدا مى‏پرستيد! پس آيا نمى‏انديشيد؟ (ترجمه حلبی)
آيه 10 سوره البقرة (2:10)
فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزادَهُمُ اللَّهُ مَرَضاً وَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ بِما كانُوا يَكْذِبُونَ
در دلهاشان مرضي است و خدا نيز بر مرضشان بيفزوده است و به کيفر دروغي که گفته اند برايشان عذابي است دردآور

ناشناس گفت...

آيه 13 سوره البقرة (2:13)
وَ إِذا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَما آمَنَ النَّاسُ قالُوا أَ نُؤْمِنُ كَما آمَنَ السُّفَهاءُ أَلا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهاءُ وَ لكِنْ لا يَعْلَمُونَ
و چون به آنان گفته شود که شما نيز همانند ديگر مردمان ايمان بياوريد، ،مي گويند : آيا ما نيز همانند بيخردان ايمان بياوريم : آگاه باشيد ، که آنان خود بيخردانند و نمي دانند (ترجمه آیتی)
"لا یشعرون" در مورد نامسلمانان در آیه های زیر آمده است:
النحل: ٢٦، النمل: ١٨، الأعراف: ٩٥، يوسف: ١٥، القصص: ٩،الأنعام: ١٢٣، النحل: ٤٥، العنكبوت: ٥٣، يوسف: ١٠٧، النمل: ٦٥، آلعمران: ٦٩، الأنعام: ٢٦، البقرة: ٩، الزمر: ٢٥، الزخرف: ٦٦، القصص: ١١، النحل: ٢١، البقرة: ١٢، النمل: ٥٠، المؤمنون: ٥٦، الشعراء: ٢٠٢.
آیه 110 سوره ال عمران (3:110)

ناشناس گفت...

حالا فرض کنید ما عکس این اتهام ها را به مسلمانان بگوئیم یعنی :

مسلمانان همانند خرهایی هستند که کتاب حمل میکنند
مسلمانان نجس هستند
مسلمانان بدترین جنبندگان روی زمین هستند
خدا مسلمانان را بکشد
لعنت خدا و فرشتگان بر مسلمانان باد
مسلمانان مانند حیواناتی هستند که کسی در گوششان چیزی بگوید و آنها جز بانگی نشنوند، مسلمانان کر و کور و لالند و هیچ نمیفهمند
اکثر مسلمانان مثل چهارپایان یا بدتر از آنها هستند، نه میفهمند نه میشنوند
اکثر مسلمانان فاسق (نافرمان، تبهکار، زناکار، گناهکار) هستند
مسلمانان مثل حیوان غذا میخورند
مسلمانان مانند خران وحشی هستند که از شیر میگریزند
مسلمانان حرامزاده هستند
تف بر مسلمانها!
مسلمانان بیمار هستند
مسلمانان ابله هستند ولی خودشان نمیدانند
مسلمانان شعور ندارند
طرفداران گروه پیروان بهترین مردم هستند، بین مسلمانها هم آدم خوب به ندرت پیدا میشود ولی اکثرشان آدمهای عوضی و تبهکاری هستند


آیا به نظرتون کار ما توهین به مسلمانان نیست ؟

فرهاد گفت...

ناشنای گرامی ،
شما متوجه منظور من نشدید ، من می گویم توهین و تمسخر مذموم ست ، اینکه دیگری به من یا شما اهانت کند ، دلیل نمی شود تا من و شما هم به خود اجازه دهیم به دیگری توهین کنیم .

Free counter and web stats