000

دوشنبه، تیر ۲۷، ۱۳۹۰

از ژاپن یاد بگیریم

ژاپنی های سخت کوش و دوست داشتنی این بار در مستطیل سبز فوتبال اعجاز همبستگی و پشتکار خود را نشان دادند.
تیم ملی فوتبال زنان ژاپن میانگین قد کوتاه و اندام نحیف خود را با بازی تیمی به رهبری کاپیتان مقتدر خود ( ساوا ) کاملا جبران نمود، بگونه ای که حتی در مصاف با آلمان ( قهرمان دو دوره پیشین )، سوئد و حتی امریکایی که تقریبا تمامی بازیکنان آن از اندامی کاملا کشیده پرداخته شده برخوردار بودند ، نه تنها احساس ضعف نکرد ، که با پیروزی های غیر منتظره خود نهایتا جام قهرمانی را از آن خود کرد .
تصور نمی کنم هیچ بازیکنی در این جام به اندازه ساوا ( کاپیتان ارزشمند ژاپن ) در هر بازی دویده باشد .
هوش سرشار ، تکنیک غنی و فهم بالای فوتبالی ساوا همیشه یاری دهنده ژاپن در لحظات سخت بازیها بود . تک گل پیروزی اپن تیم بر آلمان ، گل دوم در برابر سوئد ، گل تساوی بخش ژاپن در لحظات پایانی وقت های اضافه برابر امریکا و موقعیت های فراوانی که این بازیکت محجوب اما سخت کوش برای یاران خود فراهم می کرد باعث شد تا امروز جام در دستهای این تیم قرار گیرد .
پاس های طلایی ساوا همیشه دفاع تیم مقابل را در هراس ، دستپاچه نگه می داشت .

ساوا ضمن کسب عنوان بهترین بازیکن جام ، نشان برترین گلزن این دوره از رقابتها را نیز از آن خود نمود .
جالب ست بدانیم ساوا در خط میانی بعنوان بازیکن آزاد عمل میکرد ، بازیکنی که همیشه در تمامی صحنه ها حاضر بود و نه تنها بیشترین گل ها را وارد دروازه حریفان نمود که حتی بسیاری از توپ ها را نیز دروازه خودی بیرون کشید تا جور دروازه بان و خط دفاعی تیم را نیز بکشد .


و همه اینها در حالی ست که توجه کنیم ژاپن به تازگی سونامی اتمی وحشتناکی را پشت سر گذاشته .
مردم صبور ، محجوب و متین ژاپن لیاقت چنین قهرمانی را داشتند تا پس از آن واقعه هولناک ، امروز لبخندی از شادی و افتخار بر لب داشته باشند.

گزیده بازی فینال بین امریکا و ژاپن را اینجا در سایت فیفا می توانید ببینید.
پنالتی ها در سایت یوتیوب .

هیچ نظری موجود نیست:

Free counter and web stats