000

پنجشنبه، خرداد ۲۷، ۱۳۸۹

کودتا در باند کودتا

روزی که خامنه ای به رهبری برگزیده شد ، بخوبی می دانست بهیچ وجه از سوی روحانیون در این سمت جدی گرفته نمی شود . وی در همان مجلس انتخاب رهبری ( به گفته خودش ) از آذری قمی سوال کرد به فرض صدور حکمی آیا شما ( بعنوان کسی که در مقام فقهی بالاتری قرار دارد ) از حکم او تبعیت خواهد نمود ؟
همین پرسش نشاندهنده آگاهی خامنه ای از بی اعتباری خود نزد روحانیونی بود که وی بدرستی جایگاه آنان را فراتر از خود می دید .
از همین رو خامنه ای تلاش نمود در طی زمان ، اندک اندک مهره های خود را بر مسند نشاند و با تظاهر به حفاظت از اسلام سنتی ، گام به گام مهره های غیر تابع را حذف نماید .
امروز مشخص شده خامنه ای برای رهایی از سایه نشینی و غلبه بر ضعف علمی مشهود خود در مقابل روحانیت ، دست نیاز به سوی سران درجه دوم و چندم سپاه دراز نموده تا با تباتی با آنها صحنه سیاست داخلی را از هر غیر خودی پاک نماید .
در این رویکرد حتی برای سید حسن خمینی و مراجع تشیع جایی وجود ندارد . بدعتی که تنها از باند کودتا بر می آمد و بس !
باند حاکم بر جمهوری اسلامی چنان بی محابا و وقیحانه سعی در حذف همه دارد که خود نیز قادر به کنترل اوضاع نیست و در این ورطه دامانش گرفتار شده .
احمدی نژاد بعنوان نماینده سران سپاه ، اوضاع داخلی را وفق مراد خامنه ای شکل می دهد و در این گذر سران سپاه سهم خود می گیرند . سپاه تمامی شریانهای اقتصادی را در دست گرفته و پس از قوه مجریه ، در تلاش برای کنترل قوه مقننه و قضاییه است .
پیش از این هم احمدی نژاد در پاره ای موارد در مقابل فرمان خامنه ای ایستادگی نموده بود ( مثل ماجرای مشایی ) اما نهایتا بنا به حکم ضرورت تسلیم مقام رهبری شد تا فرصتی دیگر بدست آید .
زورآزمایی احمدی نژاد در مقابل مجلس و شورای نگهبان نشان از شکاف میان دو گروه روحانیت تند رو و سنتی با سران سپاه دارد .
انتقاداتی که از سوی لاریجانی ( بعنوان نمایده مجلس ) ، جنتی ( سخنگوی جناح روحانی شورای نگهبان ) ، صادق لاریجانی ( رییس قوه قضاییه ، گفتاری در باب تبعیت از مشی رهبری) و ائمه جمعه نثار رییس جمهور منتخب رهبری می شود ، تمامی حکایت از رویارویی این دو طیف از باند قدرت در آینده ای نزدیک خواهد بود . مطمئنا چنانچه این زورآزمایی به مرحله برخورد رسد ، شاهد کودتایی از سوی سران سپاه علیه خامنه ای خواهیم بود .
سخنان احمدی نژاد در مسایلی مانند برخورد با بد حجابی که بوضوح تلاش می کند گناه را برگردن شخص رهبر بیندازد ، آماده سازی زمینه ای ست تا کودتای خود را توجیه نماید .
مردم صبور ایران قطعا در این مقطع فرصت از دست نخواهند داد تا یکبار و برای همیشه هر دو طیف خونخوار و جنایتکار را به همانجا که تعلق دارند ، بفرستند .
---------------------
قمست سرخ رنگ ، برگرفته از صحبت با دکتر مهران براتی ، پژوهشگر و کارشناس امور بین الملل ست که گفتگو با او بزودی از تلویزیون ایرانیان برلین پخش خواهد شد .

۲ نظر:

هاله گفت...

فرهاد جان خیلی خوب مطلبیه و کاملا" هم موافقم. خامنه ای دیگه کمابیش به نظرم کاره ای نخواهد بود به همین زودیها

خلیل گفت...

سلام، ظاهرن این طور است.

Free counter and web stats