000

سه‌شنبه، آذر ۱۰، ۱۳۸۸

همه ایرانیان مقیم آلمان اجازه اقامت می گیرند

انجمن یاری های پزشکی برای پناهجویان در شهر بوخوم آلمان (Medizinischen Flüchtlingshilfe Bochum e.V) در یک اطلاعیه مطبوعاتی به تاریخ 30 نوامبر 2009 و با اشاره به اجلاس پائیزه وزاری داخله شانزده ایالت آلمان که در روزهای 2 تا 4 دسامبر در شهر برمن تشکیل خواهد شد، خواستار آن شد تا این اجلاس در چهارچوب اختیارات اداری خود از اخراج پناهجویان ایرانی خودداری کرده و به این پناهجویان اجازه اقامت داده شود. در این اطلاعیه آمده است:

"شش ماه پس از نا آرامی های های شدید در ایران هنوز آرامش به این کشور بازنگشته است. جنبش آزادی خواهی و تظاهرات مسالمت آمیز آنها و خواست آنها برای یک زندگی آزاد در پهنه های شخصی و اجتماعی، از سوی نیروهای امنیتی به شدت و به نحوی وحشیانه سرکوب می شود. تاکنون هزاران نفر دستگیر که از این میان هنوز صد ها نفر در زندانها به سر می برند و از سرنوشت بسیاری دیگر از آنان نیز اطلاعی در دست نیست. دیکتاتوری حاکم بر ایران تلاش می کند تا با کش دادن مذاکرات مربوط به تأسیسات اتمی، به نفع خود زمان بخرد تا دشمن اصلی خود، که همانا جنبش آزادی خواهی مردم ایران است، را سرکوب کند. نباید اجازه داد که منافع اقتصادی یا مذاکرات مربوط به مسائل هسته ای مسائل نقض حقوق بشر در ایران را به حاشیه براند.

در ماه های گذشته بسیاری، بویژه جوانان، از ایران فرار کرده و در کشورهای دیگر پناه می جویند. به همین دلیل است که تعداد پناهجویان ایرانی در آلمان نیز رو به ازدیاد گذاشته است. از این رو است که "کارل پتر بروخ" وزیر داخله ایالت رایندفالز از حزب اس پ د ، و نیز "اورلیش مآورر" سناتور امور داخله شهر برمن از حزب اس پ د ، خواهان توقف سراسری اخراج پناهجویان ایرانی شده اند.

انجمن یاری های پزشکی برای پناهجویان درشهر بوخوم آلمان اجلاس وزرای داخله ایالت های آلمان را فرا می خواند تا اخراج پناهجویان ایرانی را متوقف و به آنها یک اجازه اقامت مطمئن داده شود."

این سازمان حقوق بشری مدافع پناهجویان و پناهندگان، همچنین از این اجلاس خواسته تا اقامت پناهجویانی که سالهاست در آلمان زندگی کرده و مطابق قانون، "اجازه اقامت- به شرط کار- (Bleiberechtsregelungen- § 104a Aufenthaltsgesetz)" دریافت کرده اند را تمدید کنند. این دسته از پناهجویان که به پناهجویان "دولدونگی" معروف هستند، در صورتی که نتوانند تا 31.12.2009 کار پیدا کرده و مستقل از کمک های دولتی زندگی کنند، ممکن است که از آلمان اخراج شده یا اجازه اقامتشان از آنها باز پس گرفته شود. این انجمن همچنین خواهان آن است که به دیگر پناهجویانی که مدت های زیادی است در آلمان زندگی میکنند نیز اجازه اقامت داده شود.

نقل از سایت وزین انتگراسیون .
ترجمه : حنیف حیدرنژاد

متن اصلی به زبان آلمانی :

Pressemitteilung der Medizinischen Flüchtlingshilfe Bochum e.V.

30. 11.2009

Abschiebestopp und Bleiberecht

Die Medizinische Flüchtlingshilfe Bochum e.V. fordert von der Innenministerkonferenz in Bremen ein sicheres Bleiberecht für langjährig Geduldete, einen Stopp der Abschiebungen von Roma in den Kosovo und den Stopp von Abschiebungen iranischer Flüchtlinge

ادامه متن در اینجا .

هیچ نظری موجود نیست:

Free counter and web stats