000

سه‌شنبه، خرداد ۱۴، ۱۳۸۷

تحلیلی بر سفر رئیس جمهور به ایتالیا

احمدی نژاد قبل از سفر به ایتالیا در مصاحبه ای عنوان نمود : راهکارها و برنامه های روشنی برای توزیع عادلانه مواد غذائی در جهان دارم که در نشست فائو مطرح خواهم کرد .
خبرنگار با هیجان پرسید : نمیشه یه چند تا از این برنامه ها را برای مصرف داخلی نگهدارید؟
رئیس جمهور طبق معمول نیشش را تا بنا گوش باز کرد و گفت : در مورد مسائل داخلی مثل گرانی و کمبود مواد شوینده و غیره و ذالک ، نظرمان همان است که مشاور عزیزم ، کلهر گفته یعنی نه گرانی اتفاق بدی ست و نه ارزانی اتفاقی خوب و اگر در جامعه ای همه چیز ارزان باشه ، آن جامعه در حال فرو پاشیه !
ما برنامه هائی داریم تا مواد غذائی را سر سفره های مردم دنیا ببریم !
وی افزود : ما می توانیم نقش تعیین کننده ای در مدیریت شرایط امروز در جهان ایفا کنیم ، مشکل فقط این است که نه کسی جواب نامه های مرا می دهد و نه کسی حرف های مرا جدی تلقی میکند .
پس از ورود به رم ، احمدی نژاد اعلام نمود میتواند با ارائه برنامه های ابتکاری تمامی مشکلات جهان را حل نماید .
رئیس جمهور در نطق خود در فائو روی مسائل بنیادین جهانی انگشت گذاشت و گفت :
کشورهای اروپائی بزرگترین آسیبها را از رژیم صهیونیستی متحمل شده اند مثلا همین کمبود ها و گرانیهائی که ما در کشور داریم نتیجه آن است زیرا وقتی دنیا با مشکل مواجه میشود ، همه با ما تماس می گیرند و مشکلات دامنگیر مردم ایران میگردد.
وی برای نجات دنیا برنامه و راهکارهای خود را اعلام نمود :
ابتدا مردم دنیا باید روی به ارزشهای اخلاقی و اندیشه های دینی بیاورند و برای جلوگیری از اختلاف و تشنج ، بهتر است تا همه مذهب تشیع را بعنوان دین خود برگزینند و طبق فتوای آیت اله مصباح اگر به کسی سه بار تذکر داده شد و توجه نکرد ، او را می کشیم و خلاص ، یعنی مشکل خود بخود حل میشود .
اما برنامه های بنده برای مدیریت جهانی خواروبار و کشاورزی ،
1. تشکیل نهادی قدرتمند برای تنظیم عادلانه بازار مواد غذائی جهان بصورتی که همه کشورهای دنیا از آن تبعیت کنند مثل نظام خلیفه ای ایران ، که همه مقلد هستند و طوطی وار ، بلکه میمون وار از رهبری تقلید می کنند.
2. سهمی از هزینه های نظامی صرف بهبود و رفاه مردم فقیر شود البته هزینه ساخت نیروگاه و سلاح های هسته ای از این بند مجزا و مستثنی میباشد.
3. کشورهای برخوردار ! سهم بیشتری در تنظیم مناسبات غذائی داشته باشند و برای تهیه مواد غذائی ارزان به میوه فروشی جنب منزل بنده مراجعه کنند .
4. تعریف تازه ای از نظام تعرفه و یارانه ارائه شود ، مثلا میتوان این اسامی را جایگزین نامهای فعلی نمود : خمس و ذکات ، صدقه و انفاق .
5. قدرتهای بزرگ مثل امریکا ، روسیه ، آلمان وبویژه ایران پیمانهای بین المللی برای حفظ زمینهای کشاورزی را امضا کنند و طبق فتوای ملاحسنی به هر انسان یک تراکتور دهند تا در کویرها سیب زمینی بکارد .
6. کشورهای زورگو بجای جنگ ، به صلح و دوستی روی آورند ، البته ابتدا باید با اسرائیل بجنگیم و آنرا محو کنیم ، بعد نوبت امریکاست و بعد روسیه ، و بعد... ، سپس به صلح و دوستی فکر کنیم .
7. کنترل و ممنوعیت تقلب در زمینه انرژی ، بدیهی ست تقلب در موارد دیگر مثل انتخابات و تعیین و تائید صلاحیت افراد بلامانع است .
8. همه با هم برای حاکم شدن ارزشهای اخلاقی به مقام شامخ ولایت فقیه اقتدا کنیم و مدیران پاک و یکتا پرستی مثل بنده را جهت مدیریت جهان انتخاب نمائیم.

احمدی نژاد امریکا و متحدانش را مسئول افزایش جهانی بهای مواد غذائی دانست و از خود در مورد تورم موجود در ایران رفع مسئولیت کرد .
در پی سخنان رئیس جمهور ایران ، رئیس مجلس ایتالیا برنامه دیدار خود با سفیر ایران را لغو نمود و وزیر دفاع ایتالیا آنرا خلاف عقل سلیم خواند . همچنین نام احمدی نژاد از مهمانان ضیافت شام رهبران حاضر در نشست فائو ، خط خورد و برلوسکنی ، نخست وزیر ایتالیا ، و پاپ بندیکت شانزدهم تقاضای ملاقات وی را رد نمودند.
تنها رهبران اسرائیل از صحبتهای احمدی نژاد کاملا به وجد آمده بودند و با هر جمله ای برایش دست میزدند.
رویترز وی را سردرد دیپلماتیک برای رم و واتیکان توصیف نمود اما از وصف وی بعنوان غده سرطانی برای مردم ایران خودداری کرد .

هیچ نظری موجود نیست:

Free counter and web stats