000

چهارشنبه، اسفند ۲۳، ۱۳۸۵

سال کوروش کبیر مبارک باد




رهبر غاصب انقلاب ، هر سالی را بنام شخصیتی دینی نامگذاری میکند که این عمل بیش از آنکه در جهت تکریم این شخصیتها باشد ، به جهت حذف گام به گام سنن ملی از ذهن و یاد نسلهای پس از انقلاب ست.

عناد علنی ملایان با تمامی آئین های کهن ایرانی بر کسی پوشیده نیست تا آنجا که مراسم چهارشنبه سوری را مخل امنیت ملی و تبعیت از آئین آتش پرستان!! میدانند ، اینکه در چه زمانی ایرانیان آتش پرست بوده اند هم نکته ای ست که هیچ آخوندی به آن اشاره ندارد.

این اولین و تنها باری نیست که ملایان برای حذف اعتقادات ملی ایرانیان دست به تحریف تاریخ و سعی در تاریخسازی میکنند.

متاسفانه آنچنان درترویج جهل و خرافه کوشا هستند که شاید نسل فعلی نداند که مردم میهن ما در گذشته های دور بیش از امروز مقید به راستگویی و امانت داری و حفظ اصول اخلاقی بوده اند تا آنجا که دشمنان قسم خورده اش هم بناچار بر این حقیقت مسلم صحه گذاشته اند .

روم باستان ، ایران را دشمنی خطرناک برای خود میدانست و از هیچ کوششی برای تضعیف آن رویگردان نبود ، اما تاریخ نویس ( و گاه جعل نویس ) بزرگ این قوم ، هرودوت در کتاب خود به عظمت و بزرگی ایرانیان باستان معترف بوده ،، درست مانند اینکه امروز بوش بگوید خامنه ای یا احمدی نژاد انسانهایی پاک و درستکار هستند!

هرودوت در کتاب خود مینویسد:

ایرانیان ، کوروش را پدر مینامند ، کوروش پادشاهی بود ساده، جفا کش، بسیار عالی همت، شجاع و در فنون جنگ ماهر، که ایالت کوچک فارس را یک مملکت بزرگ نمود. مهربان بود و با رعایا سلکوک مشفقانه و پدرانه می نمود. بخشنده، خوشمزاج و مودب بود و از حالت رعیت آگاهی داشت .

در جایی دیگر ، هرودوت کوروش را آقای تمام آسیا میخواند.

امروز تلاش غاصبان حکومت بر این است تا نسل جدید را بگونه ای آموزش دهند که گویی اسلام آزادیبخش مردم ایران بوده و پیش از آن ایرانیان قومی وحشی بوده اند، باور ملایان بر این است که با تکرار دروغها میتوان آنها را در ذهن ماندگار کرد ، اینان نیک میدانند که اگر ملت ایران به پیشینه فرهنگی خود رجوع کند ، جایی برای تاخت و تازشان باقی نمیماند.

چگونه است که کوروش کبیر در 2500 سال پیش منشور آزادی و برابری حقوق انسانها را به تاریخ بشریت عرضه کرد و امروز مردم ما بایستی برای حداقل حقوق مسلم خود تن به زندان و تبعید دهند!؟

به پیشنهاد و همراهی دوستان بنا بر این است تا سال جدید را بنام کوروش کبیر بنامیم ، باشد که در این سال کمی به فرهنگ کهن و هویت خویش رجوع کنیم و بیش از گذشته از بزرگانی سخن بگوئیم که حاصل تلاش آنها ، وجود امروز ماست.

بنا بر این است تا بتوان حرکتی خودجوش آغاز نمود و بگوئیم همه در کنار هم همچون یک عضو، ایرانمان را پاس مینهیم.

اگر سردمداران فعلی حکومت کار بدانجا کشانده اند که هر بی تمدنی بخود اجازه میدهد تا تمدن پرافتخار ایران را به سخره گیرد ، جوانان و فعالان ایران خود مسئولیت حفظ و نگهبانی از ارزشهای دیرین را بعهده میگیرند.

سال 2556 ، سال کوروش کبیر نامیده شده ، پس

سال کوروش کبیر ، بر همگی مبارک باد!

منشور کوروش کبیر

عکسهای پاسارگاد

روز جهانی کوروش کبیر



---------------------------------
با تشکر از سایت اطلاعات نت که یاد آوری نمود تا سال 2556 را بجای قرار دهم1386

۵ نظر:

ناشناس گفت...

سلام ... راستش من هم متوجه درخواستت نشدم که چرا پنلاگ روی یک سال نامگذاری کند، متاسفانه اونجا خوب توضیح ندادی.
یکی از دلایلی که دوست ندارم در آلمان بمانم این هست که اینجا حتما باید در تابوت قبر شوی!!!
در مورد اسرائیل من هم باور داشتم که دارای بمم اتم هستند اما بعد دقت کردم دیدم خودشان این شایعه پخش کردند و الان شک دارم. فکر نکنم انگل ساکس های پروتستان میگذاشتند که انها دارای بمب اتم شوند اما گذاشتند شایعه پخش شود تا همه خیال کنند. اما خب منظور نوشته من هم این نبود که دارد یا ندارد بلکه چگونه میشود با تغییر و کوتاه کردن جملات معنی عوض کرد و چقدر هم راحت از این کارها میکنیم!!!
خب برگردیم به نامگزاری سال، با اینکه من من مابین شاهان ایران فقط از دونفر خوشم می آید (کوروش و کریم خان زند) اما مشکل من میدانی چیست: آنها سال اخیر را گذاشتند سال پیامبر و بعد ما هم از همین روش استفاده کنیم. کاشکی پیشنهاد میکردی بگزاریم سال حقوق بشر کوروش کبیر، همانگونه که خواست کوروش بود در تابوت و مومیه نشود تا بتی ازش ساخته نشود، این کردار و گفتارش (اعلامه حقوق بشرش) را جشن بگیریم و شخصش را بت کنیم. نمیدانم خوب توضیح دادم اما امیدوارم متوجه منظور من شده باشی.

ناشناس گفت...

zibatar az in nam nemishod. man ham movafegh hastam v khoshhal az maghale khobi ke neveshti. ey kash dobare iran zamin shahed yek korosh kabir dige mishod ta iran ro az shar in akhondhaye arabzadeh baraye hamishe pak mikard

ناشناس گفت...

http://www.savepasargad.com/aa.from%20091806/March/saal%20now%20saal%20Pasargad.htm

مرد پیر گفت...

درود
فرهاد جان اگر بک لوگوی تهیه شود مطمینا تاثیر گذار خواهد بود

مرد پیر گفت...

صمنا ارمین جان پن لاگ فرار نیست نام گذاری کند ..بلکه حمایت کند از این طرح ولا غیر

Free counter and web stats