000

جمعه، اردیبهشت ۲۹، ۱۳۹۶

روحانی برنده انتخابات ! ( + تکمیلی )

از ساعتی دیگر شمارش آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری حکومت اسلامی آغاز خواهد شد ، اما از شواهد امر و اخبار منتشره می توان نتیجه گرفت که حکومت ، روحانی را برنده انتخابات می داند.
سوال این است که آیا نام روحانی بعنوان رییس جمهور بعدی اعلام خواهد شد یا جمهوری اسلامی بدلیل مغشوش بودن جو انتخاباتی ، آرا را باطل اعلام می نماید ( که البته بسیار بعید است ).
آقای رییسی و ستاد انتخاباتیش بهمراه خبرگزاری های وابسته به سپاه ( فارس ) و نیز شورای نگهبان از مغشوش بودن جو انتخابات و تخلفات واضح و بسیار گسترده در حوزه های رای گیری خبر داده اند.
ایجاد تشکیک و تردید به انتخابات گناهی ست که تاکنون آقای خامنه ای از آن نگذشته و عواقب بدی را برای مدعیان در نظر گرفته . اما می بینیم که نامزد متمایل به جناح تمامیت خواه و یاران اطلاعاتی و نظامی او بی محابا در صحت برگزاری انتخابات ایجاد تردید و شبهه نموده اند تا آنجا که آقای رییسی و یارانش برای اثبات مدعای خوا و یا شاید برای ایجاد تردید و تشکیک و زیر فشار قرار دادن مسئولان برگزاری انتخابات ، به ستاد برگزاری انتخابات لشکر کشی کردند !
از سوی دیگر آقای روحانی در این زمینه سکوت اختیار نموده و فرماندار تهران محیط شهر را امن دانسته و گفته آرامش بر فضای انتخابات گسترده بوده ، همچنین علی لاریجانی ، از حامیان روحانی اعلام نمود که همه نامزدها باید از نتیجه آرا تمکین کنند و اعتراضی نداشته باشند.
با این تفاصیل باید مطمئن شد که حتی رییسی ، شورای نگهبان و باند تمامیت خواه حکومتی به شکست خود در این انتخابات اذغان دارند.( شاید فشار به آقای خامنه ای برای تغییر نتیجه آرا ، مانند سال 88 ، بیش از پیش شود اما همین اعتراض ها و زیر سوال بردن روند رای گیری ، یعنی ترس از اعلام نتایج واقعی )
قطعا تحمل شکست برای رییسی و حامیانش که او را کاندیدای جانشینی خامنه ای می دانند بسیار سخت خواهد بود ، بویژه اینکه مقبولیت او برای پذیرش مسئولیت های آتی ، بویژه رهبری زیر سوال خواهد رفت.
باید هنوز منتظر بمانیم تا نتایج اعلام شود و ببینیم حکومت برای آینده خویش چه راهکاری را برمیگزیند !
//////////////////////////////
تکمیلی :
وحید حقانی ( زبان و منتقل کننده پیام های آقای خامنه ای ) به ستاد انتخابات رفت !
هنوز معلوم نیست آیا فشار باند قدرت توانسته آقای خامنه ای را مجاب به تغییر نتایج کرده یا خیر ولی جالب است که وحید حقانی ( بنا به گزارش ایلنا ) با اسحاق جهانگیری ( معاون روحانی ) ، رحمان فضلی ( وزیر کشور ) و محسن اسماعیلی ( عضو شورای نگهبان ) دیدار و گفتگو داشته ) و نه با نمایندگان و یا شخص رییسی برای آرام کردن او !

هیچ نظری موجود نیست:

Free counter and web stats