000

جمعه، آبان ۲۲، ۱۳۹۴

آیا شوخی با قومیت جایز است؟

من نمی فهمم چرا باید یک برنامه طنز باعث طغیان اقوام بشه ، مگه این حقیقتی مسلم نیست که در هر قومی ، چه پارس و چه عرب و چه ترک و چه لر و چه مازنی و چه ... بالاخره یکی هست که کارهاش باعث خنده ی دیگران بشه .
مگه میشه گفت که مثلا همه ترک زبان ها تمام کارهاشون از روی عقله ، مگه تا حالا نشده یکی از ما بجای خمیر دندان ، خمیر ریش روی مسواک بریزیم ، حالا اگه این کار بدون لهجه باشه ( یعنی لهجه تهرانی ) عیبی نداره اما اگه لهجه طرف ترکی باشه باید قیامت بپا کرد ، اگه بگند مثلا یه اصفهانی خسیس بازی دربیاره ، باید به من بربخوره ، باید قبول کرد که برای جالب تر کردن برنامه ها باید و باید اجازه داد تا با لهجه ها هم بازی کنند .
بابا اصلا با لهجه و قیافه من هر غلطی می خواهید بکنید تا لبخند روی لب بچه ها بیارید ، من اصفهانیم ، تمام برنامه ها را با لهجه اصفهانی اجرا کنید تا بچه بخندند و شاد بشند.
تمام این قیامتی که برپا شده یعنی ضعف ، یعنی اینکه بجای زبان باید حتما زور بازو به میان بیاد ، یعنی ما با همه ادعاهایمان ،هنوز از خیلی کشورهای جهان سومی هم عقب تریم...

۱ نظر:

خلیل گفت...

سلام

حرف حساب است . اما این ها بهانه است برای فشارهایی که به جاهای دیگر وارد می شود. آنوقت کاسه کوزه را سر برنامه طنز به سر برنامه ریز می شکنند.

Free counter and web stats