000

جمعه، دی ۰۵، ۱۳۹۳

رحیم ازغدی و تناقض گویی

رحیم ازغدی که حکومت می کوشد او را جانشین " سروش " و تئوریسینی علم گرا (!) معرفی کند ، در تازه ترین سخنان خود فرموده : خلق از وجهی به معنی تام ست یعنی ما با در و دیوار و حیوانات قوم  خویشیم.
ازغدی هم مثل آخوندها سخن به لحظه می گوید بدون آنکه واهمه ای از نقد سخنانش داشته باشد که اصولا آخوند و پیروانش مقید به پاسخگویی نیستند که از نقد بهراسند .
در همین مورد بایستی از ایشان سوال کرد که چگونه ما با حیوانات قوم و خویشیم ( همه ما خلق خدا هستیم ) اما شما حیوانی را نجس اعلام می کنید .
عشق به سخنرانی و تعلیم و تادیب چنان بر روحیه مدافعان جمهوری اسلامی چیره گشته که هر سخنی را فی البداهه بر زبان جاری می کنند بدون اینکه باور کنند زمانه تغییر کرده و ادعای آنها به ثانیه ای زیر سوال می رود .
تا نیم قرن پیش ، وقتی  آخوندها به دهات و شهر های کوچک می رفتند ، مردمی که  بدلیل عدم تسهیلات ارتباطی و نبود وسایل ارتباط جمعی از وضعیت محیط خارج از شهر و ده خود بی خبر بودند ، مشتاقانه سخنان ملای منبر نشین را باور می کردند که می گفت در شهری دور چنین ست و چنان و در خارج وضعیت فلان گونه ست و ... داستانها می بافت از زمین و آسمان.
اما در عصری که عصر ارتباطات نام گرفته نمی توان هر سخن و ادعایی را بر زبان آورد و توقع داشت تا دیگران هم آن را باور کنند ، حتی اگر آنرا منسوب به ائمه و پیامبر و خداوند کنند .
و این یعنی زوال دوران تقید بشر به باورهای دینی !

۱ نظر:

خلیل گفت...

سلام،

سروش هم از این حرف ها دارد.

Free counter and web stats