000

پنجشنبه، مهر ۱۸، ۱۳۹۲

اعدام ، پاسخ هوی به های

جمهوری اسلامی با تکیه بر قوانین ضد انسانی قرون گذشته ، تنها راه مقابله با جرایم را قتل نفس می داند . این راهکار بیش از آنکه تاییدی بر اقتدار حکومت باشد ، نشان از ضعف رژیم در ایجاد سلامت و امنیت جامعه دارد . جایی که ضعف اقتصادی ، فقر فرهنگی ، محدودیت ها و خفقان حاکم بر جامعه ، انگیزه ارتکاب جرم را افزایش می دهد.

شاید در نگاه اول انتقاد به اعدام افراد شرور ، باجگیر و جنایتکار چندان خوشایند نباشد اما باید توجه نمود که چنین مجازاتی نه تنها راهکار مناسبی برای جرم زدایی نیست که ابزاری ست در دست حکومت برای قتل منتقدان در لوای مبارزه با فساد و جنایت .
اعدام های دهه 60 ، اعدام های دستجمعی قاتلان و قاچاقچیان مواد مخدر که در بین آنها گاه فعالان سیاسی و جوانان هم دیده می شوند ، حاکی از تعمد حکومت بر تاکید بر اعدام هاست تا بتواند حاکمیت خود را تداوم بخشد .
ناتوانی حاکمان از کنترل جامعه و مدیریت مشکلات اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی تا بدانجا عیان ست که  حتی برای حل مشکلاتی از قبیل افزایش نرخ ارز ، احتکار مواد و گرانفروشی ( که ناشی از حضور باندهای مافیایی سپاه و حامیان حکومت می باشد )، ضمن چشم پوشی از مسببان اصلی ، برای آلت دستها و دانه ریزها حکم اعدام صادر می کنند .

شوربختانه حکومت برای اجرای حکم اعدام از روش هایی بهره می برد که در همه دنیا  ( غیر از حکومت هایی همشان جمهوری اسلامی  ) ، منسوخ شده .
سنگسار ، اعدام در ملا عام و حتی در حضور کودکان ، اعدام متهم بدست شاکی و .... روش های غیر انسانی ست که از حکومتی غیر انسانی برمی آید و بس.

باید در فرصتی مناسب " اعدام " را به نقد کشید . در این فرصت تنها اشاره ای شد به انگیزه جمهوری اسلامی در تاکید بر اعدام .

حیف ست ملتی که اولین منشور حقوق بشر را اعلام کرده ، قربانی قوانینی باشد که نمونه بارز نقض حقوق انسانی ست .

۳ نظر:

خلیل گفت...

سلام،

جمهوری ولایی راحت ترین راه انتخاب می کند نه بهترین راه را.گویا این فرهنگ انتخاب راحت ترین راه و نه بهترین راه، درد مشترک است بیان جمهوری ولایی و دیگران!

www.tahsiil.blogfa.com گفت...

با سلام

هم وطن گرامی،با قرار دادن لینک این وبلاگ به جوانان ایرانی در حال فریب خوردن کمک کنید.

این وبلاگ کامل ترین و جامع ترین وبلاگ در مورد
معایب تحصیل در کشور های آلمان ،فرانسه،سوئد،انگلستان و... است.

این وبلاگ تنها وبلاگ ایرانی در جهان هست که در مورد سختی ها و مشکلات تحصیل در خارج از کشور اطلاع رسانی میکند.

لطفا برای اطلاع رسانی به هموطنان عزیز
این وبلاگ را معرفی کنید تا فریب موسسات اعزام را نخورند

با تشکر فراوان
www.tahsiil.blogfa.com

اطلاعیه گفت...

بسمه تعالی
باسلام به امام زمان (عج) و یاورش سید خراسانی.
محمد ابوالقاسمی کنی از بچه حزب اللهی های فرهیخته ساکن بلوارفردوس تهران هستند که بنا به عشقی که به ولایت دارند در جریان فتنه 88 هرچه در توان داشتند در طبق اخلاص نهاده و در منکوب ساختن فتنه گران و شورشیان خیابانی از هیچ اقدامی دریغ نکردند. برادرانشان هم افتخار فعالیت در منکوب ساختن منافقین و اشرار تجزیه طلب کردستان دارند.

لذا منافقین و معاندین نظام اخیرا در اینترنت و سایر نقاط دست به هتک حرمت ایشان و خانواده ابوالقاسمی کنی زده اند و به ایشان فرهیخته شهر نو و ممد دستگاه و ممد ابولی و ممد ابول کس قرنه و ابولجاکشی و نوکر استبداد و خایه مال رهبر گفته اند که با این اطلاعیه دوستداران ایشان روشن می نمایند که ایشان همواره در التزام ولایت فقیه بوده و برای حفظ نظام از هیچ کوششی دریغ نکرده اند. و تا خون دارند از نظام ولایت فقیه و بچه های انصار حزب الله پشتیبانی خواهند کرد.

ای لازم به ذکر است ایشان از اقوام جناب آقای باقری کنی که از اقوام مقام معظم رهبری و یاور رئیس جمهور محبوب جناب آقای دکتر احمدی نژاد و یاور دکتر سعید جلیلی بسیجی دلاور دیپلمات زبده هسته ای از سربازان آقا امام زمان می باشند.
نصر من الله و فتح قریب

Free counter and web stats