000

جمعه، فروردین ۱۱، ۱۳۹۱

کم اطلاعی سایت فوتبال از قوانین فوتبالی !

سایت ورزش 3 که فعلا از به روز ترین سایتهای فوتبالی به زبان فارسی ست در گزارشی تحت عنوان : حاشیه های بازی فجر و شاهین ، در مورد گل آفساید فجر آورده :

حیف ست که برجای بزرگان ورزشی نویس این کشور ، افرادی نشسته اند که به زعم خود رشته تخصصی آنها فوتبال ست اما از ساده ترین قوانین فوتبال هم اطلاعی ندارند !
آفساید زمانی روی می دهد که مهاجم ( یعنی هر بازیکنی که در مقابل دروازه حریف باشد ) توپ ارسالی را از پشت خود دریافت کند و کمتر از دو بازیکن تیم مدافع بین او و دروازه قرار داشته باشند .
اینکه چرا در عمل و در نظر عامه فقط یک مدافع را درنظر میگیرند البته بسیار واضح ست ، چرا که تقریبا در نود و نه درصد موقعیتها ، دروازه بان درون دروازه ست و یک بازیکن بشمار می آید و بجز او باید یک بازیکن دیگر هم بین مهاجم و خط دروازه قرار داشته باشد .
در صحنه ای گل آفساید تیم فجر بثمر رسید ، وحید طالب لو از دروازه خارج شده بود و تنها یک مدافع شاهین بین مهاجم و دروازه شاهین قرار داشت که طبیعتا موقعیت آفساید بشمار می آید و خوشبختانه کمک داور این مسابقه از قوانین فوتبال بی اطلاع نبود . باید به تصمیم و تشخیص کمک داور آفرین گفت و حسرت روزهایی را خورد که ورزشی نویسان این دیار از خبرگان و کارشناسان واقعی این رشته ورزشی بودند .
یاد همه آنها گرامی باد .

هیچ نظری موجود نیست:

Free counter and web stats