000

چهارشنبه، آبان ۲۹، ۱۳۸۷

برزیلی ها در فوتبال ایران

لیگ به ظاهر حرفه ای ایران بازیکنان خارجی بسیاری را تجربه کرده که متاسفانه بدلیل عدم سازماندهی حرفه ای لیگ برتر فوتبال ایران ، تیم ها از درآمدزایی معمول محروم بوده و در نتیجه بدنبال بازیکنان ارزان قیمتی رفته اند که مشابه داخلی بسیاری را می توان در بین بازیکنان داخلی یافت .
نمونه بارز بازیکنان تحمیلی خارجی ، خرید دی کارمو توسط پرسپولیس بود که قبل از آمدنش ، مسئولین پرسپولیس تبلیغات گسترده ای را برای به خدمت گرفتن این بازیکن براه انداخته بودند و حضور دی کارمو را نقطه عطفی در مهاجمان حاضر در لیگ می دانستند !
متاسفانه بدلیل همان نبود پشتوانه مالی قابل توجه ، تیم های ایرانی توانایی آنرا ندارند تا حتی مانند کشورهای حاشیه خلیج بازیکنان کارآمد را استخدام کنند و همیشه به خرید بازیکنان خارجی در لیگ ، با دیده منفی نگاه شده .
استقلال تهران ، تیم محبوب پایتخت پس از آنکه حضور ناموفق تعدادی از همین دست بازیکنان را تجربه کرد ، ترجیح داد بیشتر به فوتبالیستهای داخلی رو آورد و متاسفانه بجهت عدم دقت کافی در جذب مهره ها ، اینک با کمبود شدید مهره های شاخص در پست هافبک نفوذی و طراح و نیز در مهاجم تمام کننده روبروست .
چند روزی است که صحبت از استخدام بازیکنان برزیلی در این تیم به گوش میرسد ، امیدوارم این فوتبالیستها ، حداقل آبروی برزیل را حفظ کنند و بتوانند در حد نام کشورشان هنر خود را عرضه نمایند .
شاخص ترین بازیکن برزیلی مورد نظر استقلال ، " فابیو بالا " نام دارد . هرچند آنانی که این بازیکن را می شناسند و با توجه به مبلغ پیشنهادی استقلال ، در حضور وی تردید دارند .
کنجکاو شدم تا این بازیکن را بهتر بشناسم ، قسمتهای برگزیده از بازی این فوتبالیست برزیلی را در یوتیوب می توان یافت ، براستی بازیکن فرصت طلبی ست که در محدوده هیجده قدم جایگیری خوبی دارد . نگرانی من از آنجایی ناشی می شود که این بازیکن موفقیت خود در گذر از دفاع حریف و جایگیری مناسب را مدیون سرعت بالاو تکنیک مثال زدنیش ست . امیدوارم وی در سومین دهه از زندگی خود بتواند مانند دوران جوانی ، ورزشگاه را به وجد آورد .
برگزیده حرکات تکنیکی و گلهای به ثمر رسیده توسط این بازیکن در لیگ برزیل را ببینید و آنگاه مانند من افسوس خورید از سازماندهی غلط لیگ حرفه ای در ایران که باشگاه ها حتی نمی توانند از نام و پیراهن خود ، درآمدی داشته باشند ( بدلیل فتوای آقای خمینی در نقض کپی رایت !).
مطمئنا پس از دیدن این فیلم کوتاه ، خواهید گفت : فابیو بالا کجا و دی کارمو کجا !


۳ نظر:

Unknown گفت...

salam doostan
man inja too brasil zendegi mikonam... in Fabio Bala ham mesle de carmoe!... haha... kasi ke too time avai, timi ke emsal bade 30 sal oomad too lige dasteuye avval e brasil, e barha be lige daste 3 ham soghoot karde! pas esteghlalliha kheili jashn nagirand!

Ali, Brasil

Unknown گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
Unknown گفت...

In fabio ye iradi ke dare ine ke ye chap paeeye ke aslan paye rastesh kar nemikone... vali ba in hal "avval zende bad iran o irani,... zende bad Brasil o Brasili..."

Ali

Free counter and web stats