000

چهارشنبه، آبان ۱۲، ۱۳۸۹

سکینه آشتیانی ، قربانی زورآزمایی جمهوری اسلامی با مجامع حقوق بشری

ترس احمدی نژاد از قبول حکم سنگسار و اعدام سکینه آشتیانی در مصاحبه با خبرنگاران خارجی نشان از توحشی دارد که جلاد نیز بدان معترف است .
امروز اجرای حکم سکینه آشتیانی بمنزله زورآزمایی جمهوری اسلامی در برابر خواست جهانی و بویژه مجامع و سازمان های حقوق بشر ست چه خود بهتر می دانند صدور حکم اعدام توجیه پذیر نیست . ( بد نیست مصاحبه وکیل خانم آشتیانی را با تلویزیون ایرانیان برلین مشاهده نمایید : قسمت اول ،...، قسمت دوم )
جمهوری اسلامی امروز از سویی صحنه تقابل دو گروه فشار از باند قدرت حاکم است و از سوی دیگر نزاع کودتاگران ( هردوگروه ) با فشارهای جهانی و مقاومت مردمی .
اجرای حکم سنگسار خواست گروه روحانی سنت گرا ست ، اما گروه دیگر در تلاش ست با اعدام وی ، هم نظر روحانیت سنتگرا را تامین نماید و هم از بن بست اجرای سنگسار خارج شود . و به مردم ایران هم بقبولاند که حکومت در جهت اجرای خواست خود ( بویژه سرکوب مردم ) وقعی به فشارهای خارجی نمی گذارد و مردم بهتر است مطیع حکومت شوند که فریادشان به جایی نخواهد رسید ( غافل از آنکه مردم بدنبال دادخواه نیستند ، به فکر تغییر حاکمانند !) .

امروز دفاع از سکینه آشتیانی ، دفاع از یک متهم نیست ( که به گفته وکیلش ، کاملا بی گناه است ) ، بل مقابله با توحش حکومت و ارج نهادن به شان انسانی ست .
------------
بد نیست نظری هم به این مطلب بیندازید : چرا با اعدام مخالفم !

۱ نظر:

خلیل گفت...

سلام. نظرت کاملن درست است . باید موجی علیه اعدام - به هر دلیل - راه اندخته شود. سکینه آشتیانی هم یکی است از هزاران اعدام شده. اعدام بی خبر 350 نفر در زندن وکیل آباد مشهد یکی دیگر از این نمونه ها است. موج ضد اعدام باید توسط تشکل های مردمی حمایت شود، تا دولت ها به تبع مردمانشان به این مهم توجه کنند.

Free counter and web stats