000

سه‌شنبه، آبان ۲۵، ۱۳۸۹

تبعات توقیف سلاح : اعدام !

همزمان با توقیف محموله یک کشتی در نیجریه که از ایران به طور غیرقانونی اسلحه ‌به این کشور حمل میکرده، دولت جمهوری اسلامی در اقدامی متقابل ، شهروندان نیجریه زندانی در زندان وکیل آباد مشهد را " اعدام " نمود .
از آداب سیاسی جمهوری اسلامی دستگیری و محاکمه شهروندان دول خصم بمنزله اقدامی متقابل می باشد .
دستگیری و محاکمه سارا شورد فرانسوی ، دستگیری کوهنوردان امریکایی ، خبرنگاران آلمانی ، سربازان انگلیسی و ... نمونه های بارز عدم پایبندی جمهوری اسلامی به آداب و قوانین سیاسی بین المللی ست .
در این میان هنوز شهروندان روس در امان بوده اند که با توجه به رویکرد سیاست مدودف به سوی غرب (در قبال برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ) می توان امیدوار (!) بود در آینده ای نه چندان دور شاهد دستگیری شهروندان روس مقیم تهران بدلیل خرید پنیر صبحانه باشیم . احتمالا قوه قضاییه اتهام آنان را جاسوسی برای کسب خبر از قیمت روز پنیر اعلام خواهد نمود !

تاکنون دولت نیجریه در پاسخ به اقدامات جمهوری اسلامی ، از حضور تیم ملی فوتبال خود در ایران ( به بهانه بهمراه نداشتن کلیه بازیکنان ملی پوش خود ) خودداری نموده . احتمالا دولت نیجریه تصور می کند با ارسال پرونده کشتی حامل سلاح به سازمان ملل ، مسئولان جمهوری اسلامی به میزان کافی تنبیه خواهند شد ، غافل از آنکه حاکمان امروز ایران ، تنها در مقابل اقدامات عملی و کارساز ( و نه آنچه در عرف بین المللی بی اعتباری و خدشه دار شدن آبرو تلقی می شود ) به فکر چاره می افتند !

۲ نظر:

نق نقو گفت...

فرهاد جان
طبق متن خبری که پیوند آن را گذاشته ای تاریخ اعدام تبعه نیجریه قبل از اعلام خبر توقیف کشتی محموله اسلحه است.
درمورد محموله کذایی ظاهراً آقای متکی با سفری هول هولکی و مقداری قول و قرارهای پنهانی سروته قضیه را هم آورده است.

فرهاد گفت...

نق نقوی عزیز
ممنون از توجه و لطفت.
من در بی بی سی خواندم که تاریخ اعلام کشف سلاح ها 26 اکتبر بوده . لینک بی بی سی :
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2010/11/101115_u03_nigeria_arms_unsc.shtml

Free counter and web stats