000

یکشنبه، آبان ۰۳، ۱۳۸۸

خطای نابخشودنی شاه !

یادم میاد وقتی ( زمان شاه ) قم بودیم ، آخوندها می گفتند اگر تلویزیون روزی یک ساعت در اختیار ما باشد ، تمام مردم مومن واقعی می شوند و تمام تبلیغات رژیم نقش بر آب می گردد !
امروز وقتی اخبار را می خواندم دیدم در گوشه و کنار ایران ، مردم برای فرار از دست آخوندها و دینشان ، روی به شیطان آورده اند ( + + + ) و به قولی شیطان پرست شده اند . حال در نظر بگیرید اکثریت عظیمی از مردمی که ناله آنها از حکومت اسلامی به آسمان بلند ست و گروهی حاضرند اعلیحضرتی بیاید و دوباره دوران شاه و ساواک را پذیرا باشند و گروهی دست به دامان بی دینان شده اند و گروهی ... .
به خودم گفتم کاش از همان دوران رضا شاه و مدرس حکومت اسلامی می شد تا امروز شاهد چنین ظلمی نباشیم که در آن دوران امکان سرنگونی ملاها بسیار ساده تر از امروز بود . چرا که در دوران فعلی ، آخوندها با باج دهی به کشورهای دیگر ، سعی در ثبات حکومت خود می کنند اما در گذشته شاهد بودیم که مردی از تبار ایرانیان (مصدق) بر ابرقدرت آن زمان شورید و دست آنها را از نفت کوتاه کرد و اگر اندکی مردم غاقل نمی شدند ، امریکا نمی توانست به یاری تعدادی چماقدار و بد پیشه ، شاه را دوباره بر مسند بنشاند .

بعد گفتم نه ، خطا از شاه بود ، اگر در همان زمان ، نه یک ساعت ، که یک کانال 24 ساعته را در اختیار این علمای عهد جاهلیت می گذاشت و مثلا مصباحی پیدا می شد و در برنامه ای می گفت که مقبولیت و مشروعیت حکومت از مردم نیست و ... یا اینکه اسلام برتر از ایران است ... یا حسین شریعتمداری فریاد می زد برای ثبات حکومت اسلامی ، می توان هرکاری کرد حتی تجاوز به زندانیان ، حتی حق و ناحق کردن و حتی تهمت و افترا به صالحان و ... . مردم هیچگاه به فکر تبعیت از خمینی نمی افتادند !
اما بعد به خود گفتم : حکومت هر کشوری برخاسته از میزان آگاهی و اراده همان ملت است و امروز آنچه بر ما می رود نتیجه کوتاهی ماست در زمان انقلاب که دنباله رو شیخی شدیم که فاصله شعار ابتداییش با عملش به اندازه فاصله شعور او و گمان مردم از وی بود .
جوانان امروز ما تاوان کج فهمی جوانان دیروز را می دهند . امیدوارم این جوانان روزی که دست غاصبین بر حقوق ملت را قطع می کنند و می کوشند حکومتی دیگر بنا سازند ، از تکرار اشتباه نسل گذشته پرهیز نمایند و بجای اسطوره سازی ، خود را باور داشته و شرایط حاکمیت خویش را مهیا سازند .

شرم آور ست دیدن عرب زدگان پستی که ایران را میدان ترویج فرهنگ خرافات و زنده کردن بتهای جاهلیت ( در لباس بلاهتی وقیح ) نموده اند .

۴ نظر:

ناشناس گفت...

akhe oon moqe ke mesbah nemioomad harf bezane, motahari, beheshti, mofatteh, ... mioomadan harf mizadan! shariati ham mioomad migoft bah bah! baqiyeye mardom ham ke did chetori goftn bah bah! amsaale mesbah faqt vaqti peydashun mishe ke paaye poole naft dar mioon bashe.

کریم پ گفت...

طیب الله انفاسکم برادر فرهاد. این وبلاگت هم ماشاءالله مثل قلعه اسرار آمیز میمونه, هروقت بخوایم نظر بدیم باید از سه چهارتا دلان و دهلیز و راهرو رد بشیم بعد برسیم به قسمت نظرات, البته اون موقع خمینی هم کم مصباح نامه نخوند! فکر کنم همون اشکال از نسل جوان قبلی بود

فرهاد گفت...

دوست عزیز ناشناس
من نوشته ام یک مصباحی ... الآن مصبح دور برداشته ، در آنزمان که آخوندها حرف مفت زیاد می زدند .
کریم عزیز
نمیدانم مشکل چیست ، از بعضی دوستان هم شنیده ام که پیام گذاشتن در وبلاگم سخت ست ، اما من گناهی ندارم !
ممنون که با اینهمه زحمت بازهم به اینجا می آیی .

ناشناس گفت...

دوست عزيز سلام
دقيقا خودت نتيجه درستي گرفتي مشكل نه فقط جوانان كه حماقت مردم بيسواد و عامي و قشر بيسواد تر به اصطلاح روشنفكر آن دوران بود كه خيلي هاشون ميدونستن خميني دقيقا كيه ولي منافعشون ايجاب ميكرد كه حمايتش كنن.
تاريخ انقلاب ايران پر از وطن فروشيه از كمونيست و مجاهد و دانشگاهي و اسلامي و نظامي كه همه براي منافع خودشون تا كمر جلوي خميني تعظيم كردن.
در مورد شبكه تلويزيوني در زمان شاه هم اگر شبكه اي داشتن مطمئن باش فقط از مهر و محبت و عطوفت اسلامي توش حرف ميزدن الان تو كشورهاي اروپايي ستادهاي تبليغات اسلامي همين آخوندها يه جوري سخنراني ميكنن كه اگهتو ايران زندگي نكرده باشي ميگي ايران بهشته و خدا توسط ملائكه خودش داره اينجا رو اداره ميكنه.

Free counter and web stats