000

سه‌شنبه، مهر ۲۸، ۱۳۸۸

وقیح یعنی بی شرم !

بعضی وقتها فکر می کردم چرا بعضی کلمات ساخته شده اند و در چه مواردی می توان این کلمات زننده را بکار برد ، مثل : وقیح ، بی شرم ، بی آبرو ...
اما حالا می فهمم گاهی اوقات نمی توان کلمه ای مناسب تر از اینها یافت . مثلا به حرفهای عسگراولادی توجه کنید :
" اگر متهمان با آهنگ ولی فقیه هماهنگ شوند ، رهبری نمی گذارند به این افراد ظلم شود " !!
به عبارت دیگر اگر فردی حاضر نشود به ساز ولی فقیه برقصد ، باید به او ظلم شود . باز هم توجه شما را به این نکته جلب می کنم که این بی آبرو نگفته که اینها باید مجازات شوند ، بلکه تصدیق نموده به این افراد به صرف همراهی نکردن با رهبری ، بایستی ظلم شود و این ظلم به مردم را حقیقتی عیان و لازم می بیند !
از این دست فرمایشات ، مسئولین جمهوری اسلامی بسیار فرموده اند :
فرمانده نیروی انتظامی : دلمان نمی آید با ماموری که خطا کرده و شیشه شکسته و با مردم بی رفتاری کرده ، برخورد کنیم !
این به معنی مجوزی ست برای اعمال خشونت توسط ماموران نیروی انتظامی !
معمولا در حکومت های مستبدانه ، دولتیان خون مردم را در شیشه می کنند اما در بیان بگونه ای اظهار نظر می نمایند که گویی اتفاقی نیفتاده و سعی می کنند بگونه ای رفتار خشن و ظالمانه ماموران خود را توجیه نمایند اما در جمهوری اسلامی گویی آب از سرشان گذشته و " وقیحانه و بی شرمانه " از اعمال عمال خود حمایت می کنند !
در مورد بی شرم شاید بدرستی بتوان به سخنان بی شرمانه احمدی نژاد اشاره نمود که گفته کسانی که در خیابانها کشته شده اند هوادارن دولت بودند که در پیاده رو مشغول خرید بودند !
خبرنگار دست و پا چلفتی امریکایی هم به ذهنش نرسید از او بپرسد مثلا در راهپیمایی روز قدس اگر هوادارن دولت در پیاده رو ها (مشغول خرید بودند ) ، پس چه کسانی در خیابانها راهپیمایی می کردند ، مخالفان دولت ؟!
این همان تعریف دقیق " وقیح و بی شرم و بی آبرو" ست !

هیچ نظری موجود نیست:

Free counter and web stats