000

یکشنبه، مرداد ۰۴، ۱۳۸۸

پاسخ احمدی نژاد به خامنه ای

در روزهایی که احمدی نژاد نامه خامنه ای مبنی بر عزل مشایی را دریافت کرده بود و به آن بی توجهی می کرد ، در یکی از جلسات دولت ، وزرا خواستار عزل مشایی از معاون اولی ریاست جمهوری شدند .
احمدی نژاد با ترک جلسه و سپردن ریاست آن به مشایی خواست تا به وزرا بفهماند اهمیتی به نامه رهبر نمی دهد و بر انتخاب خود پافشاری خواهد کرد . وزرا پس از رفتن احمدی نژاد ، حاضر نشدند در جلسه ای که ریاست آن را مشایی بعهده دارد ، بنشینند و ...
البته با افشای " حکم خامنه ای " و درج آن در رسانه ها ، مشایی ناچار به استعفا شد .
نکته مهم در این تحول این بود که بازهم احمدی نژاد حاضر به برکناری مشایی نشد و مشایی استعفا نمود .
رییس جمهور کودتا در نامه ای کوتاه ، ضمن اشاره به استعفای مشایی ، به اطلاع خامنه ای رساند :بضمن ارسال رونوشت کناره گیری (!) مشایی ، بر اساس اصل 57 قانون اساسی خواسته شما اجرا شد !
گویی نه خامنه ای ولی فقیه است و نه او همانی ست که ادعای ذوب شدن درولایتش را دارد !
احمدی نژاد دست خامنه ای را در مورد خود بسته می بیند ، که اگر رهبر به او تلنگری بزند ، بمثابه مشتی ست بر مقام ولایتش (!) که با صراحت از نزدیکی آرای رهبری و رییس جمهورش گفته بود و نشان داد برای حفظ احمدی نژاد و پیشبرد سیاست حذف روحانیون و مسئولین سابق و سپردن کشور به سپاهیان هوادارش حاضر به پرداخت هزینه هایی گزاف حتی به خطر انداختن جایگاه خود است .
بر اساس همین نوع تفکر ، احمدی نژاد از فرصت بدست آمده برای اعلام کابینه اش بهره برده و تمامی وزرایی که نامه خامنه ای را بر نظر شخصیش ارجح می دانستند ، یک به یک از کار برکنار می نماید .
توجه به این نکته ضروری ست که تمامی وزرا برکنار شده اند ، درحالیکه در این گونه موارد مرسوم است از وزرا بخواهند استعفا دهند اما احمدی نژاد برای نشان دادن قدرت خود و تخریب وجهه وزرا ، دستور خلع آنها را صادر نمود تا بار دیگر به همه بفهماند در دیدگاه وی ، دیگران اهمیتی ندارند .
چنین برخوردی قبلا هم از سوی رییس جمهور منتخب باند کودتا در مواجهه با اعتراضات مردم دیده شده بود ، آنجا که وی از الفاظی مانند : خس و خاشاک ، بزغاله ، اینها نمی فهمند ، من مهندسم و ... استفاده می کرد تا به مخاطب القا نماید وجود شما بی اثر و بی اهمیت است .
در رفتارهای بین المللی رییس جمهور منتخب رهبر نیز بارها شاهد چنین روالی بوده ایم ، آنجا که در سخنرانی هایش در جمع خبرنگاران و نمایندگان سیاسی کشورها ( در حالی که هرکدام از آنها پرونده ای قطور از نام زندانیان سیاسی ، زنان مبارز و نقض آشکار حقوق بشر در ایران را همراه می داشتند ) احمدی نژاد با لبخند می گفت در ایران زنان از صد در صد آزادی برخوردارند و یا اینکه آزادی در ایران بیش از صد در صد (!) است .
مسلما وی بیش از هرکسی آگاه به واهی بودن گفته هایش بوده و هست اما اینهمه دروغ و توهین فقط برای القای این معنی ست که مخاطب بداند از نظر وی ، دیگران وجود و اهمیتی ندارند و بی جهت تلاش نکنند .
باید دید مبارزه پنهان رهبری و رییس جمهورش تا کجا ادامه خواهد داشت .
----------------
تا این لحظه صفار هرندی ، وزیر ارشاد و محسن اژه ای ، وزیر اطلاعات از کار برکنار شده اند و زمزمه برکناری جهرمی و باقری لنکرانی به گوش می رسد .

اخبار تکمیلی :
مطهری : بااین عزل ها، دولت رسمی نیست ، ...، وی به احمدی نژاد توصیه کرد از تصمیمات ناگهانی پرهیز کرده و بر اعصاب خود مسلط باشد.(!)
توکلی:دولت برای این8روز باید رای اعتماد بگیرد ، ... ،باتوجه به اينكه تعداد اعضاي تغيير يافته كابينه با اين تغييرات به 11 نفر افزايش مي‌يابد؛ به اين ترتيب بيش از نصف اعضاي كابينه تغيير كرده است و دولت مجبور است مجددا براي هشت روز باقيمانده از مجلس رأي اعتماد بگيرد.
رسالت : احمدی‌نژاد لااقل مشورت کند . (!)
باهنر : جلسات دولت نهم از این پس غیرقانونی ست .( تا حالا قانونی بوده ؟!) .

تو این گیر و دار جالبه که باز سر و کله کردان پیدا شده : کردان بازرس ویژه رییس جمهور ( کودتا ) شد !

هیچ نظری موجود نیست:

Free counter and web stats