000

چهارشنبه، خرداد ۲۹، ۱۳۹۲

در باد پیروزی باد آورده نخوابیم !

بازیهایی اینچنینی را باید حتما دوبار دید چرا که در نوبت اول ،آدم غرق شده در هیجان و اضطراب ، فقط توپ را دنبال میکند و در آتش شوق پیروزی تیم می سوزد اما بار دوم فارغ از همه این اضطراب ها می تواند بازی هردو تیم را از دریچه فوتبالی نگاه کند  و مورد ارزیابی قرار دهد .

جناب کیروش ، ممنون بابت صعود به جام جهانی و ممنون بابت اینهمه احساساتی که برای پیروزی تیم بروز دادید اما :
لطفا تاکتیک تیم خود را توضیح دهید ، الا تلاش برای استفاده از فضای پشت مدافعین کره که اگر غفلت مدافع کره و تیزهوشی قوچی نبود ، تا ابد هم ( اگر بازی ادامه می داشت ) به گل نمی رسیدیم .
درحالیکه کره در تمامی زمان بازی تاکتیک مشحصی را دنبال میکرد :
1. ارسال از جناحین و ایجاد فرصت برای مهام قدبلند خود  . هر زمان که مهاجمی از کناره ها حرکت می کرد ، مدافع یا هافبکی دیگر به مهاجمان افزوده شده و با حرکت لب خط و حمایت و پوشش از بازیکن صاحب توپ ، فضا برای ارسال توپ را مهیا میکرد .
2. پاس های عرضی ، استفاده از تمام پهنای زمین و ایجاد موقعیت برای شوتزنان ( البته بی دقت ) خود !
سوپرواکنش های رحمان احمدی و تیزهوشی قوچان نژاد ، همه حکایت از توان و بار فنی فردی بازیکن دارد . والا تیم شما کدام حرکت موثر برای جلوگیری از ارسالها از جناحین را انجام داد .
درواقع ایران در برابر تیم های ضعیف تر از خود ( قطر ، لبنان ) ، تاکتیک مشخصی برای برد داشت اما در برابر تیمی به قدرت کره ، فقط دل به اشتباهات خط دفاعی حریف بسته بود .

در جام جهانی ، کره جزء ضعیف ترین تیم های بحساب میآید ( سید 4 ) .
شاد باشیم و شادی کنیم اما در باد این برد باد آورده نخوابیم.

۱ نظر:

خلیل گفت...

سلام،

تاکتیک؟ در برابر استرالیا هم فقط تیز هوشی فردی باعث برد شد.

Free counter and web stats