000

یکشنبه، خرداد ۱۰، ۱۳۸۸

تناقض آشکار در دین

همه مقلدین ایرانی که کتاب رساله علما را خوانده اند ، می دانند از اولین مسایلی (1) که در این کتاب به آن اشاره می شود ، نحوه پذیرش و اعتقاد به اسلام ست .
یعنی بر هر فرد بالغ واجب ست تا در مورد دینی که برمی گزیند تحقیق کند و مسلمان شدن به صرف تقلید یا مسلمان زاده شدن ، هرگز پذیرفتنی نیست !
از سوی دیگر اگر مسلمان زاده ای پس از رسیدن به سن بلوغ (و حتی پیش از آن ) اعلام کند با تحقیق به این نتیجه رسیده که دینی غیر از اسلام بر حق است و آنرا برگزیند ، هرگز از او پذیرفته نمی شود و بجرم ارتداد محکوم به اعدام است حتی اگر صدبار بگوید غلط کردم و مسلمانم !(2)
به نظر می رسد طبق فتوای علمای دین ، بر هر فرد بالغ واجب است تا تحقیق کند و واجب ست تا به این نتیجه برسد که دین این آقایان بر حق است .
فلذا به همه علما و مراجع تقلید این پیروزی بزرگ را تبریک می گوییم که دین شما به اعلامیه حقوق بشر سور زده و روی همه ی مستبدین و خودخواهان را سفید نموده است .
--------------------------
قابل توجه :
دو نوع مرتد در فقه تعریف شده ، مرتد ملی و مرتد فطری .
مرتد فطری مسلمان زاده است یعنی والدینش مسلمان هستند واوباید اسلام اختیار کند و الا حکمش اعدام ست حتی اگر توبه نماید . همسرش بر او حرام ست و اموالش حتی در زمانی که هنوز زنده است باید بین ورثه تقسیم گردد !
مرتد ملی آنی ست که مسلمان زاده نیست و از قضای روزگار و بخت بد مسلمان می شود و پس از مدتی از اسلام بر می گردد . به وی فرصتی می دهند تا توبه کند ، اگر توبه کرد رهایش می کنند و اگر بر اعتقادش باقی ماند ، اعدام می شود !
-------------------------
(1) . رساله آقای منتظری ، صفحه 10
آقای بهجت ، پاراگراف : اجتهاد و تقلید .

۲ نظر:

بهلول گفت...

به هر حال اعدام باید گردد . چه ملی

باشی و چه فطری . مهم اعدام است که

میشی ! و این تنها امر واجب است .

Unknown گفت...

hatman in ro bebinid:
https://balatarin.com/permlink/2009/3/13/1539287

Free counter and web stats