000

دوشنبه، مهر ۱۹، ۱۳۸۹

مسابقه ایران و عراق بر سر حراج منابع ملی

تقریبا یک هفته پس از آنکه عراق اعلام نمود منابع جدید نفتی را کشف کرده و ذخایر نفتی این کشور بیش از ایران شده تا بدینوسیله بتواند سهمیه بیشتری برای فروش نفت در اوپک بدست آورد ، وزیر نفت ایران در اقدامی مشابه اعلام نمود که ایران نیز ذخایر تازه ای کشف نموده که بالاتر از عراق قرار خواهد گرفت !

تمام این داستانها مسابقه (بهانه ) ای ست برای بدست آوردن سهمیه بیشتر ( فروش نفت در اوپک ) تا مجوزی باشد برای فروش منابع ملی . مسئولین دو کشور که در وضعیت بحرانی اقتصادی قرار دارند ، تلاش می کنند تا با فروش بیشتر نفت ، ارز بیشتری بدست آورند .
نکته مهم در این رابطه بذل و بخشش بی رویه جمهوری اسلامی به کشورها و گروه هایی ست که هیچ نفعی از وجود آنها برای ملت ایران نمی توان متصور شد .

حتی اگر خبر کشف منابع جدید نفتی صحیح باشد ، می بایست به گروه های تروریستی ( مانند حزب اله لبنان و گروه های حامی جمهوری اسلامی در عراق و افغانستان ) و نیز دولتهای کم نشان و بی اثر تبریک گفت که از حالا می توانند روی رشد سرمایه گذاری و کمک های بلاعوض ایران حساب نمایند و الا آنچه بر مردم ایران خواهد گذشت همانی ست که پیش از این شاهد آن بوده ایم !

هیچ نظری موجود نیست:

Free counter and web stats