000

شنبه، دی ۲۸، ۱۳۸۷

من از برد استقلال ترسیدم !

استقلال تهران امروز تیم برق شیراز را با نتیجه خیره کننده 4-1 شکست داد ، آنهم در شیراز ، اما من از برد استقلال ترسیدم !
متاسفانه ورزشی نویسان ایرانی بیش از کیفیت بازی به نتیجه آن اهمیت می دهند . استقلال هرچند بازی امروز را با برتری مطلوبی پشت سر گذاشت اما دفاع باز و ناهماهنگ این تیم که فرصت های بسیاری برای مهاجمین ناشی برق شیراز فراهم آورد ، مطمئنا در بازیهای آینده شکننده نشان خواهد داد.
کاش فوتبال نویسان ایرانی یکبار دیگر بازی امروز این دو تیم را تماشا کنند و موقعیتهای فراوان تک به تک (و گاه دو به هیچ ! )مهاجمین شیرازی را بشمار آورند ( که چگونه دو مهاجم برق با هم درگیر می شدند تا یکی نقش مدافع آبی پوشان را بازی کرده و دیگری را از به ثمر رساندن گل محروم نماید) .
و یا تعداد سانترهایی که روی دروازه استقلال فرستاده شده را محاسبه نمایند ، سانترهایی که مدافعین تماشاگر بودند تا ضربات مبتدیانه مهاجمان برق توپ را بجای دروازه ، راهی خط طولی زمین کند.
چشم بر واقعیتها نباید بست .
استقلال سالهاست روی توپ هایی که از کناره فرستاده می شود ، مشکل دارد تا جایی که حتی مهاجمین کوتاه قد و بازیکنانی که روی ضربات سر تبحری ندارند ، هم توپها را قبل از مدافعان بلند قامت استقلال به گل تبدیل کرده اند.
ضعف دیگر بازیکنان خط دفاع استقلال کندی و دریبل خوری آنهاست ، همچنین عدم پوشش مناسب ، زمانی که بازیکنان حریف در مقابل منطقه جریمه توپ را بین خود رد و بدل می کنند تا از فضای خالی بین مدافعین بهره برند.
بازی بعدی استقلال با صبای قم است ، تیمی که مربی کاردان و زیرکی چون فیروز کریمی رهبری آنرا بعهده دارد.
این چند خط را نوشتم تا هواداران آبی پوشان همیشه محبوب پایتخت ، انتظار نداشته باشند در بازیهای آتی هم مهاجمان تیم های مقابل ، دست رد به " بفرمای " ( به قول قلعه نویی ) ساختار دفاعی تیم بزنند .
استقلالی که همیشه برای من محبوب و قهرمان بوده و هست ، تنها بهانه ای ست که مرا با تلویزیون ایران آشتی میدهد .
اینجا وقتی در بیمارستان بستری بودم و پرستار مهربان ! خونم را در شیشه میکرد ، با تعجب به او گفتم :
من همیشه فکر میکردم خونم آبی ست ، حتما آبی بوده اما به محض خروج از رگ این رنگ زشت را بخود گرفته .
پرستار آلمانی از همه جا بی خبر گفت : خیر ، خون همه ما قرمز است.
گفتم نخیر ، خون میلیونها نفر در ایران آبی ست ، باور ندارید یکبار بازی فوتبال استقلال را ببینید !
هرچند با کلنجار بسیار ( بدلیل ضعفم در زبان آلمانی ) توانستم منظورم را برسانم ، اما خوشحال شدم که یکنفر دیگر هم فهمید که من استقلالیم ، هیچ آدم منطقی و با وجدانی ، عشق خود را پنهان نمی کند !

هیچ نظری موجود نیست:

Free counter and web stats