000

سه‌شنبه، بهمن ۰۸، ۱۳۸۷

حکومت به به چه نیکو !

اعتراف مسئولین رژیم : شکست طرح امنیت اجتماعی !

" در آخرين ماه هاي باقي مانده تا انتخابات رياست جمهوري، و با افزايش نگراني حاميان دولت از ناضايتي راي ‏دهندگان، راستگرايان در يک عقب نشيني انتخاباتي از شکست طرح امنيت اجتماعي سخن گفته و به نقض گسترده ‏حقوق شهروندي در جريان آن اعتراف مي کنند. طرح امنيت اجتماعي و برخورد با بدحجابي در 2 سال گذشته ‏منجر به بازداشت هزاران نفر، اعدام ده ها نفر، تذکر به ميليون ها نفر از زنان و جوانان، و پلمب هزاران محل ‏کسب و کار و شرکت خصوصي شده است.‏" (روز آنلاین )

اکنون حکومت ایران میبایست پاسخگوی سوالات بسیاری باشد ، از قبیل :
1. قاعدتا پس از شکست طرح ها ، مسئولین ذیربط باید پاسخگو باشند . کمترین توقع ، استعفای آنها (بدلیل عدم شناخت ، هدر دادن سرمایه ، وقت و ناراضی نمودن مردم ) ست .
2. چگونه است که در اجرای هر طرح و سیاستی ( در ایران ) بر نقش مبتکرانه رهبری تاکید میشود اما در زمان شکست طرح ها ، مسئولین مجری مورد خطاب ( و نه انتقاد ! ) قرار میگیرند . (البته اگر بگیرند !)
3. بنا بر گفته مسئولینی که در زمان اجرای طرح امنیت اجتماعی از آن پشتیبانی میکردند ، اکثریت قریب به اتفاق خاطیان ، از نسل جوان و نوجوان کشور بودند که به اتهام اخلال در امنیت اجتماعی دستگیر شدند ، این مسئولین حتی از فریب این عده توسط دولتهای خارجی خبر میدادند.
چگونه است که دولتها خارجی از دور می توانند جوانان و نوجوانان وطن را جذب کنند اما دولت جمهوری اسلامی با دراختیار داشتن رسانه های جمعی و دستگاههای عریض و طویل تبلیغاتی ، از جذب نسل آینده ساز ایران ناتوان بوده ، و یا بعبارتی ، نسلی دین گریز را در دامان خود پرورش داده .
و جالب تر آنکه ، مسئولین دولتی ادعا نموده بودند این عده با بدحجابی ، گوش دادن به موزیک غربی ، نوع آرایش مو و لباس ، اساس حکومت جمهورس اسلامی را خدشه دار نموده بودند .
اعدام بدون کیفر خواست بمعنی غیرقابل تحمل بودن بازداشت شدگان ست .
حکومتی که بنیادش با مویی و ابرویی برهم ریزد ، باید هم حکومت نظامی اما بنام امنیت اجتماعی ، بر شهرها برقرار کند .
4. همیشه در زمان انتخابات ، برخی نارسایی ها و کمبودها ، موقتا برطرف می شود تا مردم با خیالی آسوده در همه پرسی ها شرکت کنند و پس از آن ، روز از نو و روزی از نو !
هنوز یادمان نرفته احمدی نژاد چند روز قبل ازانتصاب به مقام ریاست جمهوری از اختیار جوانان بر انتخاب مدل مو و لباسشان سخن میگفت و چند روز پس از دستیابی به مقام ریاست جمهوری ، همان ها را مخل امنیت حکومت نامید .
آزموده را آزمودن خطاست ، مردم در رنج و مظلوم ایران نباید به هیچکس اعتماد کنند ، آنکه فرمان به اجرای طرحی میدهد ، از دسترسی بدور است و این مهره ها نقشی چون خاتمی را بازی خواهند کرد . خاتمی با در اختیار داشتن مجلس ( زمان خود ) چه گلی بر سر مردم زد؟ کاش پاسخ را از دانشجویان می شنیدیم.

اعتراف به شکست طرح امنیت اجتماعی ، اعتراف به ناتوانی حکومت از ارائه برنامه های مدون اجتماعی ست .
مسئولین همیشه پس از اجرای طرح ها آنچنان انتقاد میکنند که گویی مبتکر و مجری آن دولتهای خصم غربی بوده اند!
این نوبت هم گویی آش آنقدر شور شده که صدای آشپز را هم درآورده .
"طرح مقدسی " که گویا باید برای زمانی موقت ، به زباله دانی فرستاده شود . امید است این زباله را بار دیگر از سطل ذهنی خود بیرون نیاورند .

تاکید بر این نکته ضروری ست : حکومت همیشه بوقت نیاز به حضور مردم ، موقتا و در حد توان ، دولت به ، به ، چه نیکویی میشود .باید به آنها ثابت کرد، خیر اخوی ! خودتی !

هیچ نظری موجود نیست:

Free counter and web stats