000

جمعه، دی ۲۰، ۱۳۸۷

اگر قرار باشد به گذشته فکر کنیم!

جمهوری اسلامی ایران ، حمایت از مردم فلسطین برای بازپسگیری سرزمینهایشان را دستاویزی قرار داده جهت آشوب طلبی در منطقه .
در گفتگویی که با منشه امیر داشتم ، این شخصیت برجسته ایرانی - اسراییلی گفت : بعد از جنگ جهانی دوم ، برای حفظ فرهنگ قوم یهود ، و با توجه به شواهد تاریخی ، بنا شد مردم یهود در این سرزمین سکونت یابند و امروز اسراییل حافظ فرهنگ قوم یهود است .
جالب است که هر دو طرف مخاصمه صحبت از گذسته ها می کنند بدون اینکه توجه نمایند اگر قرار باشد مرزهای جهان امروز به گذشته ، ولو گذشته نه چندان دور بازگردد ، باید شاهد باشیم تا اولا شوروی دوباره قد علم کند و سرزمینهای استقلال یافته مستعمره شوند.
باید مردم کانادا و امریکا را به دریا ریخت وسرخپوستان را ، اگر تعدادی از آنها باقی مانده باشند ، یافت و در آنجا سکنی داد.
باید بحرین به ایران ملحق شود و برای تصاحب جزایر سه گانه دوباره به بحث نشست .
باید و باید هایی دیگر ، ... ، اما در این رهگذر آنچه بدان توجهی نمی شود ، مردم بی گناهی ست که سالها بر این سرزمینها زندگی کرده اند و اکنون به همین سرزمین ها تعلق دارند .
اگر قرار باشد هر دولتی به میل خود بدنبال بازستانی سرزمینی دیگر باشد و مرزها را بدلخواه خود تغییر دهد ، تا ابد شاهد جنگ ونزاع خواهیم بود و قربانیان ، مردم و بویژه کودکان بی دفاعی هستند که اصلا تمایلی برای ورود به این نزاع ندارند .
آیا زمان آن نرسیده که انسانها ، انسانیت خود را ملاک قرار دهند و تلاش کنند تا درکنار هم ، مرزهای امروزی را باور کنند و سلاح به صلاح نزدیک گردانند ؟

دلم خون است از دیدن عکس کودکانی که قربانی زیاده خواهی و توحش سیاستمداران شده اند ، فرقی نمی کند ، ایرانی ، فلسطینی یا اسراییلی .
کودکان ، فرشته اند و همه کس و همه چیز را پاک می بینند .
کودکی که به آسمان خیره شده تا سقوط موشکی بر خانه اش را شاهد باشد ، تصور میکند این موشک ، فرشته ای ست که از آسمان برای بازی و همراهی با او پرواز می کند .
اگر کودکان می دانستند در سنین (به اصطلاح ) بزرگسالی ، تبدیل به کسانی خواهند شد از قماش همین جانورانی که مرگ به انسانها هدیه میکنند ، هرگز دنیای کودکانه و معصوم خود را ترک نمی کردند .
کاش هیچ وقت بزرگ نمی شدیم .

۷ نظر:

ناشناس گفت...

لعـنت به هرچی دین و مذهبه که اسباب تـحجر میشه

کـیانوش

مانی خان گفت...

کم کم دارم از کورش هخامنشی بیزار میشم که جرا قوم یهود را آزاد کرد

من از حماس و حزب الله و اخوان المسلمین و بن لادن و خمینی و خامنه ای و بسیجی منتفرم ولی ان بچه های فلسطینی که گناهی ندارند جز اینکه این انگلیسی های بی شرف مملکتشونو دادن به عده ای صهیونیست

ناشناس گفت...

تصویر جنازه ها یک دم راحتم نمی گذارد. کاش صدایمان به آنها می رسید که رحم کنید. به کودکان رحم کنید. حتی اگر نفرت سراسر وجودتان را انباشته. به کودکان رحم کنید. حتی اگر فرزند دشمن باشد.

آرمین گیله‌مرد گفت...

سلام ...
داوطلبانه بزرگ نميشوند بلکه بزرو اين به اصطلاح بزرگسالان بزرگ ميشوند تا ادامه دهند ....

ناشناس گفت...

فرهاد حیرانی عزیز ممنون از لطفت. همیشه از نوشته‌های خوبت استفاده می‌کنم. دیدت خیلی انسانیه. تازگی‌ها با آدم معروفا مصاحبه می‌کنی. میشه بپرسم با کدوم شبکه کار می‌کنی؟ می‌خواستم ببینم دیدمت تو رسانه‌ها یا نه:)الان تموم سایت‌ها برای من قاطی مید و نمی‌تونم تو وبلاگت سرچ کنم ببینم یه جایی خودت گفتی یا نه

ناشناس گفت...

این مانی خان هم عجب تفکراتی داره:)
چرا هخامنشی قوم یهود را آزاد کرد؟
انگار بدش نمیاد دو سه تا غلام و کنیز یهودی داشته باشه. بده آدم از این ور بام به اون ور بیفته...

آرمین گیله‌مرد گفت...

سلام ... ببخش اسرائيل (دولتش) خر نيست که نداند که دارد تروريست پرورش می​دهد، بنظر من هدفش هم همين هست. دقت کن هروقت هر «طرف» کمی ضعيف می​شوند با اعمال خشن خود طرف به اصطلاح مقابل را قوی ميکنند: حماس فشفشه می​اندازد تا مردم طرف سياست دولت بگيرند و اسرائيل هم تار و مار ميکند تا نسل بعدی حماس تضمين شود.

Free counter and web stats