000

چهارشنبه، شهریور ۲۳، ۱۳۹۰

شرم روح مطهری از اخراج اساتید و دانشجویان دگراندیش !

اگر از خودخواهی وافر و فزون خواهی روزافزون روی بیش از بسیار (!) آخوندها بگذریم ، اگر تصور کنیم ( "هرچند تصور کردنش سخته ! ") شاید آخوندی از این جماعت بی حیا اندکی شرم در وجودش باقی مانده باشد ، شاید بتوان گفت بله در صورتی که روح مطهری امروز به وضعیت اساتید و دانشجویان نظر می کرد ، از شرم فراوان دوباره به همان گور خود برمی گشت و نفرین و دشنام ایرانیان بر گورش را به جان می خرید !
مطهری در دوره شاه ، استاد دانشکده الهیات در دانشگاه تهران بود . با همه اعتقادراسخ شاه مبنی بر ارتجاعی بودن افکار آخوندها ( به تعبیر شاه : ارتجاع سیاه ) باز هم از نشر نظراتش در دانشگاه جلوگیری نمی شد که دانشگاه محل تبادل افکار و تقابل آرا بود .

در مورد مطهری که شاید از روشنفکرترین ملاهای جمهوری اسلامی بوده (1) تنها چیزی که در ذهن ایرانیان باقی مانده ، اهانت های بی شرمانه وی نسبت به اجداد و نیاکان ماست که بواسطه فداکاری آنها ، فرهنگ و سنت های ملی از چرخه تاریخی ( یوغ مغول و عرب و اسکندر و .. ) به سلامت گذر نموده و بدست ما رسیده .
کاش می توانستم سر قبرش حاضر شوم و به او بگویم :
هان برخیز و ببین آرزویت ( برای دفن آداب و سنن ما) را با خود به گور بردی . کاش تنها نمی رفتی و همگی با هم به بهشت موعودتان پناه می بردید . (2)



1. مطهری در زمینه تکامل و حیات نظراتی بمراتب روشن بینانه تر از ملاهای فسیل شده داشت اما نهایتن همانی بود که امروز از او باقی ست !
2. حکایت غریبی ست : همه ملاها برای رفتن به بهشت بی تابند اما همه آنها از مرگ می ترسند و فرار می کنند !

هیچ نظری موجود نیست:

Free counter and web stats