000

یکشنبه، مهر ۰۷، ۱۳۸۷

تلویزیون ایرانیان در برلین

در طی چند ماه اخیر ، به لطف دوست بسیار عزیزم ، محمد پاسدار (1) ، مسئول تلویزیون ایرنیان در برلین ، فرصت آنرا یافتم تا با تنی چند از صاحبنظران ، از جمله منشه امیر ، پرویز دستمالچی و فریبرز رییس دانا، گفتگو و مصاحبه ی تلویزیونی داشته باشم.
سعی می کنم در روزهای آتی متن آنرا در اینجا قرار دهم.
هرچند مصاحبه ها با منشه امیر باعث شد تعدادی از دوستانی را که فرضیه ها و اصول تئوریک سیاسی خود را بر واقعیت ها ارجح میدانند ، از دست بدهم اما به جد معتقدم برای ایرانی آزاد و آباد ، امنیت بیش از هر مسئله دیگری حائز اهمیت است و در این رابطه ، دوستی با اسرائیل لازمه امنیت و پیشرفت ایران خواهد بود ، بویژه آنکه بدانیم طرف اسرائیلی بیش از ما خواهان ایجاد ارتباطی دوستانه است .
صرفنظر از پیوندهای تاریخی بین ایرانیان و یهودیان ، جهان امروز این نکته را یادآور می شود که بیش از حقیقت بایستی بدنبال واقعیتها بود .
هرچند باور و عمل به " ارجحیت واقعیت بر حقیقت در سیاست بین المللی " چندان خوشایند به نظر نمی رسد اما تنها راه حفظ منافع ملی و پیشرفت سرزمینمان است .
در همین راستا باید بدون پیش زمینه ذهنی ، نظرات تمامی کارشناسان و صاحب نظران را بشنویم و به آنها بها دهیم. کار ارزشمندی که متاسفانه از سوی مسئولین جمهوری اسلامی گناهی نابخشودنی به حساب می آید .
ذکر این نکته ضروری ست که سایت جدید تلویزیون ایرانیان در برلین هنوز مرحله آزمایشی خود را می گذراند و نمی توان به آرشیو آن دسترسی پیدا نمود .
متاسفانه هموطنان عزیزی که برای هر کنسرت و نمایشی پول بسیار خرج می کنند از توجه به این رسانه که بیش از یک دهه از فعالیت بدون وقفه آن می گذرد ، غافل مانده اند .

-------------------------------------------------

در نوشته هایم به ندرت به ورزش اشاره ای شده ، اما اعتراف می کنم ، استقلال ، عشقی ست که حدود چهار دهه قلب مرا تصرف نموده .
دیروز ( شنبه ) استقلال تهران به مصاف راه آهن رفت و جمعه باید با حریف قرمز پوش خود مقابله کند و سه شنبه هفته بعدش به دیدار مقاومت برود .
یعنی از آخرین بازی خود تا دربی ، 5 روز زمان برای برطرف کردن آسیب دیدگی بازیکنان و رفع معایب سیستم بازی خود فرصت دارد ، درحالیکه پیروزی ( بخوانید پرسپولیس ) تا دربی 7 روز استراحت دارد و پس از آنهم روز چهارشنبه بعدی با ابومسلم مقابله می کند . یعنی باز هم یکروز بیشتر از آبی پوشان !
اگر قبول کنیم که جدال در لیگ برتر بسیار فشرده است و تقریبا تمامی فوتبال دوستان این دو تیم را زیر نگاه تیز خود دارند ، از ظلم آشکاری که در این میان به استقلال می شود به درد می آئیم .

-------------------------------------------------
(1) . جناب محمد پاسدار پیش از انقلاب هم نامش پاسدار بود و علم غیب هم نداشت که از بد روزگار خمینی نامی به خلافت می رسد و نامش را بدون توجه به قانون کپی رایت ، برای مریدان سلاح بدست خود انتخاب خواهد کرد و البته از این بایت گناهی متوجه " محمد پاسدار " ما نیست که او نه پاسدار است و نه کمیته ای و نه بسیجی !

۷ نظر:

ناشناس گفت...

خسته نباشید هم شما و هم آقای پاسدار و هم بقیه دست اندر کاران تلویزیون فارسی در برلین...

---

نقل مکان من نیز در دست اقدام است فرهاد جان.

عمو اروند گفت...

عرض می‌شود که گفته‌اند:
النعمت نعمتان،الامن ولامان و انتسابش می‌دهند به محمد پیامبر.
برداشت من از این نوع امنیت، امنیت حاصل از حکومت مردمسالار و قانون‌مدار است. و الا در زمان رضا شاه هم امنیتی برقرار شد ولی پایدار نماند چون فاقد دو مشخصه‌ی بالا بود.

ناشناس گفت...

آقا فرهاد با ارزوی موفقیت برایت آیا از طریق اینتر نت هم میتوان تلویزیون را دید و دیگر اینکه منهم چهل سال تاجیم.
شاد باشی

ناشناس گفت...

عمو اروند عزیز
منظور من امنیت داخلی نبود و الا تکیه بر بیگانه برای تامین امنیت داخلی بمنزله وابستگی و حتی استعمار است
نظر من بر منطقه بوده که در صورت عدم توازن قدرت (حضور ایران و اسرائیل )، عربها مشغله ای جز نابودی ایران نخواهند داشت

خسن آقای گل
از اول هم مطمئن بودم کارت درسته ، یکنوع علاقه خاص به شما داشتم ولی دلیلش را نمیدانستم ، من هم تقزیبا چهاردهه است که استقلالیم .

شهلای گرامی
خ.شحالم که بالاخره توانستید به خواسته خود برسید
اگر خدمتی از من برمی آید ، لطفا بفرمائید .

ناشناس گفت...

درود فرهاد گرامی
به به. . چشمم روشن.. تــاجی از آب دراومدی؟ حالا جـمعه که بردیمتون دلـم خـنک میـشه :))

در رابـطه با اســرائیل کاملن باهات هـم نـظر هـستم، دوستی با اسـرائیل به نـفع کشـور ماست. اگر نـقاب دیـن نبود، هـرکـسی می تونسـت به این واقعیت برسـه

کیانوش

ناشناس گفت...

در خانة سارا
ديو ستم و فقر
در حال عبور است
بر نيمكت دارا
يك دفتر ساكت پر خاطرة شوق و سرور است.....

ناشناس گفت...

حسین آقای امیریه
من مخلص همه استقلالیها هستم
فعلا سایت تلویزیون برلین در حال راه اندازی ست اما پس از تکمیل ، مطمئنا تمامی نوارها روی سایت قرار میگیرد

کیانوش عزیز
مثل اینکه اسرائیل بیش از استقلال و پرسپولیس ما را بهم نزدیک میکنه
امیدوارم بالاخره تصمیم به نوشتن بگیری
دختر گلت را ببوس

Free counter and web stats