000

یکشنبه، مرداد ۰۶، ۱۳۸۷

لطیفه های احمدی نژاد

" امروز سرعت پیشرفت ایران برای دنیا خیره کننده است."
لطیفه فوق به تازگی از سوی رئیس جمهور بیان شده. برای آنکه بدانیم این سرعت خیره کننده در چه زمینه هایی صورت می گیرد ، بد نیست به تیتر خبرگزاریها نگاه کنیم :

آفتاب نیوز :
قطع برق در تهران شتاب می‌گیرد!
عصر ایران : وزارت نيرو و انرژي سري لانكا اعلام كرد ايران براي برق رساني به مناطق دوردست روستايي در سري لانكا شصت و پنج میلیون دلار وام در اختيار اين كشور قرار مي دهد .

خبر فارسی : شهرداری های جنوب لبنان از کمک ایران به بازسازی کشورشان قدردانی کردند .
معضلات شهر تهران : ترافیک ، تراکم بیش از حد جمعیت ، بیکاری شروندان ، آسیب پذیری در مقابل زلزله ، اعتیاد ، فحشا ، قطع اب و برق ، گرانی مسکن و مواد غذایی و ... ! و... .

سایت ستاد مبارزه با مواد مخدر : دولت افغانستان از کمکهای ایران در این کشور قدر دانی نمود .
رادیو فردا : معتادان در ايران سالانه پانصد تن مواد مخدر مصرف می کنند.

فارس نیوز : ایران برای بازسازی گنبد حرم امام جواد در کاظمین بیش از دو میلیارد تومان هزینه کرده است .
خبرگزاریها : هشدار نسبت به تخریب تدریجی تخت جمشید ، پاسارگاد و آثار باستانی دیگری که معرف تاریخ و فرهنگ ایرانزمین هستند .

رادیو زمانه :
ایران ‪4/5‬ میلیون لیتر مواد سوختی به ارزش پنج میلیون دلار به مردم کشور تاجیکستان اهدا کرد.
رادیو فردا ، دیماه 85: بنا به اطلاعيه شرکت گاز، هم اکنون 11 استان ايران با مشکل کمبود گاز رو به رو هستند و به گفته يک مقام مسوول، احتمال قطع سراسری گاز نيز وجود دارد.

آفتاب: کمک نظامی یک میلیاردی ایران به سوریه !
ویکی پدیا : آمار اعلام شده سقوط هواپیماهای نظامی در ایران ( بجز زمان جنگ ) : 15 مورد سقوط تا سال هشتاد و هفت !

آفتاب : ایران پس از سفر "ماهیندا راجاپاکسا" رئیس جمهوری سریلانكا به تهران در نوامبر( سال گذشته ) با سرمایه گذاری در پروژه هایی به ارزش 1/9 میلیارد دلار در این كشور توافق کرده است.
رادیو فردا : اعتصاب پنج هزار کارگر کارخانه نيشکر هفت تپه دراستان خوزستان بدلیل پرداخت نشدن حقوق همچنان ادامه دارد !

بی بی سی :
"ایران خط تولید خودرو سمند، خط تولید تراکتور و یک کارخانه قطعات پلاستیکی را در ونزوئلا راه اندازی کرده و مهندسان ایرانی در پروژههای ساختمانی برای تهیه مسکن ارزان قیمت برای فقرا نیز فعال هستند.
سایت الف : بیم آن می رود با ادامه اجرای "برخی" از سیاست های کنونی اقتصادی،، در آینده ای نزدیک مسکن را از "هدف سخت" عامه مردم به "رویای دلپذیر" آنها تبدیل کند.

سخنگوی رياست جمهوری بوليوی نيز درباره کمک های ايران به بوليوی گفت: «در سفر محمود احمدی نژاد به لاپاز، دولت های جمهوری اسلامی ايران و بوليوی موافقتنامه ای برای آغاز همکاری صنعتی پنج ساله به ارزش يک ميليارد دلار امضا کردند.»
اعتماد :
بيکاري و رکود در اقتصاد ايران !


همه اینها مشتی از خروار است تا بدانیم معنی دقیق جمله ، ببخشید لطیفه رئیس جمهور مقتدر و در پناه سایه (حکم حکومتی ) ولایت فقیه چنین است :
امروز سرعت ایران برای پرداخت از جیب ملت به کشورهای ( ناپیدا و کم اثر ) خارجی ، تحت عنوان کمکهای مالی ، در دنیا بی سابقه بوده و خیره کننده است !

۲ نظر:

ناشناس گفت...

دست مریزاد . چوبی که این مملکت همیشه و در هر دوره ای از شعار و پرگویی های بی حاصل خورده تمام ناشدنی است . به یک عادت سیاسی تبدیل شده که گویی بدان معتاد شده ایم . اینگونه سخنان را فقط نمی توان از زبان حاکمان شنید . نگاهی به سیر مخالفان و منتقدان سیاسی کشور نیز دورنمایی بهتر از این ندارد .
در شعار مانده ایم و شیرین است برایمان تا از حرکت بازایستیم و این بهترین بهانه ای است که به آن آویزیم !

ناشناس گفت...

دست مریزاد . چوبی که این مملکت همیشه و در هر دوره ای از شعار و پرگویی های بی حاصل خورده تمام ناشدنی است . به یک عادت سیاسی تبدیل شده که گویی بدان معتاد شده ایم . اینگونه سخنان را فقط نمی توان از زبان حاکمان شنید . نگاهی به سیر مخالفان و منتقدان سیاسی کشور نیز دورنمایی بهتر از این ندارد .
در شعار مانده ایم و شیرین است برایمان تا از حرکت بازایستیم و این بهترین بهانه ای است که به آن آویزیم !در بلاگ نیوز لینک دادم

Free counter and web stats