000

پنجشنبه، دی ۰۲، ۱۳۹۵

آیا ترور و وحشت در برلین ناشی از حضور پناهندگان است ؟

از همان روزی که جرج دبلیو بوش به افغانستان حمله کرد تا شبکه تروریستی القاعده و حکومت طالبان به رهبری ملا محمد عمر را نابود کند، زنگ خطر برای اروپا به صدا درآمد که با انهدام هسته مرکزی تروریستها در افغانستان ، این غده چرکین نابود نخواهد شد بلکه با ترکیدن آن ، تروریستها در سراسر جهان پخش خواهند شد.
رشد گروه های تروریستی در افریقا ( بوکوحرام ) و گروه های تروریستی متعدد و متنوع در خاور میانه نتیجه میل حامیان تروریستها در حفظ اهرم فشار خود بوده ، ابوبکر البغدادی به خوبی سوار بر این موج شد تا داعش به بزرگترین خطر صلح جهانی تبدیل شود.


اینکه دیده می شود احزاب و شخصیت های آلمانی در این روزها با سوء استفاده از اقدامات تروریستی ، تلاش می کنند تا ورود پناهندگان را عامل اصلی نفوذ تروریستها و وقوع عملیات ترور در آلمان و فرانسه معرفی کنند ، بیش از آنکه به جهالت سیاسی آنان مربوط باشد ، ناشی از بازی های سیاسی برای بدست گرفتن قدرت ست و الا همه می دانیم به فرض نابودی داعش در عراق و سوریه ، باز هم گروه های متعدد تروریستی در نقاط دیگر سربلند خواهند کرد.
نابودی تروریستها نیاز به عزم و اتحاد جهانی برای مقابله با تروریستها در هر نقطه جهان و البته مقابله با دولتهای حامی ترور ( از جمله جمهوری اسلامی ، عربستان ، قطر ، ترکیه و ... ) دارد.
تا زمانی که این اتحاد و مقابله عملی صورت نگیرد ، در هرجا و هر زمان باید منتظر رشد تروریستها بود !
-------------------------------------------------------------------------


شامگاه دوشنبه (۱۹ دسامبر) یک کامیون با سرعت وارد بازار کریسمس در مرکز برلین شد و فاجعه آفرید. دراین حادثه دست‌کم ۱۲ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شده‌اند. پلیس این حادثه را اقدامی احتمالاً تروریستی خوانده است.(دیچه وله )




مرکل :"عامل سوءقصد اگر پناهجو بوده باشد، بویژه انزجارآور است"

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در یک کنفرانس خبری گفت که سوءقصد به احتمال قوی تروریستی برلین، کشور آلمان را مرعوب نخواهد کرد. ( دویچه وله )
انیس عامری متهم است که شامگاه دوشنبه با راندن یک کامیون در یک بازارچه کریسمس در برلین،‌۱۲ تن را کشت و ۴۸ تن را مجروح کرد.
عملیات برای بازداشت او در سراسر کشورهای عضو پیمان شینگن ادامه دارد از جمله صبح روز پنج‌شنبه پلیس دانمارک بخشی از یک بندر در شمال این کشور را به ظن حضور انیس عامری جستجو کرد. ( رادیو فردا )
گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) گفته که یکی از پیروان آن، عامل حمله دوشنبه شب در برلین بوده است.
مشخص شده که او ماه گذشته به پلیس ضد تروریسم آلمان معرفی شده است. ماه ژوئن برای او حکم ترک خاک آلمان صادر شده بود اما با کندی تشریفات اداری با تونس، اخراج او عقب افتاده بود.
بنا بر گزارش‌ها انیس عامری با شش نام مختلف فعالیت داشته و با شبکه‌ اسلام‌گرایان افراطی در ارتباط بوده است. ( بی بی سی )

هیچ نظری موجود نیست:

Free counter and web stats