000

شنبه، فروردین ۲۷، ۱۳۹۰

آنکس که نداند و نداند که نداند

سایت بی باک نیوز ، وابسته به مصباح یزدی ، در مقاله ای تحت عنوان : فائزه هاشمی همچنان به ریش ملت می خندد ، نسبت به تشکیل پرونده حقوقی برای فرد توهین کننده به دختر هاشمی رفسنجانی اعتراض نموده بود .
گروه مصباح یزدی پیرو اندیشه " هرکه با من ست معصوم ست و محق به انجام هر عمل شنیعی و بر هرکه با من نیست ، رواست از هتاکی و آزار و قتل و ... هرآنچه در توان ست " ، از درک بدیهی ترین حقوق انسانی در قرن بیست و یکم عاجز است .
نویسنده مطلب ذکر شده ، ابتدا اشاره می کند که می بایست با توهین کننده برخورد شود و هرچه جایگاه فرد مخاطب او بالاتر باشد ، می بایست مجازات سخت تری برای اهانتگر در نظر گرفت (!) . اما در ادامه مطلب گله می کند که :
" مگر فائزه هاشمی چه گلی به سر ملت و انقلاب زده است که باید از چنین حاشیه امنیتی برخوردار باشد؟! "
دیدگاه این طیف از حاکمان دقیقا همان شعاری ست که بدان اشارت رفت .
کاش این نویسنده قبل از نگارش تفکر خود اندکی تامل و تعقل می نمود که مگر در برابر قانون افراد از حقوق یکسان برخوردار نیستند ؟ که می گوید " هرچه مقام کسی که مورد اهانت قرار گرفته بالاتر باشد ، فرد توهین کننده مستوجب مجازات بیشتری ست " ! (1)
درثانی ، مگر در پیگرد قانونی فرد هتاک ( به فرض که به سرنوشت دیگر پرونده هایی که درمورد اعضا و هواداران باند کودتا تشکیل اما بدون پیگیری و بی نتیجه بایگانی شده ، دچار نشود ) می بایست نگاه قانون به مخاطب باشد !
هتک حیثیت افراد جرمی ست که حتی در قانون بدوی جمهوری اسلامی به تصریح مورد نکوهش و مستوجب پیگرد قانونی شناخته شده .
نویسنده مطلب مورد اشاره همچون سیاق و سلوک روحانیون از شکایت بانوی فرهیخته ایران ( خانم شیرین عبادی ) علیه حسین شریعتمداری ، بیکباره به صحرای محشر می زند و با تاکید بر حکم برائت شریعتمداری گله می کند که چرا باید اساسا شریعتمداری برای پاسخگویی به اتهامات خود در دادگاه حضور یابد !
جالب ست که کینه نویسنده از خانم عبادی ، تاکید این شیرزن ایرانی بر رعایت حقوق انسانی و شهروندی گروهی از ایرانیان ( بهایی ها ) در سرزمین ایران است .
گویی می توان ایرانیان بهایی را بدلیل اعتقادات خاص خود از حقوق شهروندی محروم نمود .
همه آنچه اشاره رفت تنها برای تاکیدی مکرر بر این است که دیدگاه این طیف ، مبنای حقیقت را بر رابطه ها میگذارد . شاید گفته شود که این موضوع بارها اثبات شده ، اما باید با گرد آوری هر مطلب و عملی ، بر طبل رسوایی اینان آنچنان بکوبیم که دولت ها و شرکت ها بدلیل ترس از بدنامی در افکار عمومی جهان ، تمایلی به همکاری با جمهوری اسلامی از خود نشان ندهند .

-----------------------
1. قانون مجازات اسلامی :
فصل پانزدهم - هتک حرمت اشخاص

ماده ۶۰۸
توهين به افراد از قبيل فحاشي و استعمال الفاظ رکيکچنان چه موجب حد قذف نباشد به مجازات شلاق تا (۷۴) ضربه و يا پنجاه هزار تا يک ميليون ريال جزاي نقدي خواهد بود.

۱ نظر:

مانی خان گفت...

دمت گرم برا در

Free counter and web stats