000

چهارشنبه، اسفند ۲۵، ۱۳۸۹

به ژاپن تعظیم کنیم


یک ملت چند مصیبت را می تواند تحمل کند !
تیتر مقاله ای از روزنامه بیلد ، به پایین صفحه که نگاه کردم ، عکس مادری را دیدم که موهای جسم بی جان دخترش را که زیر آوار مانده بود نوازش می کرد .( متاسفانه هرچه گشتم نتوانستم این عکس را در اینترنت بیابم )
ژاپنی ها ملتی شریف ، نجیب ، سخت کوش ، مودب وصبور هستند . برخلاف دیگران ، این سخت کوشی و اعتماد به نفس آنها هرگز باعث نشده تا خود را تافته جدابافته بدانند و به دیگران به چشم نژاد پست تر نگاه کنند .
مهربانی ذاتی این مردم دوست داشتنی چنان شهره آفاق ست که هرگز ندیده ام کسی از این مردم به بدی یاد کند .
خبرنگار آلمانی در یادداشتی آورده که من آخر الزمان را در ژاپن دیدم !
مصیبت پشت مصیبت ، زلزله ، سونامی ، مرگ عزیزان ، بی برقی در سرمای صفر درجه ، نشت مواد رادیواکتیویته ، انفجار های وحشتناک و حالا هم خطر انفجار هسته ای !
این ملت چه توانی دارد که همه اینها را صبورانه تحمل می کند و در این فضا که هر مومنی به کفر می رسد هنوز بر اصول انسانیت وفادار مانده تا در میان این همه اخبار مصیبت بار( ی که اگر در هر نقطه دیگری از جهان روی می داد ، مردم به سمت تجاوز و تعدی و سرقت و قتل کشانده می شدند ) در پی دفع رستاخیز طبیعت برآیند و به رستگاری دوباره رسند .
ژاپن همیشه ژاپن می ماند ، مردمی که متانت ، صبوری و اراده را معنا می بخشند .
بیایید به این ملت تعظیم کنیم و آنان را یاری رسانیم .
ویدیوی حمایت ژاپنی ها از جنبش مردم ایران و تصویر غم امروز آنها :
عکس ها اکثرا از سایت روزنامه بیلد برداشته شده .


۲۳ نظر:

mani گفت...

ادب ژاپنی از اومدن نخست وزیر پشت تریبون نمایان پرچم کشور پشت نخست وزیر نیست کنارش و اون قبل از قرار گرفتن پشت تریبون به پرچم احترام میزاره همیشه ژاپنی ها احترام من برانگیختن مطمئنم دوباره این ملتژاپن رو خواهد ساخت

نق نقو گفت...

اتفاقاً من هم دیروز در همین مورد نوشتم

ناشناس گفت...

سلام
ممنون بابت این تلنگر مهم.
آیا راهی هست که بتونیم اظهار همدردی کنیم و مراتب قدرشناسیمونو به اونها برسونیم؟
اگر نیست بهتره راهی بیابیم.

Sajjad Weblogُ گفت...

عکس هشتم ، که دارن اون بچه 4-5 ساله رو برای مواد رادیواکتیو چک میکنند خیلی غمناکه :(

ناشناس گفت...

vaghean mardom ba erade va bahemati hastan ey kash zarehi az in cheshm badamihaye ostovar yad migereftim

ناشناس گفت...

بسیاری از هموطن های من تو ژاپن شروع کردن به نق نق کردن و اینکه چرا مردم به سوپرمارکتها سرازیر شدن و مواد غذایی کم میاد..یادِشون رفته وقتی تو ایران جنگ بود مردم چه ها میکردن و وقتی از بی آبی حتی بعد از جنگ در عذاب بودیم ،خیلی ها در و دیوارِ کوچه را هم با فشارزیاد آب میشستن.یادشون میره که در کمبودِ بنزین،پولدارها برای چندین ماشین کارت بنزین میگیرن و...من امروز بسختی تونستم برنج گیر بیارم اما میدونم که اگر زود بتونم به سوپر مارکت برم حتما با احترام باهام برخورد میشه و دست خالی برنمیگردم

ناشناس گفت...

اون اوایل چون فکر نمیکردم نان کم بیاد اصلا به فکر نان خریدن هم نبودم اما وقتی همسایه ها فهمیدن که منِ ایرانی نون گیرم نیومده کیسه کیسه درِ خونه میاوردن تا جای که من بهشون گفتم میترسم نون کپک بزنه و ازشون معذرت خواستم.واقعا ما اگر بودیم این کار رو برای همسایه مون (الخصوص اگر مالِ کشوری بود که نمیخواسیم بخاطر ویزاش پاچه خواری کنیم) میبردیم.من واقعا در تعجب هستم از هموطن هایی که تو ژاپن جز نق زدن کاری ندارن و دست از ژاپن هم نمیکشن.

sam گفت...

راز پیشرفت یک ملت در چیست . به نظرمن یا داشتن تعهد واقعی به میهن خود است یا داشتن تعهد واقعی به مذهب خود است یا تعهد واقعی به اجتماعی است که دران ذیست میکند و حداقلش تعهد با اخلاق . ملتهای پیشرو جهان صاحب یکی از این فضایلند . اکر ژاپن صدبارهم بکمارود ژاپن خواهد بود .همچنان که المان جنین است .خداکند ماهم مردمی واقعا ملی گرا یا مذهبی یا اخلاق گرا باشیم . درود بر همه انانی که به خود وبه دیگران و اجتماع خود ارزش واقعی قایلند . درود بر مردم ژاپن که ادمند نه انسان . انسان از نسیان است ادم ادم ما که هستیم گ انسان یا ادم صفا1378

ناشناس گفت...

برای مردم خوب و صبور و مهربان ژاپن آرزوی روزهای خوب دارم ،هرچند مطمئن هستم این ملت بزرگ این بار نیز چون گذشته از عهده این همه خرابی و لطمه بر آماده و روبه سوی آینده با قدمهای استوار گام خواهند برداشت ،،،

ناشناس گفت...

ارزوی برگشت به زندگی عادی..برای مردم با تعهد و بزرگ ژاپن....که خیلی زود این اتفاق براشون میفته

sadegh گفت...

اگر اسلام از آن ژاپنی ها بود اسلام قویترین دین دنیا می شد.

ناشناس گفت...

اگه اسلام به ژاپن بره باید فاتحه ژاپن رو خوند.

ناشناس گفت...

اتفاقا خدا را شکر که در ژاپن هیچ اثری از اسلام نیست وگرنه معلوم نبود تولیدات با کیفیت ژاپنی چه بر سرشون می آمد!!!
احتمالا چیزی مثل تولیدات بنجل خودمان بود... بازم خدا را شکر که در ژاپن اسلام و مسلمانی وجود ندارد...

ناشناس گفت...

اسلام ویروس کثیفی است که زندگی فردی و اجتمایی رو نبود میکنه من سعی میکنم ذهنم رواز این ویروس کثیف پاک کنم به شما هم توصیه میکنم این کار رو انجام بدید.

parsa گفت...

viva japan and japaneese. we are iranian and we support you to achieve your lost life. you are the bestjapaneeses

Unknown گفت...

راجع به نگاهشون نسبت به دیگران مطمئن هستید؟ در جنگ جهانی دوم چه نگاهی به چینی‌ها داشتند؟

ناشناس گفت...

تعظیم در برابر ژاپن؟!
بیاییم به جای تعظیم در برابر ژاپن، در پیش ملت ایران کرنش کنیم!
ملت ژاپن بدون تردید یکی از ملتهای کهن است که تاریخ آن فراز و نشیب فراوان داشته است. این ملت همانند بسیاری از دیگر ملتهای کهن، دارای نقاط مثبت و منفی گوناگونی است. ولی این که بخواهیم آن را الگو قرار دهیم و به آن تعظیم کنم (!) زیاده روی است. فراموش نکنید که سربازان و افسران همین ملت در سال ۱۹۳۷ یکی از شرم آورترین جنایات تاریخ بشری را در اشغال شهر "نان کینگ" مرتکب شد. مردان این شهر را کشتار جمعی کرده و تقریبا به همه زنان و دخران این شهر بیرحمانه تجاوز گروهی نمودند. این جنایت هنوز از یاد نرفته و چندین فیلم و مستند در این مورد ساخته شده است. کاری که ژاپنی ها بر سر اندونزیایی ها و هلندی های ساکن آنجا آوردند به عنوان یکی از جنایات بزرگ قرن بیستم یاد می شود.
در رابطه با مدیریت اقتصادی (البته با کمک آمریکا) پیشرفت های بزرگی کرده اند ولی به این معنی نیست که می توانند الگو باشند. همین نیروگاههاای که اکنون دارند به یک فاجعه تبدیل می شودند در طول سی سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ مورد نارسایی نشان داده بودند که حتی پس از هشدار آژانس اتمی به آنها توجهی نشده بود. هنوز هم مسولین در مورد گفتن همه واقعیات کوتاهی می کنند.
در مورد شکیبا بودن مردم ژاپن، و خوب یا بد بودن آن دیدگاهها گوناگون است. همین اکنون هم مردم این کشور مانند مرغ همه سخنان دست اندر کاران را در مورد نیروگاهها می پذیرند، هر چند کم کم دارد صدایشان در می آید و اعتمادشان را نسبت به حکومت دارند از دست می دهند. ژاپن یکی از کشورهایی است که دارای بزرگترین گروههای تبهکار سازمان داده شده و بسیار خطرناک در دنیا می باشد. از نظر سیاسی نیز همه دولتهایی که پس از جنگ جهانی دوم بر سرکار آمده اند مربوط به یک حزب سیاسی بوده اند که رابطه بسیار تنگاتنگ و کمتر دیده شده ایی (مافیایی) با شرکتهای بزرگ چند ملیتی این کشور دارند. ولی با همه اینها زمانی که سخن از ژاپن بمیان می آید تصویر بسیار مناسبی در ذهنمان شکل می گیرد و آن تنها یک دلیل دارد: ژاپن دارای روابط عمومی و دستگاه تبلیغاتی بسیار موثر و جهت داری است. بیاییم به جای تعظیم در برابر ژاپن، در پیش ملت ایران کرنش کنیم!

ناشناس گفت...

حالا کرنش یعنی چی؟
چیز خوبیه یا بد؟

ناشناس گفت...

دوست عزیز کرنش کلمه فارسی هست یعنی‌ تعظیم

ژاپنیها در واقعه زلزله بم هم کمک زیادی به ما کردنند .اینها ملت بزرگی‌ هستنند و باید در این جور مواقع جبران کنیم .

این حکومت اسلامی اگر شعور داشت که نداره بجای فکر کردن به منافع خود بفکر منافع کشور و مردم بود ،بجای ارسال اسلحه به گروه‌های تررییستی که جز ابرو ریزی حاصل دیگه‌ای نداره در اینجور مواقع به مردم دیگر کشورها کمک میکرد .

چند تا راه که میتونیم به مردم ژاپن کمک کنیم بنظر من :

۱- تلفن زدن و ارسال فاکس و ایمیل به سفارت ژاپن در ایران و اظهار همدردیست .از خود سفارت در تهران بپرسییم که چطوری میتونیم کمک کنیم

۲-اگر دسترسی به سازمانهای کمک رسانی معتبر جهانی‌ مثل صلیب سرخ جهانی‌ هست با ارسال حواله و پول و سایر کمک‌های دیگر که خودشون اعلام میکنند .

رفتن در فیس بوک و اینجور جاها و بنام ایرانی‌ اعلام حمایت.

ناشناس گفت...

age mikhay oun aksi ke donbalesh gashti peida nakardi o bebini boro toye facebook Firoz Naderi ,ishon in akso chand roz pish post kardan

ناشناس گفت...

hich mardomi be bashoori va fahmidegiye mardom iran nist va dalile in edea ham az tarze zendegishon va ranandegishon va savare metro ya otobos shodaneshon va bekhosos adab va hosheshone baraye hamine ke allah va amire arabestan az irania kheyli razian :)))))))))

ناشناس گفت...

تنها دیدار امام خمینی و آیت الله سید علی قاضی و بیان اسراری از جانب ایشان

http://salehat.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=68:1389-06-26-12-46-27&catid=52:zohor

فرهاد گفت...

ممنون از نظرات شما عزیزان

Free counter and web stats