000

یکشنبه، اسفند ۲۲، ۱۳۸۹

نگاه متفاوت جهان به قیام مردم کشورهای عربی !

دولتهای غربی با استقبال از جنبش مردم در مصر و لیبی دم از لزوم سرنگونی حکومتهای دیکتاتوری و استقرار دموکراسی در کشورهای عربی زدند .
در این میانه دیگر کشورهای عربی ( مثل عربستان و کویت ) از سرنگونی این حکومت ها ( بویژه دیکتاتوری سرهنگ قذافی در لیبی ) خوشحال بنظر می رسند . اما نکته جالب تغییر نگرش عربستان و کویت و حتی دول غربی به جنبش مردم در بحرین و عمان است !
گویی این دو دولت از سوی نیروهای کافر خارجی مورد تعرض قرار گرفته اند که چنین به یاری آنها می شتابند .
در حالی که نشست سران کشورهای عربی در مورد ممنوعیت پرواز در لیبی مذاکره می کنند تا با اعمال فشار بر حکومت قذافی ، راه را برای پیروزی نیروهای مخالف او هموار نمایند ، خبر از اعزام نماینده امریکا به بحرین ، گسیل تانکهای عربستان برای مقابله با مردم این کشور و نیز تصویب حمایت های مالی قابل اعتنا جهت حمایت از حکومتهای مستبد بحرین و عمان منتشر می شود .
هرچند از عربستان و کویت و دیگر کشورهای عربی انتظاری نیست اما اوباما با اعزام نماینده خود به بحرین نشان داد که تمام شعارهای دموکرات مآبانه او توخالی ست !
اوباما در جریان اعتراض مردم مصر هم با ترفندی زیرکانه ، زمام امور را بدست ارتش مصر سپرد تا با نفوذ تعیین کننده خود در این ارتش ، بتواند جریان جنبش مردم این کشور را به مسیری قابل تحمل تر ( از سوی خود و شرکایش ) بکشاند .
ایجاد موج آزادیخواهی در کشورهای عربی ، دولت امریکا را وادار نموده تا با شفافیت بیشتری اراده و قصد خود را بروز دهد .
امروز همگان به عیان دریافته اند که تمام شعارهای انسان دوستانه کشورهای غربی فقط و فقط به منظور ایجاد شرایطی بهتر برای بدست گرفتم زمام امور جهان ست و بس.
اما !
خوشبختانه بدلیل تسهیلات نوین ارتباطات ( بویژه اینترنت ) ، دیگر نمی توان عقاید خود را به مردم کشوری تحمیل نمود . جوانان در هر کجا که هستند بدنبال تحقق مطالبات حقه خود می باشند و اداره امور کشورشان ، حداقل خواست آنهاست .


____________________

نشست اتحادیه عرب در مورد ایجاد منطقه پرواز ممنوع در لیبی
نشست کشورهای عربی برای کمک مالی به بحرین و عمان
گسیل تانک های عربستان جهت سرکوب قیام مردم بحرین
سفر غیرمنتظره وزیر دفاع امریکا به منامه ( پایتخت بحرین )

هیچ نظری موجود نیست:

Free counter and web stats