000

پنجشنبه، اسفند ۰۶، ۱۳۸۸

حکم دستگیری سران سبز!

رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با اعضای مجلس خبرگان ، سخنانی را ایراد نمود که بنظر می رسد تکمیل کننده بیانیه اجلاس هفتم این مجلس باشد . آنچنان که گویی یک نفر این سناریو را نوشته و قسمت اول را در اختیار مجلس خبرگان و قسمت دوم را بدست رهبری داده است .
در بیانیه مجلس خبرگان آمده بود : " فرصت توبه و بازگشت برای سران مخالفان در ايران به پايان رسيده است."
آقای خامنه ای در تکمیل این حکم ، اعلام نمود این افراد ( معترضان به تقلب انتخاباتی ) " صلاحيت حضور در چارچوب نظام اسلامى را از دست داده اند " .
با توجه به مدیریت نظام در طی سه دهه اخیر به سادگی می توان سخنان رهبر جمهوری اسلامی را به منزله حکم دستگیری کسانی دانست که از آنان بعنوان سران جنبش سبز نام برده می شود .

در روزهای آینده مطمئنا سخنگویان جریان تندرو با ایجاد موج احساسی خشونت آفرینی و انجام راهپیمایی های معمول ( به صرف ساندیس ، پاره نمودن عکس ها و تقاضای اعدام افراد ) سعی می کنند تا فضا را برای دستگیری موسوی ، کروبی و خاتمی آماده سازند .

گویا تظاهرات 22 بهمن که هواداران حکومت را از اقصی نقاط کشور با هزاران اتوبوس به پایتخت کشانده بود تا در حمایت از رهبر جمهوری اسلامی شعار دهند ، آنچنان رویای حاکمان را شیرین ساخته که حاضر نیستند بیدار شوند . گویا باور نموده اند حقیقتا اعتراض مردم رو به خاموشی ست .

با توجه به حکم رهبر جمهوری اسلامی ، اکنون می توان دلیل نرمش و چرخش هاشمی رفسنجانی در ماه های اخیر را درک نمود ! هاشمی رفسنجانی سیاستمداری کهنه کار ست که از تمامی تنش های دوران سی ساله اخیر توانسته عبای خود را به سلامت بیرون کشد .

جمهوری اسلامی از آغاز تا امروز در مقابله با هر مشکلی سعی در پاک نمودن صورت مسئله و حذف فیزیکی مسئله آفرینان داشته و در این راه بدون ترحم و دوراندیشی ( و با کینه ورزی عمیق ) بدنبال آن بوده تا به خیال خود با نابود کردن افراد از شکل گیری دوباره آن جریان جلوگیری نموده و خشونت افراطی و ذاتی حکومت را آیینه عبرتی برای دیگران سازند .
با کناره گیری تدریجی سپاه از مناقشات خیابانی و آزادی تعدادی از زندانیان ، تصور می شد خامنه ای بدنبال تنش زدایی ست اما سخنان تازه وی در صورتی که دستگیری سران شناخته شده را بدنبال داشته باشد ، مطمئنا تنها یک پیام خواهد داشت : تعیین حکومت نظامی برای نظام حکومتی !

درس نگرفتن از آشوب ها ، تکیه بر نهضت ساندیس و سرنیزه اشرار و بسیجیان نهایتا نه تنها به تسلیم حاکمان ، که تدفین حکومت خواهد انجامید .

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سردار قاسمی: قاطبه مردم تهران با "آقا" نیستند.

Free counter and web stats