000

شنبه، خرداد ۱۶، ۱۳۸۸

چه می کنند این نامزدهای ریاست جمهوری !

احمدی نژاد در مناظره با میرحسین موسوی پته هاشمی و ناطق نوری را روی آب ریخت . کرباسچی هم در پاسخ به او اعلام نمود :
حامیان دولت به اندازه همه سران نظام ثروت اندوخته اند !
احمدی نژاد در جمع حامیان خود گفته : کاندیداها هم می دانند که من رییس جمهور می شوم ، پس چرا تیلیغ می کنند !
مطمئنا احمدی نژاد پشت خود حمایت گروهی ذی نفوذ را احساس می کند که چنین جسورانه و البته وقیحانه گروهی که خود را مالکین انقلاب می دانند ، به چالش کشانده و به نوعی آنانرا تبدیل به مهره های سوخته نموده !
حذف روحانیون طراز اول ایران ، پس از ظهور احمدی نژد در دستور کار قرار گرفت تا سکان کشتی ایران بدست جنگجویان دیروز و مدعیان امروز بیفتد .
افشاگریهای یک جانبه پالیزدار نیز در همین راستا صورت گرفته .
باید منتظر ماند و دید نام چه کسی از صندوقهای آرا بیرون می آید تا ببینیم حاکمیت ایران در دست کدام گروه قرار خواهد گرفت .
قطعا خامنه ای رشته ی را که در طی این چهارسال بر گردن دوستان دیروزش انداخته تا بکشاند آنان را به هرکجا که خاطرخواه اوست ، به سادگی رها نخواهد کرد اما به قول رییس جمهور فعلی ، مافیای اقتصادی نیز اهرم های فشار قوی را در دست دارد ، نبرد گروههای مدعی حکومت به روزهایی رسیده که جز حذف یکی ، دیگری پیروز نخواهد شد .
آنچه از افشاگریها (یی که جای اعلام برنامه های کاندیداها را گرفته ) بر می آید ، نشان از آن دارد که گویی در توافقات قبلی ، صحنه سیاست به خامنه ای و دوستانش سپرده شده بود تا اموال ومنابع مالی در اختیار گروه های دیگر قرار داشته باشد اما امروز نبرد بر سر قبضه کردن قدرت و ثروت است .
انتخابات امروز ایران بنوعی با دوره های گذشته تفاوتی اساسی دارد ، دیگر از سیاهی لشکرهایی چون زواره ای ، توکلی ، غفوری فرد ، پرورش ، عسگراولادی و ... خبری نیست .
سرنوشت سیاست ایران ، نه در روز رای گیری ، بلکه در روزی معین خواهد شد که گروه غالب بتواند با غلبه بر دیگری ، نام کاندیدای دلخواه خود را بعنوان رییس جمهور اعلام نماید .
تعیین رییس جمهور بمنزله پیروزی در مبارزه قدرت است و الا همه نیک می دانند که رییس جمهور (با توجه به قانون اساسی ایران ) نقش مهمی در مدیریت کشور نخواهد داشت .

۱ نظر:

ارنستو گفت...

تحليل بي نظيري بود- بهترين تحليلي كه تا به اينجا خوانده ام.
البته در مورد اين جمله شك دارم"مطمئنا احمدی نژاد پشت خود حمایت گروهی ذی نفوذ را احساس می کند که چنین جسورانه و البته وقیحانه گروهی که خود را مالکین انقلاب می دانند ، به چالش کشانده و به نوعی آنانرا تبدیل به مهره های سوخته نموده !"

احمدي نژاد باور كرده كه نماينده امام زمان است. به نظر من اين حركت او ناشي از استيصال است نه احساس قدرت.

بنظر من كانديد نظام موسوي است نه احمدي نژاد و خامنه اي كانديد خاصي ندارد يعني هنوز ندارد منتظر است ببيند چه ميشود تا تصميم بگيرد

Free counter and web stats