000

سه‌شنبه، بهمن ۰۴، ۱۳۹۰

و اجازه دادیم مسئولین کارشان را انجام دهند : تحریم نفت و بانک مرکزی !

ترس آشکار مسئولین جمهوری اسلامی و صدور بیانیه های متعدد با وجه مشترکی جالب : مردم اروپا و دیگر نقاط جهان دچار مشکل خواهند شد !
در پی تعیین زمانبندی تحریم خرید نفت از جمهوری اسلامی توسط اروپا ، چنان ترس بر غاصبان ایران مستولی شده که هرکدام با صدور بیانیه ای ،تلاش نموده تا هراس و لرزش خود را بصورت هشدار به مردم اروپا منتقل کند !
وجه مشترک متن بیانیه ها هشدار به مردم اروپاست ، گویی مسئولین جمهوری اسلامی تصور می کنند مردم اروپا شعارها و تهدیدهای آنان را باور خواهند کرد .
قسمتهایی از این اطلاعیه ها را با هم مقایسه می کنیم :

وزارت امور خارجه :
شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپایی در نشست روز دوشنبه سوم بهمن ماه و در ادامه سیاست‌های غیر قانونی (!) خود، تصمیماتی غیر منطقی و توجیه ناپذیر (!) در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرد.
جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن این حرکت غیراصولی و با تاکید مجدد بر سیاست‌های مسئولانه خود مبنی بر تنظیم روابط با کشورهای جهان بر اساس حقوق و مقررات بین‌المللی و اصل احترام متقابل (!) معتقد است که این تصمیمات آثار و پیامدهای ناگواری برای مردم اروپا و دیگران خواهد داشت.
به نظر می‌رسد اتحادیه اروپایی ... به منظور فرافکنی مشکلات اقتصادی و اجتماعی خود در صدد انحراف افکار عمومی از بیداری عدالت‌خواهانه مردمی و جنبش ضد تبعیض و سرمایه‌داری توسط فضاسازی‌های غیر واقعی است.

وزارت نفت :
اتحادیه اروپا با تحریم نفت ایران عملا نفت، این ابزار غیرسیاسی را وارد بازی‌ها و مطامع سیاسی کرده و قطعا تبعات این تصمیم عجولانه به‌غیر از اروپا، کشورهای دیگر جهان را نیز متاثر خواهد ساخت.

فارس به نقل از بلومبرگ نيز نوشت: با اعلام تحریم فازبندی شده نفت ایران توسط اتحادیه اروپا، قیمت نفت در بازارهای جهانی رو به افزایش گذاشت.

گویا با تحریم خرید نفت از جمهوری اسلامی تمام کشورهای جهان وارد بحران می شوند الا ایرانی که بزرگترین منبع تحصیل درآمد خود را از دست می دهد !
برخلاف گفته وزارت نفت جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی تنها 18 درصد از خریداران نفت خود را از دست می دهد ، باید اشاره کرد که ژاپن ، کره جنوبی و حتی چین هم با اتحادیه اروپا هماهنگ عمل خواهند کرد و از سوی دیگر کلیه شرکتهای نفتی خریدار نفت جمهوری اسلامی از ترس مجازاتهای بین المللی و تحریم معامله با آنها از سوی جامعه جهانی ، مجبور خواهند شد تا معاملات نفتی خود را با جمهوری اسلامی متوقف کنند .

با توجه به اینکه تحریم بانک مرکزی جمهوری اسلامی نیز در دستور کار اتحادیه اروپا و امریکا قرار دارد ، می توان بسادگی آینده آشفته و تیره نظام از هم گسیخته جمهوری اسلامی را از هم اکنون ترسیم نمود ، مضافا اینکه وضعیت اقتصادی فعلی جمهوری اسلامی در لبه تیغ قرار دارد ، نرخ سکه و دلار چنان سر به فلک کشیده شده که تاکنون سابقه نداشته .
با افزایش بی سابقه نرخ ارز و ، تمامی کالاهای اساسی مردم افزایش قیمتی چشمگیر خواهند داشت .
جمهوری اسلامی اعتباری هم در صحنه بین المللی ندارد تا بر تکیه بر آن بتواند کالاهای مورد نیاز خود را به چند برابر قیمت خریداری کند ، در اوایل انقلاب و به سبب شعارهای انقلابی ، جمهوری اسلامی دارای وجهه ای نزد افکار عمومی بود تا برخی دولتها و شخصیت ها ریسک معامله با جمهوری اسلامی را بپذیرند اما امروز سیاستهای غیر انسانی و خارج از عرف بین المللی حکومت حاکم ، چنان افکار عمومی دنیا را تحریک نموده که حتی به فرض وجود وجه نقد ، دلالان جمهوری اسلامی در بازارهای سیاه جهانی هم سرگردان خواهند بود .

و نکته آخر اینکه ، پیش بینی مسئولین اتحادیه اروپا گویا متاسفانه تحقق می پذیرد : در طی سه ماه بعد از آغاز تحریم ها ، مردم برای خرید مایحتاج خود ، صف های چند هزار نفری تشکیل خواهند داد .

و هنوز این جمله خامنه ای در گوشمان تکرار می شود : ( در پی اعتراض به اختلاس و دزدی نزد مسئولین ) بی جهت شلوغش نکنید و اجازه دهید مسئولین کارشان را انجام دهند !

هیچ نظری موجود نیست:

Free counter and web stats