000

جمعه، مرداد ۲۲، ۱۳۸۹

احکام ماه مبارک رمضان

جدید ترین استفتائات از حضرت آیت اله العظمی فرهاد حیرانی

سوال 1 : مبطلات نماز و روزه در ماه رمضان چیست ؟
پاسخ : همانطور که از سخنان آقای موحدی کرمانی بر می آید ( نماز با ولایت نماز می شود ) ، نماز بدون ولایت باطل است ، یعنی همانگونه که خروج باد از مقعد مبطل نماز است ، حفظ باد در روده همچون اعتقاد به ولایت ، از شروط اساسی دوام بر نماز می باشد . فلذا شروط صحت نماز در ماه رمضان عبارتند یبوست و التزام به ولایت امرآقای خامنه ای .

سوال 2 : نظر شما مرجع تقلید عالی مقام در مورد سخنان حجة الاسلام موحدی کرمانی ( اگر نماز بخوانیم ولی به ولایت اعتقادی نداشته باشیم نماز باطل است ) چیست ؟
پاسخ : دقیقا می توان نتیجه ای دیگر گرفت یعنی اگر در حین نماز بادی از مقعد خارج شود اما معتقد به ولایت باشیم ، نماز صحیح است فلذا برای جلوگیری از تجدید وضو و اتلاف آب و وقت ، بهتر است به ولایت معتقد باشید و در سراسر روز با تکیه بر ولی فقیه بگو...زید و بر ... ینید . در مورد روزه هم بخورید و بیاشامید اما معتقد به ولایت باشید تا روزه شما باطل نشود . در احادیث هم مکرر آمده " المومن فی الولایت ثم صادر الباد من الروده و المقعد بلا نیاز به تجدید الوضو " یعنی ایمان آورید به ولایت ، سپس باد از روده ومعده خود خارج کنید بی نیاز به تجدید وضو .
( در همین رابطه شاهد از غیب رسید ، احمدی نژاد معتقد به ولایت ست که چنین بی مهابا بر همه نهادهای جمهوری اسلامی تر می زند .)

سوال 3: آیا خوردن و آشامیدن موجب ابطال روزه است ؟
پاسخ : البته خوردن و آشامیدن مبطل روزه ست اما از احادیث ولایت امر چنین بر می آید که نوشیدن ساندیس و خوردن کیک به وقت جهاد بر ابطال آرای ملت نه تنها مبطل روزه نیست که از اعمال مستحب و بل اوجب واجبات در ماه رمضان ست .

۱ نظر:

کریم گفت...

از محضر مرجع عالیقدر آیت الله فرهاد حیرانی استفتائی داشتم:
التزام عملی در فضا که اغتشاشگری در آن وجود ندارد چگونه است؟ آیا باید شیشه نوشابه را در ماتحت همکار فضانوردمان فرو کنیم تا بهشت برویم؟
اجرکم عندالله
منتظر تنویر آن حضرت هستم

Free counter and web stats