000

شنبه، مرداد ۰۲، ۱۳۸۹

کشورهای خاور میانه از دید احمدی نژاد

احمدی نژاد مدعی شده امریکا برای تحت فشار قرار دادن ایران قرار است به دو کشور خاورمیانه ای حمله نظامی کند !
کشورهایی که از آنها بعنوان خاور میانه یاد می شود عبارتند از :
ایران ، عراق ، ترکیه ، اردن ، امارات ، عربستان ، کویت ، بحرین ، سوره ، عمان ، قطر ، کویت ، لبنان ، یمن ، مصر ، اسراییل و فلسطین .
با توجه به اینکه مرز خاصی برای خاورمیانه ترسیم نشده ، نمی توان کشورهای فوق را جملگی در منطقه خاور میانه قلمداد نمود اما کشورهای یاد شده را معمولا بعنوان ممالک درگیر مسایل خاورمیانه نام می برند . (گاه افغانستان و پاکستان را نیز به این جمع اضافه می کنند ) .
حال با توجه به اظهارنظر رییس جمهور باند کودتا خودتان قضاوت کنید که کدام یک از حکومتهایی که در این منطقه حضور دارند در عنادی چنان آشکار با امریکا بسر می برند که ایالات متحده چاره ای جز حمله نظامی برای تغییر وضعیت آنان نمی یابد !
امریکا در وضعیت امروز جهان از افراطیون مستقر در لبنان ، کره شمالی و جمهوری اسلامی بعنوان خطر عمده علیه صلح جهانی یاد می کند و بعد کوبا و ونزوئلا را پیش چشم دارد . شاید کره شمالی ، کوبا و ونزوئلا در تقسیم بندی جغرافیایی رییس دولت کودتا از جمله کشورهای خاور میانه بحساب آیند !
هرچند امریکا هیچکدام را تهدید به حمله نظامی نکرده ( بجز کره شمالی ، بواسطه دستیابی به سلاح هسته ای ) .
گرچه هیچکس حتی مقام رهبری جمهوری اسلامی هم به صحبتهای احمدی نژاد اعتنایی نمی کند اما کاش به سخنگوی باند سپاه در جناح کودتا یاد داده می شد بیش از مضحکه کردن خود ، برای کلام و بیان ارزشی قائل شود و اینچنین کلمات شیرین فارسی را با استدلال مضحک و غیر واقعی خود به هجو و هذیان نزدیک نسازد .
جناب پرزیدنت جمهوری اسلامی !
در غرب حضور امریکا در عراق و ترکیه ملموس ست . در شرق نیز نفوذ امریکا در پاکستان و افغانستان غیرقابل انکار می باشد . در شمال ، آذربایجان یاور امریکا و ارمنستان دوست نزدیک روسیه ( پارسال دوست ، امسال دشمن ) هستند . در جنوب هم به فاصله خلیج فارس و دریای عمان ، کشور های عربی که به خون شما تشنه و دلگرم به حمایت امریکا هستند حضور دارند .
خطر را جدی بگیرید و با سخنان شعارگونه و تحریک انگیز ، جان مردم را به خطر نیندازید !
صحنه سیاست بین الملل ، صحن مسجد شورای اسلامی و یا مجلس روضه خوانی نیست که بتوان با شعار ها و ادعاهای واهی تنورش را گرم کرد ، در بستر سیاست جهانی ، این سخنان آتش افروز ست آنچنان که شما را می سوزاند و بیش از شما ، کاشانه مردم را !

۱ نظر:

ناشناس گفت...

خبر رو کاملا خوندم واقعا متاسف هستم که همچین ادمی ریس جمهور ما هست 1400 ساله که ایران شکوه و عضمت و پیشرفت رو از دست داده و این یارو میگه رو به پیشرفتیم ای خدا ما چه روزهایی رو باید ببینیم

Free counter and web stats